Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra förtydligande om tavlan, syns inte så tydligt på bilderna.Japp. Och skicket verkar vara bra också. Det är en senare version med guilloché urtavla. Bandet är rätt ok faktiskt.
Jeesuus chriiiist <3Lite middag vid vattnet
Lite middag vid vattnet
Står ”platine” om man kollar i luppVad står det på baksidan? Det måste vara en ”special order”.
FetLite middag vid vattnet
Står ”platine” om man kollar i lupp
Wow vad fet !Lite middag vid vattnet
Inga raderUndrar bara om den högre av två rader med siffror är samma som på de andra Carreé.
Inga rader
Platine och serienummer finns där men behöver lupp
Kommer inte ihåg, men de har väl bara ett mycket tunt serienummer som ofta är bortslipat? Min första var ju en 79a och den nuvarande en 80a, så de skall nog vara lika. Senare är ju dock Parismärkt så om man ska tro folk har man gjort något jobb på den i Parisbutiken. Vet inte om jag köper det resonemanget dock.Tack! Det kan inte finnas många sådana här mästerverk där ute. Säkert en speciell beställning till en speciell kund/grupp. Sinnesjukt vacker är den
Första versionen av länken är det också. Då skulle baklocket se ut såhär på en vanlig tvåton. @Aurum hur såg baksidan ut på din gamla helguldare?
Tack! Det kan inte finnas många sådana här mästerverk där ute. Säkert en speciell beställning till en speciell kund/grupp. Sinnesjukt vacker är den
Första versionen av länken är det också. Då skulle baklocket se ut såhär på en vanlig tvåton. @Aurum hur såg baksidan ut på din gamla helguldare?
Det finns. Tyvärr inte bekräftade uppgifter men typ en ”sån person” du nämner.@Leben Fanns det någon teori om vem som beställde den ny? Whitney Houston, Paula Abdul eller Celine Dion?
Så det var en kvinna alltså? Skojade bara....Det finns. Tyvärr inte bekräftade uppgifter men typ en ”sån person” du nämner.
Kommer inte ihåg, men de har väl bara ett mycket tunt serienummer som ofta är bortslipat? Min första var ju en 79a och den nuvarande en 80a, så de skall nog vara lika. Senare är ju dock Parismärkt så om man ska tro folk har man gjort något jobb på den i Parisbutiken. Vet inte om jag köper det resonemanget dock.
Det jag menar, tror inte guld har det? Men det får andra fylla i för jag har varken bild eller klocka här tyvärr.Syftade mer på den översta reden som fungerar som ref - 1172961 för tvåton. Om Carreé i helguld hade ett motsvarande nummer och Lebens i platina inte har det är det tecken på att det var ingen serieklocka.
Stämmer. Hittade bilden i din gamla annons.Det jag menar, tror inte guld har det? Men det får andra fylla i för jag har varken bild eller klocka här tyvärr.
Elton e kungDet finns. Tyvärr inte bekräftade uppgifter men typ en ”sån person” du nämner.
Den är inte Paris märkt heller. Stämmer åldern 85 och att min skulle då vara äldre?Japp. Och skicket verkar vara bra också. Det är en senare version med guilloché urtavla. Bandet är rätt ok faktiskt.
Lite middag vid vattnet
Den är inte Paris märkt heller. Stämmer åldern 85 och att min skulle då vara äldre?
I see.Tveksam till att det finns något underlag för den årgången.
Det uppenbara är emaljtavlan jämfört med guilloche, vet inte om det finns något annat värt att nämna? Syftar då på de men Paris kl 6. De med Paris kl 12 är väl typ CPCP.I see.
Vad skiljer Swiss och Paris märkta åt?
Okej, Paris är äldre också va?Det uppenbara är emaljtavlan jämfört med guilloche, vet inte om det finns något annat värt att nämna? Syftar då på de men Paris kl 6. De med Paris kl 12 är väl typ CPCP.
I see.
Vad skiljer Swiss och Paris märkta åt?
Lite middag vid vattnet
Wow!! Vilken graalLite middag vid vattnet