Snygg! Vad är det för material i vridringen på den? Metall (titan antar jag då?)? Eller akryl som i vissa av de andra?En gammal trotjänare som jag inte tröttnar på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg! Vad är det för material i vridringen på den? Metall (titan antar jag då?)? Eller akryl som i vissa av de andra?En gammal trotjänare som jag inte tröttnar på
Tycker den är svinbra den där. Jag väntar dock på en mer diskret tavla, fegis som man är.Ganska långt från sin tilltänkta miljö, men funkar bra som skogsmulle på hösten också.
Trodde i min enfald att forumet skulle svämma över med Certinas bästa släpp på lääänge, men icke?
Ja, har förstått att färgen är en vattendelare. Själv är man en sucker för orange så ingen tvekan här.Tycker den är svinbra den där. Jag väntar dock på en mer diskret tavla, fegis som man är.
Vridringen är av titan, insertet är troligtvis akrylSnygg! Vad är det för material i vridringen på den? Metall (titan antar jag då?)? Eller akryl som i vissa av de andra?
Jag gillar tanken på orange men kommer inte överens med färgen på armen.Ja, har förstått att färgen är en vattendelare. Själv är man en sucker för orange så ingen tvekan här.
Man får inte glömma att denna färkombon även är av praktiska skäl, ger överlägsen kontrast/läsbarhet under vattenytan
Japp, den som lever får se...tror också en svart tavla skulle kunna slå på bredare front.Jag gillar tanken på orange men kommer inte överens med färgen på armen.
Så är det säkert, men jag tycker vitt/stål på svart funkar rätt bra det med
Vi får väl se! Finns mycket coolt i Certinas arkiv!Japp, den som lever får se...tror också en svart tavla skulle kunna slå på bredare front.
Själv önskar jag en lika bra nytolkning på gamla stenhårda Super PH1000
Tack för det!Vridringen är av titan, insertet är troligtvis akryl
PH1000 nytolkad vore grym. Någon som testat 'nya' PH200M? Tycker både den med några år på nacken och de nyare med safirglas och keramikringinlägg ser coola ut. Framförallt kanske den första med plexiglas och stålringskombo. Någon här som har dem? Sorry om jag missat tidigare inlägg...Japp, den som lever får se...tror också en svart tavla skulle kunna slå på bredare front.
Själv önskar jag en lika bra nytolkning på gamla stenhårda Super PH1000
Jag har haft den första i två omgångar. Trevlig klocka på alla sätt, om än lite lång l2l.PH1000 nytolkad vore grym. Någon som testat 'nya' PH200M? Tycker både den med några år på nacken och de nyare med safirglas och keramikringinlägg ser coola ut. Framförallt kanske den första med plexiglas och stålringskombo. Någon här som har dem? Sorry om jag missat tidigare inlägg...
Aha, nice. Är banden som följer med ok? Och hur är den att läsa av i mörker? Mina precidrives är inte direkt 'lysande' på den fronten.Jag har haft den första i två omgångar. Trevlig klocka på alla sätt, om än lite lång l2l.
Aha, nice. Är banden som följer med ok? Och hur är den att läsa av i mörker? Mina precidrives är inte direkt 'lysande' på den fronten.
Wow, ser kanon ut. Och tack för all info!Jag gillar inte läder men det som följde med var schysst. Natot var hårt och kändes sådär. Meshet däremot var riktigt bra. Men flyger på alla mesh egentligen. Shark mesh på bilden.
Vad gäller lume/avläsning i mörker så är det nog bästa icke-seiko/citizen jag haft på den fronten.
Tack. Beggat brukar de gå för runt 3,5-4k. Klart prisvärt enligt mig.Wow, ser kanon ut. Och tack för all info!
Sitter perfa
Köpte min första certina idag. Fick den för 1300 som jag tycker är ett väldigt bra pris eller? jag tror den är 40 mm men har en ganska lång lug to lug. Så ser den för stor ut på mina små handleder?
Tack så mycket! Tror du att jag fick betala för mycket eller att priset var bra? Min första certina så har ingen superkollSitter perfa
Tack så mycket! Tror du att jag fick betala för mycket eller att priset var bra? Min första certina så har ingen superkoll
Köpte min första certina idag. Fick den för 1300 som jag tycker är ett väldigt bra pris eller? jag tror den är 40 mm men har en ganska lång lug to lug. Så ser den för stor ut på mina små handleder?
Aa skicket var faktiskt väldigt bra, mycket bättre en förväntat med nästan inga hairlinesDet är väl ett helt ok pris, om den är i hyfsat skick?
Ny på forumet och nyblivet Certina-fan ! Köpte tillslut efter mycket letande och provande en DS Ciamano Chronograph och slängde på ett 21 mm nato från Blade and Buckle och måste säga att jag är mycket nöjd än så länge! Den känns vardaglig men ändå något dressad. Gedigen, go tyngd och fin finish. Har också skummat igenom mer eller mindre hela tråden och tyvärr inte hittat en enda Ciamano-kompis. Är de så ovanliga?
På sikt vill jag komplettera med en beater av något slag och letar runt bland divers och field-modeller. Har spanat in Hamilton Khaki Field, Stowa Flieger classic 40, Seiko SKX007 samt Certina PH 200m. Det lutar åt de två senare. Vill kunna använda den i skogen, på berget och i vattnet (simning) så föredrar 100 meters vattenresistens eller mer. Jag tänker att i Certina-tråden får man de mest objektiva svaren, därför jag frågar här
Vad trevligt här ska bli
Snyggt.Ny på forumet och nyblivet Certina-fan ! Köpte tillslut efter mycket letande och provande en DS Ciamano Chronograph och slängde på ett 21 mm nato från Blade and Buckle och måste säga att jag är mycket nöjd än så länge! Den känns vardaglig men ändå något dressad. Gedigen, go tyngd och fin finish. Har också skummat igenom mer eller mindre hela tråden och tyvärr inte hittat en enda Ciamano-kompis. Är de så ovanliga?
På sikt vill jag komplettera med en beater av något slag och letar runt bland divers och field-modeller. Har spanat in Hamilton Khaki Field, Stowa Flieger classic 40, Seiko SKX007 samt Certina PH 200m. Det lutar åt de två senare. Vill kunna använda den i skogen, på berget och i vattnet (simning) så föredrar 100 meters vattenresistens eller mer. Jag tänker att i Certina-tråden får man de mest objektiva svaren, därför jag frågar här
Vad trevligt här ska bli
Hellre en turtle än skx...
Men finns många lämpliga certina att ha som beater... med eller utan dykarbezel
Snyggt.
Jag skulle lägga till skx009. Den är grym
Trodde inte jag enbart skulle få Seiko-rekommendationer i Certina-tråden om jag ska vara ärlig.. Men det är onekligen fina och ikoniska modeller!
Rydbergs ur har 20% så blir ännu lite bättre pris.Bra pris på för en ny PH500. https://urmakarn.se/certina/ds-super-ph500m-special-edition/
Är sugen själv, men kan ju dyka upp något bättre erbjudande under Black Friday.