• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

AC2254D0-2A5B-4D91-95EA-3DBDCC3D1E3A.png

Grym bild, man! Sören va bra den är på svart Iso :cigar:

Både Doxa og lipbalsamen er begge uparfymert. :cool: Doxa gir også garantert lindring mot å bruke andre armbåndsur.

Det har du rätt i:cool: fortfarande svårt att dra på ett annat ur mer än någon timme i taget. Doxan kallar en tillbaka snabbt.

Ps. Jag är nu sugen på att skriva en recension med titeln ”Finn fem likheter: varför Doxa är som O’keefe’s läppbalsam”. Anledning 4: båda hjälper en igenom vintern/kalla höstmorgnar. Får fundera på en 5 anledning... :bookworm:

Det har du rätt i:cool: fortfarande svårt att dra på ett annat ur mer än någon timme i taget. Doxan kallar en tillbaka snabbt.

Ps. Jag är nu sugen på att skriva en recension med titeln ”Finn fem likheter: varför Doxa är som O’keefe’s läppbalsam”. Anledning 4: båda hjälper en igenom vintern/kalla höstmorgnar. Får fundera på en 5 anledning... :bookworm:

Uppdatering: började under lunchen faktiskt skriva på den här. Ofantligt underhållande. @loevhagen med din tillåtelse använder jag gärna båda de likheterna du nämnde :)

Ja! Da var Doxa nummer 2 på vei. Det er noe fascinerende med designet til Doxa Sub 300(T) som tiltaler meg mer enn mange andre armbåndsur. :)

Spännande! 300 eller 300T? Färg?
300 er kul, men CHF til NOK og 25% moms gir pris over 30.000 NOK (selv med CHF minus 7.7% VAT ved kjøp utenfor EU) - og det er for dyrt. Gikk derfor for 300T. Samme som Divingstar 300T, men i oransje "Professional".

300T med flott solid clasp med microjusteringer og lenke - bærer såpass lett på armen at det prismessig var en no-brainer. :)

Senast ändrad:
Til min store overraskelse ser det ut som Doxa sine originale springbar er 21mm. Her sammenlignet med en 20mm Everest Strap spring bar for Rolex.

EDB26FCA-6375-427E-ABEC-6BBEA85435BC.jpeg
3248719A-035E-4DCC-A20F-EC415DE5ED7B.jpeg

Men er ikke sikker. De er i allefall ulike. Begge skal være «20mm spring bar».

55495F58-A4D1-4755-9C30-B9DBFDAA42BE.jpeg

48196748-EF82-4535-9A11-D64CCED96535.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp