• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

På tal om PH100M, vet inte om jag postat min gamling här?
IMG_4347.jpeg

37mm. Jag sålde den för ett par år sedan och fick sen möjligheten att köpa tillbaka den :happyhappy:
Nästa gång så får du sälja den till mig, tack

Jag är av motsatt åsikt - jag behöver inte en hel dikt på tavlan, en tom urtavla är också design. Tänk om fler vågade frångå normen att skriva ”automatic” på tavlan!
Äh, då blir det ju en Daniel Wellington. 😜

1000015458.png

Jag personligen tycker det är myspys med några rader text på tavlan så länge det är gjort med omsorg och typsnitt som matchar designen. Till exempel "Sinn Automatik", "Jaeger-LeCoultre Automatique" eller "Omega Co-Axial Chronometer". Det blir så mycket död yta annars.

Äh, då blir det ju en Daniel Wellington. 😜

1000015458.png

Jag personligen tycker det är myspys med några rader text på tavlan så länge det är gjort med omsorg och typsnitt som matchar designen. Till exempel "Sinn Automatik", "Jaeger-LeCoultre Automatique" eller "Omega Co-Axial Chronometer". Det blir så mycket död yta annars.
Jag tycker de kan skriva ut ”Generic Japanese Quartz Movement” på den😜

Tillbaka
Topp