• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Nyförvärv från Köp och sälj. Ingen som har en sådan länkbit liggandes?
Hade bara datumet varit kl.3 hade den varit perfekt.
F7537004-45C7-4EEA-B5DA-D30B4504F58D.jpeg
Hur kommer det sig att datumet ligger kl. 4 när kronan är kl. 3?

Har bara sett den flyttad på klockor där kronan också ligger klockan fyra (vissa dykarklockor). Dum fråga kanske, men har alltid antagit att det finns ett samband.

Halloj! Är ute efter gummiband till min DS action, 43mm versionen. Men har svårt att hitta band på 21mm. Hittar fler på 22mm, någon som har en egen DS action och har testat 22mm band på den?

Hur kommer det sig att datumet ligger kl. 4 när kronan är kl. 3?

Har bara sett den flyttad på klockor där kronan också ligger klockan fyra (vissa dykarklockor). Dum fråga kanske, men har alltid antagit att det finns ett samband.
Tror inte att det har samband med kronan. Man borde ju kunna placera datumet lite var man vill egentligen. Bara datumskivan är rätt. Skulle exempelvis datumet ligga kl 9 på den här skulle siffran vara uppochned.

Tror inte att det har samband med kronan. Man borde ju kunna placera datumet lite var man vill egentligen. Bara datumskivan är rätt. Skulle exempelvis datumet ligga kl 9 på den här skulle siffran vara uppochned.
Sant! Är det en skiva bör det inte spela någon roll, förstås! Bara antog att det fanns något mekaniskt som begränsade, men låter rimligt det du säger!

Hallåj! Här om dagen blev jag lite sugen på den lilla 38 dykaren i grönt. Någon här som slagit till och kan dela någon trevlig bild? :D

Testa på lite 38mm dykare.
Helt ok men väckte inte riktigt det ha-begär jag trodde...
20210518_170124.jpg
20210518_170026.jpg

Dessa Certinas är mycket snygga och ger lite Rolex homage känsla tycker jag. Vill ha minst 40mm men 42mm versionen har hela 52mm l2l om jag minns rätt. Vilket är ett par mm för mycket för mig. Annars hade jag redan skaffat en.

Jag köpte min Certina DS PH 500 för ca 3 veckor sedan. Gillar verkligen klockan och färgen😀. I Onsdags när jag skulle hoppa in i en taxi så lossnade gummibandet. Var stiftet som hade flugit ut och klockan gick i marken. Tråkigt nog blev det ett märke på banhornet när klockan gick i marken. Samma band som suttit på sedan jag köpte den. Något ni har varit med om på en så ny klocka? Känns oroväckande för framtiden. 🙃. Jag har inte hunnit prata med klockbutiken än. Ska göra det i morgon.

Jag köpte min Certina DS PH 500 för ca 3 veckor sedan. Gillar verkligen klockan och färgen😀. I Onsdags när jag skulle hoppa in i en taxi så lossnade gummibandet. Var stiftet som hade flugit ut och klockan gick i marken. Tråkigt nog blev det ett märke på banhornet när klockan gick i marken. Samma band som suttit på sedan jag köpte den. Något ni har varit med om på en så ny klocka? Känns oroväckande för framtiden. 🙃. Jag har inte hunnit prata med klockbutiken än. Ska göra det i morgon.
Jag har vart med om samma sak nyligen, köpte en Certina DS PH 200 med mesh för några veckor sedan. Jag är som du väldigt nöjd med mitt köp, Men en kväll lossnade armbandet och klockan flög i bordet, till följd av att klockan gick sämre. Jag lyckades sätta tillbaka bandet men problemet kvarstod.
Jag lämnade in klockan och fick den fixad, tydligen hade de inte borrat nog mycket i bandhornet vid Produktion.
Är iaf väldigt nöjd med kundservice och att det fixade klockan snabbt!

IMG_20210712_165113.jpg

DS Action 38 får smaka lite saltvatten.

I princip OWG med denna sedan köp för 6 månader sedan. Anser 38mm vara perfekt storlek för dykare på min 17 cm handled. Designen eller framför allt proportionerna påminner om Rolex 6538 Sub, dock inte visarna, obviously.

Senast ändrad:
IMG_20210712_165113.jpg

I princip OWG med denna sedan köp för 6 månader sedan. Anser 38mm vara perfekt storlek för dykare på min 17 cm handled. Designen eller framför allt proportionerna påminner om Rolex 6538 Sub, dock inte visarna, obviously.
Slog till på en nyligen och kan bara hålla med dig. Lika nöjd med min:)

IMG_20210712_165113.jpg

Jag tycker också att storleken och proportionerna är väldigt trevliga! Testade nato på min idag 🙂
PXL_20210712_180902169.jpg

Trevligt! Jag vill egentligen testa några olika band men har inget tillräckligt bra verktyg för att lossa länken, den känns väldigt gediget konstruerad så vill inte börja skrapa.
Något gummiband du kan rekommendera? Vad jag har förstått har det inte kommit något anpassat efter just 38mm ännu…

Tillbaka
Topp