• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Daniel Wellington-tråden

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Haha ja med Dw får du en modernare kvalitet eftersom att plastklockan är nyare än den gammla vattentäta klockan i metall:p:pirate:
Det stämmer ju! Och de där som säger att man ska köpa någon gammal möglig sak istället än en dw har ju ingen koll... Många av dom måste man ju själv sitta och vrida på! Vad tusan tänker dom med... Vi lever inte 90talet längre...

;)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Måste vara Daniel själv som skriver
44B2EF9E-2813-405D-8BDC-8A5E02242487.jpeg
 

lofgreno

Audemars
Om man nu verkligen vill ha en DW så kan man ju alltid köpa en kopia. :)
Till en femtedel av priset!
Men men, måste "hand it to him". DW har ju definitivt lyckats med sin marknadsföring... :)
 

Sinn104

Breitling
Tänkte kolla med er som har mer DW koll, kommer DW någonsin att släppa en variant med mekaniskt urverk som t.ex. innehåller en billig miyota eller ETA 2824 urverk? Eller handlar det 100% om deras bauhaus design? De har som sagt öppnat en affär i Mall of Scandinavia. Känns som att de vill bli av med sin Made in chinese factory/sweatshop stämpel och försöker satsa på att bli mer exklusiva.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Tänkte kolla med er som har mer DW koll, kommer DW någonsin att släppa en variant med mekaniskt urverk som t.ex. innehåller en billig miyota eller ETA 2824 urverk? Eller handlar det 100% om deras bauhaus design? De har som sagt öppnat en affär i Mall of Scandinavia. Känns som att de vill bli av med sin Made in chinese factory/sweatshop stämpel och försöker satsa på att bli mer exklusiva.
En DW är och förblir en DW.

Den kan ALDRIG bli exklusiv eller ens i närheten av det
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Köper man de allra billigaste "kopiorna" (?) lär man nog märka att de inte är original.
r2ZHu1jm.jpg

Jag testade att köpa en "DW" utan logga från Kina för ett tag sedan, och man kan lätt se att det är detaljer som är ojämna etc. Det känns mer som en leksak än en riktig klocka. (Det är klockan till vänster som är kinaklockan; klockan till höger är en Orient Star WZ0361EL och den ligger i mitt tycke en bit över kinaklockan kvalitetsmässigt.)

Om man däremot är beredd att lägga ett par hundringar på en klocka, skulle jag inte bli förvånad om man kan hitta många klockor som kvalitetsmässigt ligger på samma nivå, eller bättre, än DW.
c9G7BVQm.jpg

Min Casio som jag köpte för ett tag sedan för ~300 om man räknar med frakt, moms, tull och avgifter och allt. . Inte riktigt samma stil som DW. Men den fungerar som en enkel dressklocka med ett billigt kvartsverk, guldplätering och ett läderarmband inom det billigare prissegmentet. När jag kollar på specifikationerna på Daniel Wellington-klockor och tar del av recensioner har jag svårt att se att det är något som skulle motivera att de tar åtminstone 6 ggr så mycket betalt.
 

Kessler

Rolex
Om man nu verkligen vill ha en DW så kan man ju alltid köpa en kopia. :)
Till en femtedel av priset!
Men men, måste "hand it to him". DW har ju definitivt lyckats med sin marknadsföring... :)
Som jag skrivit förut. DW är ett av få märken där kopiorna antagligen har minst lika bra kvalité om inte bättre än originalet. Bara en sån sak som att kopian kom i en (vad det verkar) originalbox haha.

@Perczek haha :D
 
Topp