• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Daniel Wellington-tråden

Smulan

Rolex
Kul med en DW-tråd! Var faktiskt min julklapp till familjen. Nu kör vi var sin i olika storlek och färg.
En fin symbol för den lilla familjen :)

En fundering. Kan man bada med klockan? Då menar jag inget dyk och sånt bara lite ytligt simmande?

images.jpg
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Såg en likadan klocka som hette QW (spansk marknad), är det nån sur släkting som konkurrerar? Den var tydligen i guld, säljaren lovade att det var så och med tanke på priset som var 6 euro så kändes det rimligt.:D
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
För några år sedan var jag på intervju på DW för tjänsten som ehandels chef. Då jag inte riktigt kände för att slänga på mig billigt skit så köpte jag ett av deras natoband och stoppade på min dåvarande seamaster. När jag väl sitter där så går intervjun riktigt bra och så såg killen som intervjuade mig vad jag hade på armen och frågade varför jag inte hade en DW på armen. Jag kunde inte hålla käft så jag sa att jag inte gick gärna satte på mig billigt skit men att jag uppskattade det de gjorde för att populärisera natobanden. Lol Jag fick inte jobbet om vi säger så. Jag måste fan lära mig ljuga.
Du har ju lärt dig ljuga. Bara inte så bra. Ingen är så jävla dum så dom säger så på en intervju.
 
Du har ju lärt dig ljuga. Bara inte så bra. Ingen är så jävla dum så dom säger så på en intervju.
Nope, var ganska exakt så det gick till. Använde inte ordet billigt skit, även fast det med stor säkerhet är det, men andemeningen var det. Killen som intervjuade mig var lite sådär skönt arrogant som unga herrar utan egentlig erfarenhet kan vara ibland vilket fick mig ganska snabbt att inse att det nog inte var riktigt för mig iaf. Har alltid haft svårt för människor som typ klivit ut ur skolan förra veckan som tror att allt sitter i högskolepoängen utan någon direkt koppling till hur verkligheten ser ut. Dock ska jag säga att jag nog gjorde en rätt markant felbedömning för det har gått minst sagt bra efter. Lol Men men, blev någon hungrig tjej/kille som fick det och klev upp några pinnhål. Kan inte direkt klaga på det jag fick i stället så slutade rätt bra i slutändan iaf men visst, hade varit en kul resa att vara med på om man nu hade fått det, de vet ju hur man säljer natoband iaf.

Kommer ihåg en sak som jag dock blev jäkligt i ord av och som jag brukar förespråka mycket när jag pratar med kunder etc och det är localised content marketing. Det var de sjukt bra på det och för en ehandel som vänder sig till många olika marknader är det a och o medans många nöjer sig med typ en Google translate på typ den befintliga ehandels sajten. Lol det är DW och några till i Sverige som är föregångare här vad det gäller det och faktiskt göra det bra.
 
Senast ändrad:

nöt

Vacheron
2-Faktor
Nope, var ganska exakt så det gick till. Använde inte ordet billigt skit, även fast det med stor säkerhet är det, men andemeningen var det. Killen som intervjuade mig var lite sådär skönt arrogant som unga herrar utan egentlig erfarenhet kan vara ibland vilket fick mig ganska snabbt att inse att det nog inte var riktigt för mig iaf. Har alltid haft svårt för människor som typ klivit ut ur skolan förra veckan som tror att allt sitter i högskolepoängen utan någon direkt koppling till hur verkligheten ser ut. Dock ska jag säga att jag nog gjorde en rätt markant felbedömning för det har gått minst sagt bra efter. Lol Men men, blev någon hungrig tjej/kille som fick det och klev upp några pinnhål. Kan inte direkt klaga på det jag fick i stället så slutade rätt bra i slutändan iaf men visst, hade varit en kul resa att vara med på om man nu hade fått det, de vet ju hur man säljer natoband iaf.
Då får jag be om ursäkt för mitt otrevliga påstående. Men det var ju skönt att det löste sig alla fall :)
 
Kul med en DW-tråd! Var faktiskt min julklapp till familjen. Nu kör vi var sin i olika storlek och färg.
En fin symbol för den lilla familjen :)

En fundering. Kan man bada med klockan? Då menar jag inget dyk och sånt bara lite ytligt simmande?

images.jpg
Jag har badat med min flertalet gånger, dock en exklusiv och specialgjord med skruvad krona och en vattentäthet på 100 ATM. Den gick dessvärre sönder när jag fridök i marianergraven.
 

Smulan

Rolex
Jag har badat med min flertalet gånger, dock en exklusiv och specialgjord med skruvad krona och en vattentäthet på 100 ATM. Den gick dessvärre sönder när jag fridök i marianergraven.

Tack det låter betryggande! Hur kan jag se som vi har specialvarianten med skruvad krona? Det var inget jag frågade om när vi köpte dem men expediten sa att det var den senaste modellen!
 

Smulan

Rolex

Hade ärligt talat igen aning om det fanns skruvade kronor :D. Men man tror ju liksom att det som säljer lite finare klockor ska informera ärligt om sånt. Nu känns det som man kanske gått köpt nån utgående modell...

För egen del gör det inte så mycket jag fick en klocka av svärfar som går bra att bada med. Men drömmen vore ju en riktigt Rolex och inte nån halvbra kopia.
min dykklocka.jpg
 
Topp