• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

40mm perfekt 👌 Diggar att det är Quartz med.
IMG_4123.jpeg

Passerat en ålder där jag känner att jag kan bära lite guld, synd att riktigt guld blir onödigt dyyyrt. Men tror det ändå jag kommer bli nöjd med den här! Dock en klocka i det större segmentet med sina 43mm, hade den här funnits i 40/41 med keramisk bezel hade den varit perfekt.

1000082189.jpg

1000082185.jpg

Mitt i ett flyttstök, men nu är tiden ställd och länkarna är kortade. Större skillnad på tavlorna än vad jag trodde. Likisar😝 För egen del har jag aldrig gillat polerade mittlänkar och heller ej sunburst. Nu har jag både och😎…. Fast somrig, bekvämt lätt och lite kul är den nog trots allt.
IMG_8744.jpeg
IMG_8745.jpeg
IMG_8751.jpeg

Mitt i ett flyttstök, men nu är tiden ställd och länkarna är kortade. Större skillnad på tavlorna än vad jag trodde. Likisar😝 För egen del har jag aldrig gillat polerade mittlänkar och heller ej sunburst. Nu har jag både och😎…. Fast somrig, bekvämt lätt och lite kul är den nog trots allt.
IMG_8744.jpeg
IMG_8745.jpeg
IMG_8751.jpeg
Bra duo☺️
Någon gång ska jag ha MOP, ser riktigt fint ut.

Äger nedan klocka och slarvat bort bandstiften. Det är 21mm bredd på de men undrar om någon har koll på om det är 1,8mm eller 2mm tjocka. Vet att de som satt innan var rätt spetsiga men borde kanske inte ha någon betydelse? Tacksam för hjälp!

C007.410.11.051.00
IMG_3338.jpeg

Äger nedan klocka och slarvat bort bandstiften. Det är 21mm bredd på de men undrar om någon har koll på om det är 1,8mm eller 2mm tjocka. Vet att de som satt innan var rätt spetsiga men borde kanske inte ha någon betydelse? Tacksam för hjälp!

C007.410.11.051.00
IMG_3338.jpeg
Gå till din lokala urmakare säger jag. Det eliminerar alla gissningslekar och du stöttar en god sak.

Vad för storlek behöver man ha på handleden, för att en DS Action 43 mm inte ska se för stor ut?

Har 18 centimeter runt handleden, och tidigare burit Seiko Padi och inte upplevt den för stor. Men under också att Ds:en har ännu längre L2L.

Vad för storlek behöver man ha på handleden, för att en DS Action 43 mm inte ska se för stor ut?

Har 18 centimeter runt handleden, och tidigare burit Seiko Padi och inte upplevt den för stor. Men under också att Ds:en har ännu längre L2L.
Låter som att den borde sitta bra på dig. Men det beror också mycket på handledens form. 18 cm och rund kan se mindre ut än 17 cm och platt. Ett bättre mått än omkrets är bredd där du brukar ha klockan. Personligen tycker jag det är snyggast om det finns några mm tillgodo på varje sida, så att lite av länken/bandet syns.

Låter som att den borde sitta bra på dig. Men det beror också mycket på handledens form. 18 cm och rund kan se mindre ut än 17 cm och platt. Ett bättre mått än omkrets är bredd där du brukar ha klockan. Personligen tycker jag det är snyggast om det finns några mm tillgodo på varje sida, så att lite av länken/bandet syns.
Sant,

Instämmer i att formen på handleden har stor betydelse.

Jag antar att vi får se hur den sitter. Det blev en spontanbeställning igår med ett par öl innanför västen. I värsta fall får jag skicka tillbaka och ta en mindre 🙂

Tillbaka
Topp