• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Testar svart gummi.
20250528_124458.jpg

Funderat länge på den gröna ds action i 38 mm men inte kommit till skott. Listpriset är idag typ 10.000 spänn, en höjning med typ 3000 sen modellen släpptes? Oavsett känns det dyrt, men det kanske är rimligt sett till vad man får? Har aldrig klämt på klockan så det är svårt att avgöra om den är värd så mycket pengar, vad säger ni andra?

EDIT: Brukar inte DS action gå att köpa vid rea-perioder med ganska bra rabatt? Någon som har koll på när nästa stora rea-period likt black friday och sånt kommer? 😁

Har redan en Quartz i 38 mm så det är nog därför jag aldrig slagit till, trots att jag varit nära många gånger.

IMG_7050.jpeg

Funderat länge på den gröna ds action i 38 mm men inte kommit till skott. Listpriset är idag typ 10.000 spänn, en höjning med typ 3000 sen modellen släpptes? Oavsett känns det dyrt, men det kanske är rimligt sett till vad man får? Har aldrig klämt på klockan så det är svårt att avgöra om den är värd så mycket pengar, vad säger ni andra?

EDIT: Brukar inte DS action gå att köpa vid rea-perioder med ganska bra rabatt? Någon som har koll på när nästa stora rea-period likt black friday och sånt kommer? 😁

Har redan en Quartz i 38 mm så det är nog därför jag aldrig slagit till, trots att jag varit nära många gånger.

IMG_7050.jpeg
Jag köpte min 38:a för 6600 SEK på Klockias Blackfriday rea 2022. Sen dess har dom ökat rätt rejält i pris men är säkert värda det dom listar för idag jämfört med vad en Seiko SPB143 går för tex.

IMG_7945.jpeg

Såg att den finns nu för drygt 8000 på Uret.se

Tillbaka
Topp