• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Daniel Wellington-tråden

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Oj, den där trollar man inte in i första taget. När jag var yngre var jag en mästertrollare av gäddor, men nu trollar jag andra fula fiskar istället.
Ikväll ska gubben gå på rockkonsert med bandet Vintage Caravan, kolla in dem på tüben om du gillar hård blues-rock !
Eventuellt skall det trollas en svårfångad, skygg exotisk art där: Kvinnfolk kallas de
Betesval ? Inte den minsta aning...
 

jistanes

Cartier
snälla försök hålla er OnT.
detta är en korv-med-bröd-semla. ser äckligt ut?

912@70.jpg
 

Edin

Panerai
Undrar hur många fler än jag som fått kompaniförbud för att ha stått och pissat mitt under ett överfall?

Edit: Eftersom tråden handlar om Wellington och hertigen av Wellington kväste Napoleon vid Waterloo, måste ju denna tråd ha militär prägel. Jag uppmanar alla som gjort lumpen att berätta era bästa lumparhistorier i denna tråd.

Du kan ju inte kapa tråden sådär! fattar du vell?

:D
 

meo_swe

Audemars
Undrar hur många fler än jag som fått kompaniförbud för att ha stått och pissat mitt under ett överfall?

Edit: Eftersom tråden handlar om Wellington och hertigen av Wellington kväste Napoleon vid Waterloo, måste ju denna tråd ha militär prägel. Jag uppmanar alla som gjort lumpen att berätta era bästa lumparhistorier i denna tråd.
Alla som gjort lumpen minns ju fylleslagen också!
Minns veckorna innan mycket när det söps friskt. Och nattbussen till kungsängen gick 03 från stan och kom fram 0530... Sen var ju bakfyllan ett faktum...

Annars har jag ett ganska skönt minne när jag orsakade min värnpliktskulls första riktiga skada. Tre stygn i pekfingret och fick gå runt med en jävla skinnkondom i två veckor. Jag blev känd som "fingret" första tiden...
 
Jag har en lumpenhistoria. Det börjar den 3 april 1986 i Gotlands luftvärnsdivision, det var för övrigt då jag skaffade min första DW, ett särskilt pilotur på 60mm med en gångreserv på 8 dagar och ett urverk liknande det i Richard Mille, dock förändrat till det bättre. Men hur som helst så var det jag och några andra från samma regement som satt framför en brasa och fick för oss idén att kasta i några 7.62 hylsor och se vad som händer. Precis efter detta kommer en KB förbi och frågar varför vi sitter som ett par idioter och håller för öronen, då börjar det smälla som aldrig förr och han slänger sig ner på marken. Nu vet ni vad jag har för historia inom militären, så akta er och håll er till trådens ursprungliga syfte nu era stolpskott.
 

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
Jag har en lumpenhistoria. Det börjar den 3 april 1986 i Gotlands luftvärnsdivision, det var för övrigt då jag skaffade min första DW, ett särskilt pilotur på 60mm med en gångreserv på 8 dagar och ett urverk liknande det i Richard Mille, dock förändrat till det bättre. Men hur som helst så var det jag och några andra från samma regement som satt framför en brasa och fick för oss idén att kasta i några 7.62 hylsor och se vad som händer. Precis efter detta kommer en KB förbi och frågar varför vi sitter som ett par idioter och håller för öronen, då börjar det smälla som aldrig förr och han slänger sig ner på marken. Nu vet ni vad jag har för historia inom militären, så akta er och håll er till trådens ursprungliga syfte nu era stolpskott.
Förlåt! Här kommer en semla som tröst...
image.jpeg
 
Topp