Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte ännu tyvärr! Sen Postnord tog över är status på försändelsen oklar, men jag hoppas den kommer snart.Några uppdateringar? Fick du hem denna?
Nice! Snyggt jobbat
Caribbean, Divingstar och Aquamarinehar har C3 lume, medans dem andra har luminova om det kanske gör att visarna skiljer sig i lume mot indexen.Jeg har hatt noen vintage Rolex og er det en ting jeg synes er viktig, så er det at lume på viserne er lik lume på urskiven. Jeg har de siste dagene vurdert å kjøpe en Doxa til - men etter å ha sett på helt nye "Professional", "Sharkhunter" og "Searambler" så virker det som alle disse nye 300T tre har ulik lume på viserne i forhold til urskiven. Aaarggh. Lume i viserne virker å være lysere enn urskivens plot.
"Caribbean", "Divingstar" og "Aquamarine" derimot virker konsistente i alle bilder.
Tror de tre der har BGW9, mens det er Professional, Sharkhunter og Silverlung som har C3. Kanskje det er slik at alle viserne produseres med BGW9, mens urskivene til de tre klassiske har C3 - og derfor nyanseforskjellen?Caribbean, Divingstar och Aquamarinehar har C3 lume, medans dem andra har luminova om det kanske gör att visarna skiljer sig i lume mot indexen.
Så var det nog, jag blandade ihop dem men vet att det skiljer sig mellan nämnda modeller.Tror de tre der har BGW9, mens det er Professional, Sharkhunter og Silverlung som har C3. Kanskje det er slik at alle viserne produseres med BGW9, mens urskivene til de tre klassiske har C3 - og derfor nyanseforskjellen?
Så ser det ut på min 1200T Professional också. Ser mycket värre ut på bild och i verkligheten syns det i princip inte.Jeg har hatt noen vintage Rolex og er det en ting jeg synes er viktig, så er det at lume på viserne er lik lume på urskiven. Jeg har de siste dagene vurdert å kjøpe en Doxa til - men etter å ha sett på helt nye "Professional", "Sharkhunter" og "Searambler" så virker det som alle disse nye 300T tre har ulik lume på viserne i forhold til urskiven. Aaarggh. Lume i viserne virker å være lysere enn urskivens plot.
"Caribbean", "Divingstar" og "Aquamarine" derimot virker konsistente i alle bilder.
Så ser det ut på min 1200T Professional också. Ser mycket värre ut på bild och i verkligheten syns det i princip inte.
Monterade på en säkerhetslina på min SUB 1200T idag. Varför? Därför! Var kul att prova att tillverka en själv och sen är jag alltid lite nervös när man drar åt gummiremmen riktigt hårt runt våtdräkten. Jag ser klockan singla ner i djupet på 20+ meter och där ligger man och plaskar med snorkel vid ytan...
Oavsett om det är själva gummit, låset eller ett av bandstiften som går sönder så sitter klockan kvar på armen. (Ursäkta den hemska klockbrännan).
Det funkar ju tyvärr inte med länk om man inte kör med raka ändlänkar.
Har citerat mitt eget inlägg ovanför där jag beskriver vad det är.Takk. PS: Hva er det sorte tauet/tråden?
Aha. Kult.Har citerat mitt eget inlägg ovanför där jag beskriver vad det är.
Kan även bero att det på tavlan har en annan bakgrundsfärg än lumen på visarna.Jeg har hatt noen vintage Rolex og er det en ting jeg synes er viktig, så er det at lume på viserne er lik lume på urskiven. Jeg har de siste dagene vurdert å kjøpe en Doxa til - men etter å ha sett på helt nye "Professional", "Sharkhunter" og "Searambler" så virker det som alle disse nye 300T tre har ulik lume på viserne i forhold til urskiven. Aaarggh. Lume i viserne virker å være lysere enn urskivens plot.
Vackert, grattis!Joining the club!
Suget blev för stort, jag blev bara tvungen att slå till!
Grymt! Ser riktigt fin ut.Nu har den landat, ska bli sjukt kul att testa Doxa!
Gött med solig dag när man blivit med Doxa, fan va den popparGrymt! Ser riktigt fin ut.
Det är svårt med Searambler bara, jag har aldrig sett en bild som gör den riktigt rättvisa. Den är så sjukt bra i verkligheten! Den orangea visaren är så fin mot den ljusa tavlan.Gött med solig dag när man blivit med Doxa, fan va den poppar