• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Daniel Wellington-tråden

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Inte superimpad av DW-support team :banghead:
B5F9E371-CC48-4284-8E54-16460BB2E564.jpeg

8F1C5243-BE91-418D-A877-767DBB4AC67D.jpeg

10C89E76-F068-4521-A062-9A95DCE4DEDB.jpeg

Här gav jag upp.
Magiskt!
 
Så du tycker jag fått svar på min fråga?
Jag påpekade att din ursprungsfråga var dåligt formulerad och ditt sätt att återigen hänvisa till din dåligt formulerade ursprungsfråga på ett drygt sätt inte gjorde det enklare för någon, inte huruvida du fick svar på frågan.
Däremot tycker jag att du fick ett bra svar på frågan - "ja självklart" - då det, satt i kontext, var lika tvetydigt som din ursprungsfråga.
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
Jag påpekade att din ursprungsfråga var dåligt formulerad och ditt sätt att återigen hänvisa till din dåligt formulerade ursprungsfråga på ett drygt sätt inte gjorde det enklare för någon, inte huruvida du fick svar på frågan.
Däremot tycker jag att du fick ett bra svar på frågan - "ja självklart" - då det, satt i kontext, var lika tvetydigt som din ursprungsfråga.
Ok Olander08, ha en skön eftermiddag på DW.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag påpekade att din ursprungsfråga var dåligt formulerad och ditt sätt att återigen hänvisa till din dåligt formulerade ursprungsfråga på ett drygt sätt inte gjorde det enklare för någon, inte huruvida du fick svar på frågan.
Däremot tycker jag att du fick ett bra svar på frågan - "ja självklart" - då det, satt i kontext, var lika tvetydigt som din ursprungsfråga.
Tycker inte frågan var särskilt svår att förstå.
Vad skulle han skrivit istället, enligt dig?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är ju det han säger. Är erat band som enligt specifikationerna är 14mm vid bandhornen även 14mm vid spännet?
Jag läser det som att 17 och 20 mm är lika breda vid spännet, dvs att ena smalnar av 3 mm mer än det andra. Tyckte då att det lät överdrivet att det bredaste kunde vara 20-14 mm. Man ska inte underskatta att vara övertydlig och att skriva samma sak på ett annat vis om det uppstår förvirring.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag läser det som att 17 och 20 mm är lika breda vid spännet, dvs att ena smalnar av 3 mm mer än det andra. Tyckte då att det lät överdrivet att det bredaste kunde vara 20-14 mm. Man ska inte underskatta att vara övertydlig och att skriva samma sak på ett annat vis om det uppstår förvirring.
Nej, övertydlig är bra att vara. Men han pratade ju med ett klockföretag. Man tycker att de borde förstå det där, iallafall jag. Annars frågar man, "Ursäkta, kan du utveckla vad det är du syftar på?"
De gav ju bara något svar efter vad som står på kundsupporterarbetarens flödesschema... Det är det som jag egentligen stör mig på.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej, övertydlig är bra att vara. Men han pratade ju med ett klockföretag. Man tycker att de borde förstå det där, iallafall jag. Annars frågar man, "Ursäkta, kan du utveckla vad det är du syftar på?"
De gav ju bara något svar efter vad som står på kundsupporterarbetarens flödesschema... Det är det som jag egentligen stör mig på.
Fast kunder brukar inte veta vad de pratar om och då är det oftast lättast att referera till vilken modell den skall passa. Lätt att sitta och döma en konversation i efterhand. Hade kunnat skötas bättre från båda håll.
 
J

Jimmy042

Guest
Nej, övertydlig är bra att vara. Men han pratade ju med ett klockföretag. Man tycker att de borde förstå det där, iallafall jag. Annars frågar man, "Ursäkta, kan du utveckla vad det är du syftar på?"
De gav ju bara något svar efter vad som står på kundsupporterarbetarens flödesschema... Det är det som jag egentligen stör mig på.

Han pratade med ett modeföretag i första hand, inte förvånad att supporten inte är jätteinsatt
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det innebär dock inte att de vet något om klockor, testa skriv en klockrelaterad fråga till Armani eller Hugo Boss så får man nog lika dumma svar :)
Fast Armani och Hugo boss säljer inte i första hand klockor. Det är liksom inte vad de gör. DW är först och främst ett klockmärke, vare sig man vill säga det eller ej. Hur bra deras klockor är eller hur prisvärda de är, är en annan fråga. Ett klockföretag ska iallafall kunna svara på sådana här basala frågor om deras produkter, enligt mig. Och kan inte den genomsnittliga kundsupportagenten svara så borde man iallafall hänvisa till någon som kan.
 

Expy

Omega
DW är baj* förpackat i en snygg förpackning. Köp den på Wish för 12 kr istället utan presentboxen om man nu absolut vill baj* runt handleden.
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
Fast kunder brukar inte veta vad de pratar om och då är det oftast lättast att referera till vilken modell den skall passa. Lätt att sitta och döma en konversation i efterhand. Hade kunnat skötas bättre från båda håll.
Tack för din input, verkligen. Men då den inte rör klockor i allmänhet eller DW i synnerhet, kanske den skulle passa bättre på familjeliv.se.

Ha det fint.
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
Jag läser det som att 17 och 20 mm är lika breda vid spännet, dvs att ena smalnar av 3 mm mer än det andra. Tyckte då att det lät överdrivet att det bredaste kunde vara 20-14 mm. Man ska inte underskatta att vara övertydlig och att skriva samma sak på ett annat vis om det uppstår förvirring.
8BED9F07-C5F0-45D5-8FFE-3342111F7011.jpeg

9893EDC5-89BA-44BB-A584-2B80741E4E27.jpeg


Du verkar inte ha en läsförståelse i världsklass heller vännen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
8BED9F07-C5F0-45D5-8FFE-3342111F7011.jpeg

9893EDC5-89BA-44BB-A584-2B80741E4E27.jpeg


Du verkar inte ha en läsförståelse i världsklass heller vännen.
Det du klippte in har jag aldrig anmärkt på, kommenterade att din inledande fråga inte var supertydlig och kunde misstolkas. Som jag skrev hade kundtjänst kunnat lösa detta lite snabbare och bättre. Du behöver inte vara otrevlig, känns lite onödigt?
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
Ett tips, släpp det, du kommer inte att vinna ;)
Har redan vunnit, har inte ens brytt mig från början. :) Snackar hellre klockor faktiskt, har redan en fru och kollar på nyheterna, så jag
Det du klippte in har jag aldrig anmärkt på, kommenterade att din inledande fråga inte var supertydlig och kunde misstolkas. Som jag skrev hade kundtjänst kunnat lösa detta lite snabbare och bättre. Du behöver inte vara otrevlig, känns lite onödigt?
Ha det fint Aurum. Och som sagt tack för input.
 

Zingo

Rolex
Topp