Men hur svårt kan det vara? Det är ju där du fäster bandet! BANDET! Festar! DAER!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Magiskt!Inte superimpad av DW-support team
Här gav jag upp.
Hade du klarat av att skriva en otvetydig fråga och inte varit dryg så hade du säkerligen fått svar på din tvetydiga fråga direkt.Inte superimpad av DW-support team
Här gav jag upp.
Så du tycker jag fått svar på min fråga?Hade du klarat av att skriva en otvetydig fråga och inte varit dryg så hade du säkerligen fått svar på din tvetydiga fråga direkt.
Jag påpekade att din ursprungsfråga var dåligt formulerad och ditt sätt att återigen hänvisa till din dåligt formulerade ursprungsfråga på ett drygt sätt inte gjorde det enklare för någon, inte huruvida du fick svar på frågan.Så du tycker jag fått svar på min fråga?
Ok Olander08, ha en skön eftermiddag på DW.Jag påpekade att din ursprungsfråga var dåligt formulerad och ditt sätt att återigen hänvisa till din dåligt formulerade ursprungsfråga på ett drygt sätt inte gjorde det enklare för någon, inte huruvida du fick svar på frågan.
Däremot tycker jag att du fick ett bra svar på frågan - "ja självklart" - då det, satt i kontext, var lika tvetydigt som din ursprungsfråga.
Tycker inte frågan var särskilt svår att förstå.Jag påpekade att din ursprungsfråga var dåligt formulerad och ditt sätt att återigen hänvisa till din dåligt formulerade ursprungsfråga på ett drygt sätt inte gjorde det enklare för någon, inte huruvida du fick svar på frågan.
Däremot tycker jag att du fick ett bra svar på frågan - "ja självklart" - då det, satt i kontext, var lika tvetydigt som din ursprungsfråga.
Tycker inte frågan var särskilt svår att förstå.
Vad skulle han skrivit istället, enligt dig?
Det är ju det han säger. Är erat band som enligt specifikationerna är 14mm vid bandhornen även 14mm vid spännet?"Är petit-armbandet™ 14mm brett vid spännet?"
Jag läser det som att 17 och 20 mm är lika breda vid spännet, dvs att ena smalnar av 3 mm mer än det andra. Tyckte då att det lät överdrivet att det bredaste kunde vara 20-14 mm. Man ska inte underskatta att vara övertydlig och att skriva samma sak på ett annat vis om det uppstår förvirring.Det är ju det han säger. Är erat band som enligt specifikationerna är 14mm vid bandhornen även 14mm vid spännet?
Nej, övertydlig är bra att vara. Men han pratade ju med ett klockföretag. Man tycker att de borde förstå det där, iallafall jag. Annars frågar man, "Ursäkta, kan du utveckla vad det är du syftar på?"Jag läser det som att 17 och 20 mm är lika breda vid spännet, dvs att ena smalnar av 3 mm mer än det andra. Tyckte då att det lät överdrivet att det bredaste kunde vara 20-14 mm. Man ska inte underskatta att vara övertydlig och att skriva samma sak på ett annat vis om det uppstår förvirring.
Fast kunder brukar inte veta vad de pratar om och då är det oftast lättast att referera till vilken modell den skall passa. Lätt att sitta och döma en konversation i efterhand. Hade kunnat skötas bättre från båda håll.Nej, övertydlig är bra att vara. Men han pratade ju med ett klockföretag. Man tycker att de borde förstå det där, iallafall jag. Annars frågar man, "Ursäkta, kan du utveckla vad det är du syftar på?"
De gav ju bara något svar efter vad som står på kundsupporterarbetarens flödesschema... Det är det som jag egentligen stör mig på.
Nej, övertydlig är bra att vara. Men han pratade ju med ett klockföretag. Man tycker att de borde förstå det där, iallafall jag. Annars frågar man, "Ursäkta, kan du utveckla vad det är du syftar på?"
