• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Hej alla Certina-fans!
Jag har blivit mer och mer sugen på att köpa och testa dessa fina klockor. Har alltid haft seiko men är lite trött på deras högre priser och halvtaskiga länkar..
Vad tycker ni om certinas länk? Jg funderar på aquaserien eller kanske en ds-1.

vad tycker ni om dessa?
Helt OK. Inte direkt fantastiska men låååångt bättre än Seikos skräp.
Skärmavbild 2021-01-02 kl. 15.17.54.png

Verkar som den nya 38mm dykaren börjar komma fram till folk nu, Ska bli kul o få se bilder från er som redan beställt här. :)
Är det verkligen 38mm eller finns den nya modellen även i andra dimensioner? Den ser väldigt stor ut på vad jag skulle gissa är en handled på åtminstone 18-ish cm men man kanske blir lurad av vinkeln.

Helt OK. Inte direkt fantastiska men låååångt bättre än Seikos skräp.

Är det verkligen 38mm eller finns den nya modellen även i andra dimensioner? Den ser väldigt stor ut på vad jag skulle gissa är en handled på åtminstone 18-ish cm men man kanske blir lurad av vinkeln.
Den såg väldigt stor ut ja.. Kan va att den är stor lug to lug. Svinsugen på den där jäkeln, men vill nog prova innan köp görs. Eller nån som vet hur tex klockias retur brukar fungera? Brukar de va smidigt?

Den såg väldigt stor ut ja.. Kan va att den är stor lug to lug. Svinsugen på den där jäkeln, men vill nog prova innan köp görs. Eller nån som vet hur tex klockias retur brukar fungera? Brukar de va smidigt?
Ingen personlig erfarenhet av just returen, däremot har jag en kompis som har beställt och skickat tillbaka utan problem! Sitter dock i samma sits som dig, är sugen på klockan men vill inte köpa utan att prova.

Ingen personlig erfarenhet av just returen, däremot har jag en kompis som har beställt och skickat tillbaka utan problem! Sitter dock i samma sits som dig, är sugen på klockan men vill inte köpa utan att prova.
Ja utifall returen fungerar smidigt är de ju ett alternativ. Annars får man väl vänta tills lokal ad får in den så man kan testa. För de är ju lite pengar, speciellt för en som inte varit med så mycket i svängen innan.

Hej!

Min DS200 med Powermatic 80 har landat :)

Som alltid med en ny klocka så kollar man ju förts hur bra den håller tiden. Nu efter två dygn så ligger den på +-0 sek på armen.

Är det bara tur eller är urverket bättre än ett standard ETA2428?

Har ni egna erfarenheter av Powermatic 80?

Hej!

Som alltid med en ny klocka så kollar man ju förts hur bra den håller tiden. Nu efter två dygn så ligger den på +-0 sek på armen.

Det är bara tur 😀
Det kan dock ändras något efter en tids användning..

Hej!

Jamen kan vi få lite bilder tack 😀

Jag tycker den är utmärkt!

First impressions: 1. Skön att bära. 2. Mycket lättläst. 3. Håller tiden som fröken ur (ännu så länge :))

IMG_3805.jpg
IMG_3804.jpg
IMG_3802.jpg
Ser riktigt bra ut även i finsällskap! Och lättläst är en egenskap jag lärt mig uppskatta rejält på sistone när skumögdheten börjar sätta in... Tack för bilderna, nu blir det till att toksurfa och även försöka hitta en affär där man kan klämma lite på den. 🙂

Senast ändrad:
Ser riktigt bra ut även i finsällskap! Och lättläst är en egenskap jag lärt mig uppskatta rejält på sistone när skumögdheten börjar sätta in... Tack för bilderna, nu blir det till att toksurfa och även försöka hitta en affär där man kan klämma lite på den. 🙂
Passa på att klämma på SuperPH500 när du ändå är i farten vettja. Några mm kortare L2L och mer klocka (imo) för ungefär samma peng.
Sen är det ju det där personlig smak också då förstås 😉
cZV0daA.jpg

TjXWwQB.jpg

• Like
Reactions: v0n
  • Like
Reactions: v0n
Fint! Synd att de inte hade med den svarta också, men den är väl den lättaste att föreställa sig IRL.

Blå är en svår färg att bedöma på bild, våra ögon är så tränade på en uppsjö av nyanser av blått att man nog behöver se denna IRL för att se om man gillar den.

Håller med. Saknade den svarta också. Vill du se livebilder på den svarta kan du se det i detta inlägg på den brittiska forumtråden (https://www.watchuseek.com/threads/new-certina-ds-action-diver-38mm.5264625/post-52833993). Detta är samma klocka och ägare som den @quasi postade. Av respekt för att det kanske är Quasi som är "MikeTangoWhisky" på WatchUSeek vill jag inte stjäla hans stjärnglans genom att posta hans bilder 😬

Upplevde den också som stor på bilden. Urtavlan kändes lite större, och bezeln mindre, än jag föreställde mig. Tydligen mäter den 46 mm L2L. Vet inte om det är det som påverkar intrycket

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp