• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

loevhagen

Patek
2-Faktor
Ut på kveldstur med Doxa 300T Divingstar, eller Sunset Yellow som den også kunne hatt som navn. :)

27-9 (9).png

27-9 (10).png


27-9 (5).png


27-9 (6).jpg

27-9 (8).png

27-9 (7).png
 

Anthony

Omega
@Anthony

You know, this perfect array of images, kinda reminds me of the late 60s and early 70s on the Norwegian continental shelf. The slender and simple oil rig constructions in the horizon - and with the Doxa in the foreground - it conveys a perfect retro vibe. Thanks for sharing. :)

I'm also somewhat baffled with the sea lions on the green buoy there. Looks like some distance from the sea and up onto the top of the buoy...and I start to wonder how the heck they actually made it to jump that distance. :cigar:

Thank you. Happy to share here (my favorite watch forum). The buoy bobs sideways a little with passing swells, and combined with higher tides, allows the seals to jump onboard. The Divingstar, all Doxas really, are the perfect celebration of the ocean life, I think.
 

DrDre

Patek
Jag är i samma situation - fick hem en 300T Searambler för en månad sen och är väldigt nöjd med den, men tycker egentligen att 300 är snyggare med sitt välvda glas och något nedbantade case med mer vintagestuk. Funderar på att komplettera med en sån senare i år fast med tanke på Doxas photoshopppade site så skulle jag gärna se lite mer bilder från vanliga användare först för att bedöma. Förhoppningsvis dyker väl de första exen upp hos folk när som helst.

300T har ju en helt fantastisk länk och det är något som känns som ett nedköp på 300(även om den är snygg så saknar den ju finjusteringen som 300T har). Jag lutar åt att köpa den på gummi. Nästa svåra fråga blir då färgvalet. Av någon anledning börjar gul ligga bra till. Undrar varför :)

Är den inte i stort sett likadan som den tidigare (fast med ett finare urverk)? Eller har jag missat ngt?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Sub 300 Anniversary som kom för ett par år sedan. Den är väl i stort sett likadan som nysläppet?
Ja, den är extremt lik. Vissa modeller har annan färg på visarna (Sharkhunter t.ex), sen är det liiite annat teckensnitt på tavlan och den nya har en orange fisk på kronan samt dyktabellen i meter iställer för fot. Utöver det så är det i princip exakt samma, inklusive att båda har COSC ETA-verk.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Jag skulle säga att det är mer än välkommet som kontrast till alla reissues och nyproduktioner. Det lär ta ett tag innan våra har dins patina. Berätta gärna mer om din.
Köpt här på forumet, är åtminstone tredje ägaren här. Synchronmodell, gissar på mitten av sjuttiotal. Original tvärs igenom vad det verkar, inklusive den sjukt bekväma länken. Och så helt rimlig patina på det. :)
 
Topp