Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Najs, ser gärna bilder sen!Min första Certina. En duo-beställning med hustrun.
![]()
Och precidrive, HAQ.40mm perfektDiggar att det är Quartz med.
![]()
Var köper du dina hook and loop? Rekommendationer?Nei. Velcro - ikke welcro - er et patentbeskyttet navn. Reimen her er ikke kun en velcro, men har en viss og gitt funksjon - derav navnet "hook and loop". Se monteringsanvisningen.Anyfuckingway - prøv et. Anbefales.
Garmin UltraFit eller via Amazon (søk etter produsent Abanen). Garmins 20mm er egentlig 19,5mm. Abanens 20mm er 20mm. Har begge. På FXD bruker jeg begge, mens på andre klokker med springbars, så er Abanen best, synes jeg.Var köper du dina hook and loop? Rekommendationer?
Tack!Garmin UltraFit eller via Amazon (søk etter produsent Abanen). Garmins 20mm er egentlig 19,5mm. Abanens 20mm er 20mm. Har begge. På FXD bruker jeg begge, mens på andre klokker med springbars, så er Abanen best, synes jeg.
Bra duoMitt i ett flyttstök, men nu är tiden ställd och länkarna är kortade. Större skillnad på tavlorna än vad jag trodde. LikisarFör egen del har jag aldrig gillat polerade mittlänkar och heller ej sunburst. Nu har jag både och
…. Fast somrig, bekvämt lätt och lite kul är den nog trots allt.
![]()
![]()
![]()
Gå till din lokala urmakare säger jag. Det eliminerar alla gissningslekar och du stöttar en god sak.Äger nedan klocka och slarvat bort bandstiften. Det är 21mm bredd på de men undrar om någon har koll på om det är 1,8mm eller 2mm tjocka. Vet att de som satt innan var rätt spetsiga men borde kanske inte ha någon betydelse? Tacksam för hjälp!
C007.410.11.051.00![]()
Det här är väl ändå relationshipgoals om något. Tror inte jag kan övertyga tjejen om att köpa något med mig. Men hon brukar sno min vintage Seiko så kanske blir att köpa en liknande Seiko till så vi kan matchaMin första Certina. En duo-beställning med hustrun.
![]()
Mycket sugen på en sån till sommarens Kretaresa![]()
* Inte min klocka, fotograferad under en klockträff
- År sugen på en 1000m, men osäker på vilken färg. Gillar att byta band (olika typer/olika färger).Den är rätt bra den här alltså!
![]()
Låter som att den borde sitta bra på dig. Men det beror också mycket på handledens form. 18 cm och rund kan se mindre ut än 17 cm och platt. Ett bättre mått än omkrets är bredd där du brukar ha klockan. Personligen tycker jag det är snyggast om det finns några mm tillgodo på varje sida, så att lite av länken/bandet syns.Vad för storlek behöver man ha på handleden, för att en DS Action 43 mm inte ska se för stor ut?
Har 18 centimeter runt handleden, och tidigare burit Seiko Padi och inte upplevt den för stor. Men under också att Ds:en har ännu längre L2L.
Sant,Låter som att den borde sitta bra på dig. Men det beror också mycket på handledens form. 18 cm och rund kan se mindre ut än 17 cm och platt. Ett bättre mått än omkrets är bredd där du brukar ha klockan. Personligen tycker jag det är snyggast om det finns några mm tillgodo på varje sida, så att lite av länken/bandet syns.