Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag köpte min 38:a för 6600 SEK på Klockias Blackfriday rea 2022. Sen dess har dom ökat rätt rejält i pris men är säkert värda det dom listar för idag jämfört med vad en Seiko SPB143 går för tex.Funderat länge på den gröna ds action i 38 mm men inte kommit till skott. Listpriset är idag typ 10.000 spänn, en höjning med typ 3000 sen modellen släpptes? Oavsett känns det dyrt, men det kanske är rimligt sett till vad man får? Har aldrig klämt på klockan så det är svårt att avgöra om den är värd så mycket pengar, vad säger ni andra?
EDIT: Brukar inte DS action gå att köpa vid rea-perioder med ganska bra rabatt? Någon som har koll på när nästa stora rea-period likt black friday och sånt kommer?
Har redan en Quartz i 38 mm så det är nog därför jag aldrig slagit till, trots att jag varit nära många gånger.
![]()
Såg att den finns nu för drygt 8000 på Uret.seFunderat länge på den gröna ds action i 38 mm men inte kommit till skott. Listpriset är idag typ 10.000 spänn, en höjning med typ 3000 sen modellen släpptes? Oavsett känns det dyrt, men det kanske är rimligt sett till vad man får? Har aldrig klämt på klockan så det är svårt att avgöra om den är värd så mycket pengar, vad säger ni andra?
EDIT: Brukar inte DS action gå att köpa vid rea-perioder med ganska bra rabatt? Någon som har koll på när nästa stora rea-period likt black friday och sånt kommer?
Har redan en Quartz i 38 mm så det är nog därför jag aldrig slagit till, trots att jag varit nära många gånger.
Begriper inte vad du gjort m länken? Hål?Piercad länk:![]()
![]()
Begriper inte vad du gjort m länken? Hål?
Aha, nu ser jag. Kul grej
På med glasögonen, sitter en svart diamant i
Edit:
Syns bättre?![]()
Snyggt! Jag är väldigt nöjd med min än så länge. Känns som en riktig fullträff.Nyskjuten från butik
![]()
Wow! Vad tycker du om den?Nyskjuten från butik
![]()
Absolut! Vitt gummi på den så är den helt klarSnyggt! Jag är väldigt nöjd med min än så länge. Känns som en riktig fullträff.
Mycket bra! Det jag skulle kunna anmärka på är läsbarheten då det inte är så stor kontrast mellan SS och vitt. Det är kanske vanesak men bidrar till att den känns extra freshWow! Vad tycker du om den?
Vart hittade du den?Nyskjuten från butik
![]()
Ja, det stämmer, jag köpte den för 6 745 kr vid release. Klart prisvärt. Är 10' också prisvärt? Tja, alla klockor kostar mycket mer idag, så det är svårt att svara på. Det är ju fortfarande en välbyggd ISO-certifierad 300 meters dykare, så... kanske... ändå?Funderat länge på den gröna ds action i 38 mm men inte kommit till skott. Listpriset är idag typ 10.000 spänn, en höjning med typ 3000 sen modellen släpptes? Oavsett känns det dyrt, men det kanske är rimligt sett till vad man får? Har aldrig klämt på klockan så det är svårt att avgöra om den är värd så mycket pengar, vad säger ni andra?
![]()
Grattis till en trevlig dykare.Nyskjuten från butik
![]()
Nymans fick in den i förmiddagsVart hittade du den?
Snyggt!
På med glasögonen, sitter en svart diamant i
Edit:
Syns bättre?![]()
Jaha du ser,Jag köpte min 38:a för 6600 SEK på Klockias Blackfriday rea 2022. Sen dess har dom ökat rätt rejält i pris men är säkert värda det dom listar för idag jämfört med vad en Seiko SPB143 går för tex.
![]()
Vi åkte därifrån 11 och då hade den inte kommit , skämtade med Robin och sa att jag ville ha den som komNymans fick in den i förmiddags![]()
Definitivt snygg! Men seikos urverk har mycket sämre tidshållning: -15 till +25 s per dag är den officiella specifikationen för urverket, vilket är ganska uselt för en klocka som kostar 16 lax. Vet inte vad powermatic 80’s officiella tolerans är, men det jag har erfarit själv och hört från andra är att det diffar en till ett par sekunder per dag.Vad säger ni om nya 40.5 dykaren vs denna Seiko? För nackdelar?
![]()
SEIKO Prospex Automatic Diver 40mm SPB451J1 Dykarklocka
SEIKO Prospex Automatic Diver 40mm SPB451J1 Handla 2024 nyheter direkt idag, gratis 2-dagars frakt på alla beställningar. Två års tillverkargaranti.www.klockia.se