Nästa gång så får du sälja den till mig, tackPå tal om PH100M, vet inte om jag postat min gamling här?![]()
37mm. Jag sålde den för ett par år sedan och fick sen möjligheten att köpa tillbaka den![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nästa gång så får du sälja den till mig, tackPå tal om PH100M, vet inte om jag postat min gamling här?![]()
37mm. Jag sålde den för ett par år sedan och fick sen möjligheten att köpa tillbaka den![]()
Äh, då blir det ju en Daniel Wellington.Jag är av motsatt åsikt - jag behöver inte en hel dikt på tavlan, en tom urtavla är också design. Tänk om fler vågade frångå normen att skriva ”automatic” på tavlan!
Jag tycker de kan skriva ut ”Generic Japanese Quartz Movement” på denÄh, då blir det ju en Daniel Wellington.
![]()
Jag personligen tycker det är myspys med några rader text på tavlan så länge det är gjort med omsorg och typsnitt som matchar designen. Till exempel "Sinn Automatik", "Jaeger-LeCoultre Automatique" eller "Omega Co-Axial Chronometer". Det blir så mycket död yta annars.
Så inte "Påhittad bakgrundshistoria"?Jag tycker de kan skriva ut ”Generic Japanese Quartz Movement” på den![]()
Tycker den överlag är god, kanske lite väl blank tavla & insert. Kan också irritera mig på att sekundvisaren missar index… Men den har extremt bra proportioner, och är snygg på det mesta!Ren och fin design! Och vem älskar inte svärdvisare?! Hur är byggkvalitet/finish?
Älskar minutmarkering runt hela!På tal om PH100M, vet inte om jag postat min gamling här?![]()
Den ser riktigt bra ut den där!Sommarklockan har kommit. Nu är det bara sommaren som fattas...
![]()
Legat åtminstone två ute på Köp & Sälj senaste veckan. Så folk verkar både landat och (snart) skeppat denIngen på forumet som landat nya Certina DS 40mm Quartzen?![]()