• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Fadäsen

Cartier
Ja såg den också,tycker den du har e snyggare
Instämmer, min modell låg där också.
Finns även med helsilver tavla som nästan ser vit ut och svart med silver subdials.
Svart svart är fortsatt snyggast med silver därefter
Screenshot_20200827_205139_com.ebay.mobile.jpg
Screenshot_20200828_224013_com.ebay.mobile.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Enlight me, vad skiljer en ds-2 Chrono mot en ds-2 flyback?
Jag känner inte till just dessa modeller med flyback syftar vanligtvis på att du kan nollställa och starta om kronografen utan att först behöva stoppa den så ingen större skillnad med andra ord om man inte är en jävligt aktiv tidtagare. ;)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Så fruktansvärt kul att se! Du får dela med dig av en recension. Bjuder på en bild på min äldre herre.

AE798D31-2E09-4146-AFE7-404EB206ED91.jpeg
Ah, underbart att se originalet i sin prakt :)
Har jämfört en del bilder och så och tycker Certina har lyckats jättebra (för en gångs skull?). Trogen originalet i mått förutom bandbredden om jag förstått det rätt. Inga konstiga utsvävningar utan bara fräsch på ett respektfullt vis om du förstår vad jag menar?
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Ah, underbart att se originalet i sin prakt :)
Har jämfört en del bilder och så och tycker Certina har lyckats jättebra (för en gångs skull?). Trogen originalet i mått förutom bandbredden om jag förstått det rätt. Inga konstiga utsvävningar utan bara fräsch på ett respektfullt vis om du förstår vad jag menar?
Fattar vad du menar! Måste också säga att den ser ännu finare ut på dina bilder än katalogbilderna jag sett.
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Fattar vad du menar! Måste också säga att den ser ännu finare ut på dina bilder än katalogbilderna jag sett.
Tack så mycket, bara snabba mobilbilder men det lär bli fler. Skulle egentligen bara "testa" den i butik men det var kärlek vid första ögonkastet så den fick åka med hem. Såklart smäller vintage högre men ändå skönt och praktiskt att ha en modern klocka ibland.
Vad är det för årsmodell på din fining om man får fråga?
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Tack så mycket, bara snabba mobilbilder men det lär bli fler. Skulle egentligen bara "testa" den i butik men det var kärlek vid första ögonkastet så den fick åka med hem. Såklart smäller vintage högre men ändå skönt och praktiskt att ha en modern klocka ibland.
Vad är det för årsmodell på din fining om man får fråga?
Kul, ett mycket bra val. 1968 ska den vara från!
 
  • Like
Reactions: v0n

HSK

Patek
2-Faktor
Är det någon som vet vad det är för L2L-mått på denna modell? Jag antar att det är samma som på automatvarianten men jag hittar ingen info online.

5dc88bc1c1b160788a04b3a0_pjimage-2.jpg
 

Freppys

Omega
2-Faktor
Tjena,
Någon som har tips eller inspiration på ett snyggt natoband för en DS Action Diver CO13.407.11.041.00 och vart jag hittar de? :)
Tröttnat lite på stållänken.
image.jpg
 
Topp