• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Ganska långt från sin tilltänkta miljö, men funkar bra som skogsmulle på hösten också.
Trodde i min enfald att forumet skulle svämma över med Certinas bästa släpp på lääänge, men icke? 🤔
52l8tBr.jpg

bDOFJ0K.jpg

RvrK5s3.jpg

G3R7kkJ.jpg
Tycker den är svinbra den där. Jag väntar dock på en mer diskret tavla, fegis som man är.

• Like
Reactions: v0n
Tycker den är svinbra den där. Jag väntar dock på en mer diskret tavla, fegis som man är.
Ja, har förstått att färgen är en vattendelare. Själv är man en sucker för orange så ingen tvekan här.
Man får inte glömma att denna färkombon även är av praktiska skäl, ger överlägsen kontrast/läsbarhet under vattenytan 🤿

Ja, har förstått att färgen är en vattendelare. Själv är man en sucker för orange så ingen tvekan här.
Man får inte glömma att denna färkombon även är av praktiska skäl, ger överlägsen kontrast/läsbarhet under vattenytan 🤿
Jag gillar tanken på orange men kommer inte överens med färgen på armen.

Så är det säkert, men jag tycker vitt/stål på svart funkar rätt bra det med :)

• Like
Reactions: v0n
Jag gillar tanken på orange men kommer inte överens med färgen på armen.

Så är det säkert, men jag tycker vitt/stål på svart funkar rätt bra det med :)
Japp, den som lever får se...tror också en svart tavla skulle kunna slå på bredare front.
Själv önskar jag en lika bra nytolkning på gamla stenhårda Super PH1000 👌🏼

• Like
Reactions: NRE
Japp, den som lever får se...tror också en svart tavla skulle kunna slå på bredare front.
Själv önskar jag en lika bra nytolkning på gamla stenhårda Super PH1000 👌🏼
PH1000 nytolkad vore grym. Någon som testat 'nya' PH200M? Tycker både den med några år på nacken och de nyare med safirglas och keramikringinlägg ser coola ut. Framförallt kanske den första med plexiglas och stålringskombo. Någon här som har dem? Sorry om jag missat tidigare inlägg...

PH1000 nytolkad vore grym. Någon som testat 'nya' PH200M? Tycker både den med några år på nacken och de nyare med safirglas och keramikringinlägg ser coola ut. Framförallt kanske den första med plexiglas och stålringskombo. Någon här som har dem? Sorry om jag missat tidigare inlägg...
Jag har haft den första i två omgångar. Trevlig klocka på alla sätt, om än lite lång l2l.

Aha, nice. Är banden som följer med ok? Och hur är den att läsa av i mörker? Mina precidrives är inte direkt 'lysande' på den fronten.

Jag gillar inte läder men det som följde med var schysst. Natot var hårt och kändes sådär. Meshet däremot var riktigt bra. Men flyger på alla mesh egentligen. Shark mesh på bilden.

Vad gäller lume/avläsning i mörker så är det nog bästa icke-seiko/citizen jag haft på den fronten.
IMG_20181210_220856678.jpg

Jag gillar inte läder men det som följde med var schysst. Natot var hårt och kändes sådär. Meshet däremot var riktigt bra. Men flyger på alla mesh egentligen. Shark mesh på bilden.

Vad gäller lume/avläsning i mörker så är det nog bästa icke-seiko/citizen jag haft på den fronten.
IMG_20181210_220856678.jpg
Wow, ser kanon ut. Och tack för all info! 👍

image.jpg

Köpte min första certina idag. Fick den för 1300 som jag tycker är ett väldigt bra pris eller? jag tror den är 40 mm men har en ganska lång lug to lug. Så ser den för stor ut på mina små handleder?

Min första riktiga klocka var denna modell, gav den sen till min far som har den nu (vilket jag ångrar ibland då den är trevlig men han är värd den :) ). Tycker den är väl värd 1.3k. Trevlig klocka med fin finish!

Ny på forumet och nyblivet Certina-fan 😁 ! Köpte tillslut efter mycket letande och provande en DS Ciamano Chronograph och slängde på ett 21 mm nato från Blade and Buckle och måste säga att jag är mycket nöjd än så länge! Den känns vardaglig men ändå något dressad. Gedigen, go tyngd och fin finish. Har också skummat igenom mer eller mindre hela tråden och tyvärr inte hittat en enda Ciamano-kompis. Är de så ovanliga? 🤔

På sikt vill jag komplettera med en beater av något slag och letar runt bland divers och field-modeller. Har spanat in Hamilton Khaki Field, Stowa Flieger classic 40, Seiko SKX007 samt Certina PH 200m. Det lutar åt de två senare. Vill kunna använda den i skogen, på berget och i vattnet (simning) så föredrar 100 meters vattenresistens eller mer. Jag tänker att i Certina-tråden får man de mest objektiva svaren, därför jag frågar här ✌️

Vad trevligt här ska bli 🙂

Certina DS (2).jpg

Certina DS (1).jpg

Ny på forumet och nyblivet Certina-fan 😁 ! Köpte tillslut efter mycket letande och provande en DS Ciamano Chronograph och slängde på ett 21 mm nato från Blade and Buckle och måste säga att jag är mycket nöjd än så länge! Den känns vardaglig men ändå något dressad. Gedigen, go tyngd och fin finish. Har också skummat igenom mer eller mindre hela tråden och tyvärr inte hittat en enda Ciamano-kompis. Är de så ovanliga? 🤔

På sikt vill jag komplettera med en beater av något slag och letar runt bland divers och field-modeller. Har spanat in Hamilton Khaki Field, Stowa Flieger classic 40, Seiko SKX007 samt Certina PH 200m. Det lutar åt de två senare. Vill kunna använda den i skogen, på berget och i vattnet (simning) så föredrar 100 meters vattenresistens eller mer. Jag tänker att i Certina-tråden får man de mest objektiva svaren, därför jag frågar här ✌️

Certina DS (2).jpg

Certina DS (1).jpg

Hellre en turtle än skx...
Men finns många lämpliga certina att ha som beater... med eller utan dykarbezel

Certina DS (2).jpg

Certina DS (1).jpg
Snyggt.

Jag skulle lägga till skx009. Den är grym

20200517_190826.jpg
Har nu haft den här i snart ett år . Tänkte berätta lite om mina intryck . Den är STOR !!!
Speciellt L2L . Kan definitivt inte ha något större . Men vi har vant oss vid varandra så nu känner man sej naken när den inte sitter på handleden .
Något som jag som är 60 plussare uppskattar är kontrasten mellan urtavlan och visarna så att man slipper ta på sej läsglasögonen när man ska slänga en hastig blick på tiden .
Lumen är ok men kunde varat lite längre tycker jag . Totalt sett så är jag fortfarande mycket nöjd med den . Kvaliteten känns bra för pengen .
Det blir nog ett år till .

Tillbaka
Topp