38:an är en riktig fullträff! Tror denna modell kan bli en riktig Certina-klassiker. Nästan alla som provar den blir förtjusta.Riktigt bra den här min tredje Certina fock den första moderna Certinan och DS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
38:an är en riktig fullträff! Tror denna modell kan bli en riktig Certina-klassiker. Nästan alla som provar den blir förtjusta.Riktigt bra den här min tredje Certina fock den första moderna Certinan och DS
Ja det är en fin klocka bra storlek och ett helt ok pris.38:an är en riktig fullträff! Tror denna modell kan bli en riktig Certina-klassiker. Nästan alla som provar den blir förtjusta.
Riktigt snygg på vitt tropic!Någon i tråden som har den svarta Super?
Funderar på avyttra min orangea o köpa den.
TackRiktigt snygg på vitt tropic!
Så j-a snygg! Hur bärs den storleksmässigt?Idag kom den svarta.
Den bärs toppen är inte så lång LLSå j-a snygg! Hur bärs den storleksmässigt?
Satan så bra. Har tänkt exakt samma, byta ut min orange till svart. Hade egentligen tänkt köpa svart men sen blev jag tvungen att testa.Idag kom den svarta.
Framförallt har Certina en smidig boett så även om den är knubbig på pappret så känns den smidig.Så j-a snygg! Hur bärs den storleksmässigt?
48mmDen bärs toppen är inte så lång LL
Tack för info!Framförallt har Certina en smidig boett så även om den är knubbig på pappret så känns den smidig.
48mm
Ur minnet kan jag komma på tre grejer som skiljer dem åt.Hello! Börjar bli sugen på en DS PH200 men blir inte riktigt klok på verisionerna och tänkte fråga om nån kan uppbringa lite klarhet. Den övre bilden ser ut att ha en annan vridring, insert och färger förstås. Är det bara så enkelt att det finns olika designer på samma klocka, eller missar jag nåt? Är ju mer än bara färgen som skiljer dem åt tycker jag, men de har samma namn. Alla ser ut att heta Certina DS PH200M, men med olika ref förstås beroende på utseende. Eller är det så enkelt att den är olika årsmodeller?
Aha, tack. Lite förvirrande ändå då de har samma namn Å den är den svarta m rött kors jag gillar klart bästUr minnet kan jag komma på tre grejer som skiljer dem åt.
Den svarta med rött kors har plexi, solid baksida med sköldpaddan och bezel med alu(?)insert.
De andra modellerna - blå, svart med guld och pvd - har safirglas, glasbaksida och keramisk (tror jag) bezel.
Jag har haft två stycken av den första som kom (svart med rött kors) och den var stenhård på alla sätt. Lång l2l dock, typ 53mm.
Så förvirrande är det ju inte. Samma gäller ju alla varianter på Rolex, Omega osv. också.Aha, tack. Lite förvirrande ändå då de har samma namn Å den är den svarta m rött kors jag gillar klart bäst
Nä, är väl begripligt ändå Ska hålla utkik om det dyker upp nån här på KS. Tycker den är redigt snygg på både läder och meshSå förvirrande är det ju inte. Samma gäller ju alla varianter på Rolex, Omega osv. också.
Kan rekommendera versionen med mesh. Certinas mesh upplevde jag som riktigt bra för prisklassen. Å andra sidan så regerar väl Certina i klassen 5-10k på det mesta.
Mycket bra! Den orange kom jag inte överens med men den svarta känns betydligt mer balanseradIdag kom den svarta.
Snyggt.Mycket bra! Den orange kom jag inte överens med men den svarta känns betydligt mer balanserad
Föredrar dock originalet!
Japp, är väl den dam modellen som communityn fick rösta fram hur den skulle bli i somras (?). Hade den varit utan stenar hade den ju varit go för fler. Har för mig att @martaSM30 deppade över att ytterligare en klocka fall offer för sten-sättningHalloj! Är denna ny? Inte sett den i 39mm förut… Lite för spexig tavla/index för min smak och hade föredragit annat band, men nu när boetten finns i en mindre storlek kanske fler varianter kommer.
Ser lite 80-tal ut tycker jag (om det är bra eller dåligt får andra avgöra).Halloj! Är denna ny? Inte sett den i 39mm förut… Lite för spexig tavla/index för min smak och hade föredragit annat band, men nu när boetten finns i en mindre storlek kanske fler varianter kommer.