• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

IMG_0450.jpeg

Har loggat Certina dykarna i appen WatchTracker ett tag. Lite olika resultat

43:an låg på hyllan de första nio dagarna och användes dagligen därefter.

IMG_6870.jpeg

38:an tvärtom. Användes första tiden och låg på hyllan därefter. Glömde vrida upp den så den stannade lite tidigare.

IMG_6871.jpeg

43:an verkar tappa när den ligger länge. Kanske saktar in när kraften börjar sina?
Den gick nämligen plus även nattetid på hyllan under den veckan den användes dagligen.

38:an verkar ha varit rätt konstant.

Sen är jag inte expert nog att tolka de olika graferna så vet inte vad allt betyder.

Halloj alla som gillar Certina.

Har denna ute på försäljning. Känns inte som någon kommer nappa, så om du vill ha den och blir glad för den skänker jag den gärna.

Allt gott!

Halloj alla som gillar Certina.

Har denna ute på försäljning. Känns inte som någon kommer nappa, så om du vill ha den och blir glad för den skänker jag den gärna.

Allt gott!
Har lovat bort klockan till en intresserad nu.

Trevlig kväll!

Har lovat bort klockan till en intresserad nu.

Trevlig kväll!
Det var jag som fick den! Mycket generöst av @Racso. Om den håller tiden någotsånär tänkte jag ha den som "gåbortklocka", alltså när jag slänger på mig skjorta och kavaj, annars får jag höra av mig till någon av forumets kunniga och se om de kan fixa urverket till en rimlig peng. Fin modell.

Vad hände här? Redan sugen på att testa något nytt efter 10 dagar? Hur kan klockan redan haft två ägare när den är uttagen i juli?

Tillbaka
Topp