De gav ju bara något svar efter vad som står på kundsupporterarbetarens flödesschema... Det är det som jag egentligen stör mig på.
Ett modeföretag som i första hand säljer klockor.Han pratade med ett modeföretag i första hand, inte förvånad att supporten inte är jätteinsatt
Ett modeföretag som i första hand säljer klockor.
Fast Armani och Hugo boss säljer inte i första hand klockor. Det är liksom inte vad de gör. DW är först och främst ett klockmärke, vare sig man vill säga det eller ej. Hur bra deras klockor är eller hur prisvärda de är, är en annan fråga. Ett klockföretag ska iallafall kunna svara på sådana här basala frågor om deras produkter, enligt mig. Och kan inte den genomsnittliga kundsupportagenten svara så borde man iallafall hänvisa till någon som kan.Det innebär dock inte att de vet något om klockor, testa skriv en klockrelaterad fråga till Armani eller Hugo Boss så får man nog lika dumma svar
Tack för din input, verkligen. Men då den inte rör klockor i allmänhet eller DW i synnerhet, kanske den skulle passa bättre på familjeliv.se.Fast kunder brukar inte veta vad de pratar om och då är det oftast lättast att referera till vilken modell den skall passa. Lätt att sitta och döma en konversation i efterhand. Hade kunnat skötas bättre från båda håll.
? Kommunicera i text verkar inte vara din starka sida.Tack för din input, verkligen. Men då den inte rör klockor i allmänhet eller DW i synnerhet, kanske den skulle passa bättre på familjeliv.se.
Ha det fint.
Jag läser det som att 17 och 20 mm är lika breda vid spännet, dvs att ena smalnar av 3 mm mer än det andra. Tyckte då att det lät överdrivet att det bredaste kunde vara 20-14 mm. Man ska inte underskatta att vara övertydlig och att skriva samma sak på ett annat vis om det uppstår förvirring.
Ett tips, släpp det, du kommer inte att vinna
Du verkar inte ha en läsförståelse i världsklass heller vännen.
Det du klippte in har jag aldrig anmärkt på, kommenterade att din inledande fråga inte var supertydlig och kunde misstolkas. Som jag skrev hade kundtjänst kunnat lösa detta lite snabbare och bättre. Du behöver inte vara otrevlig, känns lite onödigt?
Du verkar inte ha en läsförståelse i världsklass heller vännen.
Har redan vunnit, har inte ens brytt mig från början. Snackar hellre klockor faktiskt, har redan en fru och kollar på nyheterna, så jagEtt tips, släpp det, du kommer inte att vinna
Ha det fint Aurum. Och som sagt tack för input.Det du klippte in har jag aldrig anmärkt på, kommenterade att din inledande fråga inte var supertydlig och kunde misstolkas. Som jag skrev hade kundtjänst kunnat lösa detta lite snabbare och bättre. Du behöver inte vara otrevlig, känns lite onödigt?
När Rolex lanserar motsvarande förändringar blir det breaking news och massköer...https://www.danielwellington.com/se/dw-watch-classic-dover-rose-gold-36mm/
Ser att de lanserat ett antal "nyheter". Men vad jag kan se är det exakt samma klocka som förr, det enda som är nytt är att de har en annan färg på natobandet, och det kan man ju ändå köpa för 20 kr på ebay om man vill variera sig.
När Rolex lanserar motsvarande förändringar blir det breaking news och massköer...
Såg att de följer andra modemärken som MVMT och the 5th och börjat släppa automatiska klockor: https://www.danielwellington.com/se/dw-watch-iconic-link-automatic-40-silver/
3699 kr vill de ha för klockan.
Vad tycker vi på forumet?
Får se om det hjälper nu när DW har gått minus två år i rad
ajdå, får väl göra några stödköp, alt ordna en insamling.Får se om det hjälper nu när DW har gått minus två år i rad