• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

PJW

Audemars
2-Faktor
Diggar denna Galbee som tusan. Nätt och bekymmersfritt med Quartz.
AB50FCCB-55C2-4249-8A12-48C4D9DF98B9.jpeg
 

johnz

Rolex
Stort tack för ditt svar, på pricken mina tankar. Jag håller med om att närvaron av bandet tog över klockan. Mycket bra förklaring. Tjejen hos Nymans tyckte large passade bättre på mig. Tyvärr höll jag med så det blir ett svårt val. Jag tycker ju bättre om mindre klockor nuförtiden.
Ja det sa killen jag servades av också. Men det säger de alltid, att man ska ta den större varianten, oavsett klocka.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Jag var och provade igår. Var helt inriktad på small men tyckte den kändes väldigt liten. Upptäckte till min stora förvåning att jag gillade large bättre. Hur var din upplevelse? Vad tyckte du om bandet? Lite väl enkelt var min känsla.
Edit: tycker tvärtom när jag ser dina bilder Small ser bättre uto_O
Large är alldeles för stor. Ser ju ut som en sub.
 

WatchIT

Panerai
Large är alldeles för stor. Ser ju ut som en sub.
:D håller inte med men det är en väldigt konstig upplevelse att välja den lilla alla dagar i veckan på bild men large i verkligheten. Fick damklocka feeling när det gäller small:eek:! Vad har du för storlek på din fina guldare?

Edit: såg i annonsen nu att din är 27*36.
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Appappapp.... Menar du att Kaplans har fel? ;)

Kan iofs hålla med om att just denna isade kanske lockar damer mer men inte helt säkert. 150 gram är tyngre än de flesta damklockor jag sett.

upload_2019-9-7_22-57-23.png
Kul notis är att de är fegare/mer restriktiva nu med att kalla alla mindre ur för damur. Den ovan är ju en herrmodell som är damurssminkad, iaf enligt mig. Tycker det är lite intressant hur olika tillverkare gör just damur, vad som skiljer dem från herruren.
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Kul notis är att de är fegare/mer restriktiva nu med att kalla alla mindre ur för damur. Den ovan är ju en herrmodell som är damurssminkad, iaf enligt mig. Tycker det är lite intressant hur olika tillverkare gör just damur, vad som skiljer dem från herruren.
Handlar väl mycket mer om något så okonkret som "helhetsintryck" än om storlek. Lite isat, timindex och tom kanske en hel bezel à la Daytona - inga problem att se det som en herrklocka. Lite mer eller annorlunda utfört och det blir en damvariant...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Handlar väl mycket mer om något så okonkret som "helhetsintryck" än om storlek. Lite isat, timindex och tom kanske en hel bezel à la Daytona - inga problem att se det som en herrklocka. Lite mer eller annorlunda utfört och det blir en damvariant...
Så är det, kan tänka mig att min isade Santos främst var tänkt som ett damur. Skulle säga 50/50 om det är herr eller dam. Spelar ju ingen jätteroll men om man som jag rör mig på gränsen så är det en fråga som kommer upp då och då i mitt huvud.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
:D håller inte med men det är en väldigt konstig upplevelse att välja den lilla alla dagar i veckan på bild men large i verkligheten. Fick damklocka feeling när det gäller small:eek:! Vad har du för storlek på din fina guldare?

Edit: såg i annonsen nu att din är 27*36.
Vilken annons? :0
Jag tycker iofs small är för stor för att vara en dumont också.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Handlar väl mycket mer om något så okonkret som "helhetsintryck" än om storlek. Lite isat, timindex och tom kanske en hel bezel à la Daytona - inga problem att se det som en herrklocka. Lite mer eller annorlunda utfört och det blir en damvariant...

Så är det, kan tänka mig att min isade Santos främst var tänkt som ett damur. Skulle säga 50/50 om det är herr eller dam. Spelar ju ingen jätteroll men om man som jag rör mig på gränsen så är det en fråga som kommer upp då och då i mitt huvud.

Det som var kul med just denna Pasha är att grillen är avtagbar - vardag/helg, mer/mindre bohemisk stil.
Jag fick lite Elton John känsla av den, så skulle kunnat använda den med lite färggladare plagg.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det som var kul med just denna Pasha är att grillen är avtagbar - vardag/helg, mer/mindre bohemisk stil.
Jag fick lite Elton John känsla av den, så skulle kunnat använda den med lite färggladare plagg.
Var främst tavlan som jag tyckte gav damursvibbar, isad grill är helt ok.
 
Topp