• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

https://www.chrono24.com/cartier/santos-dumont-paris-manual-winding--id12346257.htm
12346257_zoom_v1568025732337.jpg

Ser prisvärd ut?

Inga rader
Platine och serienummer finns där men behöver lupp
44EECCBC-F091-4619-B077-69F687CB6137.jpeg

Tack! Det kan inte finnas många sådana här mästerverk där ute. Säkert en speciell beställning till en speciell kund/grupp. Sinnesjukt vacker är den :)

Första versionen av länken är det också. Då skulle baklocket se ut såhär på en vanlig tvåton. @Aurum hur såg baksidan ut på din gamla helguldare?

_5282593.JPG

Tack! Det kan inte finnas många sådana här mästerverk där ute. Säkert en speciell beställning till en speciell kund/grupp. Sinnesjukt vacker är den :)

Första versionen av länken är det också. Då skulle baklocket se ut såhär på en vanlig tvåton. @Aurum hur såg baksidan ut på din gamla helguldare?

_5282593.JPG
Kommer inte ihåg, men de har väl bara ett mycket tunt serienummer som ofta är bortslipat? Min första var ju en 79a och den nuvarande en 80a, så de skall nog vara lika. Senare är ju dock Parismärkt så om man ska tro folk har man gjort något jobb på den i Parisbutiken. Vet inte om jag köper det resonemanget dock.

_5282593.JPG

@Leben Fanns det någon teori om vem som beställde den ny? Whitney Houston, Paula Abdul eller Celine Dion? ;)

Kommer inte ihåg, men de har väl bara ett mycket tunt serienummer som ofta är bortslipat? Min första var ju en 79a och den nuvarande en 80a, så de skall nog vara lika. Senare är ju dock Parismärkt så om man ska tro folk har man gjort något jobb på den i Parisbutiken. Vet inte om jag köper det resonemanget dock.

Syftade mer på den översta reden som fungerar som ref - 1172961 för tvåton. Om Carreé i helguld hade ett motsvarande nummer och Lebens i platina inte har det är det tecken på att det var ingen serieklocka.

Syftade mer på den översta reden som fungerar som ref - 1172961 för tvåton. Om Carreé i helguld hade ett motsvarande nummer och Lebens i platina inte har det är det tecken på att det var ingen serieklocka.
Det jag menar, tror inte guld har det? Men det får andra fylla i för jag har varken bild eller klocka här tyvärr.

Tillbaka
Topp