• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Maro

Audemars
Freeeeedag!!
E5619CD2-9D6D-48A2-A71E-ECBB93D91FAD.jpeg
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Har skickat ett mejl till Doxa med tips!
Hoppas inte att det förnyade samarbetet med Aqualung sätter käppar i hjulet och att Poseidon överhuvudtaget är intresserade också förstås.

Ja, egentligen borde man ju kontakta Poseidon och sälja in iden. Kanske lättare att snacka med några goa gubbar i Göteborg än att gå via Doxa. Då är ju grovgörat klart, sen är det bara börja bygga klockor.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Ja, egentligen borde man ju kontakta Poseidon och sälja in iden. Kanske lättare att snacka med några goa gubbar i Göteborg än att gå via Doxa. Då är ju grovgörat klart, sen är det bara börja bygga klockor.
Ja kanske det, vi kan skicka @Maro till huvudkontoret som medlare :D

Det vore ju ett ganska passivt samarbete från Poseidons sida och kanske även inbringar lite stålar utöver bra publicitet, Aqualung SUB300 kostade 200 USD mer än de vanliga 50th Anniversary och det är väl rimligt att anta att en del av det gick till Aqualung?

Det är lite kul att det dessutom är samma färger och form på Aqualung/Poseidon loggorna så Doxa lär ju redan ha tryckmetoden klar.
 
Senast ändrad:

Gentle_Giant

Cartier
Jag och min kompis @Charles_ var i kontakt med Poseidon tidigare. Inte mycket info om dessa klockor som tillverkades. Såldes i företagets butiker på samma sätt som andra företag i branschen ville sätta sina loggor på utrustningen de sålde. Skall enligt utsago från en med koppling till märket ha tillverkats ett par hundra av dessa klockor men det är föga troligt med tanke på att bara ett fåtal ex har dykt upp på ytan.

Hade varit skoj med inslag av Poseidon i det hela men skulle hellre se det på en modernare sub och inte no-t, känns som man kommer ifrån historian en aning annars.. Dock riktigt fett med en no-t divingstar ;)
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Jag och min kompis @Charles_ var i kontakt med Poseidon tidigare. Inte mycket info om dessa klockor som tillverkades. Såldes i företagets butiker på samma sätt som andra företag i branschen ville sätta sina loggor på utrustningen de sålde. Skall enligt utsago från en med koppling till märket ha tillverkats ett par hundra av dessa klockor men det är föga troligt med tanke på att bara ett fåtal ex har dykt upp på ytan.

Hade varit skoj med inslag av Poseidon i det hela men skulle hellre se det på en modernare sub och inte no-t, känns som man kommer ifrån historian en aning annars.. Dock riktigt fett med en no-t divingstar ;)

Ja, om de bara kunde återuppliva 600T. Lite tunnare och finare proportioner. Eller köra all in och ta fram en reissue av 300T. Med platt glas!
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Suget efter en ny Divingstar är ju enormt bland intresserade så Doxa måste ha funderat både en och två gånger på att släppa en 1200T Divingstar, det har ju funnits Divingstar med 1000T, 750T och 600T case så varför inte 1200T?

Tycker att de kan ta och släppa en 1200T Divingstar Poseidon Limited Edition och sen kan de fortsätta tillverka tavlorna fast utan logga och ha i sin vanliga line-up, win-win för alla!

Salt klocka:
1000t divingstar POSEIDON.jpg

Bild (original): http://forums.watchuseek.com/f34/doxa-1000t-divingstar-wristshots-opinions-284155.html
 
Senast ändrad:

Anthraxabuz

Panerai
Någon som sitter på en gul Breitling Seawolf som är sugen på att byta mot någon av mina större Doxa? Funderat stött och blött hur jag ska göra med mina Doxa nu när Black Lung kommer..
Blir nog att behålla min 300 Searambler och den nya Black Lung. Alltid varit lite sugen på en Seawolf.. Anyone? :)

20170902_134303_HDR.jpg

20170818_113534.jpg
 
Senast ändrad:

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Har postat den här förut men jag är så jäkla sugen på en Divingstar så den är aktuell igen :D

Är detta en hint eller är det bara personen som roddar Doxas instagrams personliga tankar, frågorna är många svaren är få... Postad i februari så om det är en hint är det väl releasedags snart. Kan ju ha varit så att de har planerat blacklungen parallellt och att det är bättre att sprida ut potentiella storsäljare så köpare hinner ladda om plånböcker/suget.

Har googlat runt lite angående Divingstar och letat anledningar till att vi inte har en 1200T DS. Divingstar 1000T sålde tydligen betydligt sämre än vad Doxa hade förväntat sig och de slutade tillverka den i förtid för att prioritera de övriga tavelfärgerna. Men nu har det ändå varit DS-brist ett par år så nog har det ansamlats lite intresse, de borde ju kunna åtminstone kunna sälja ett hundratal.

IMG_5032.PNG
 

Kenuko

Cartier
Vill nog ge ett stort tack åt Klocksnack och Doxa-tråden. Har ju blivit en total Doxaholic och de senaste månaderna varit nästan totalt ointresserad av alla andra märken. En 750T Professional och en 1000T COSC Sharkhunter har jag redan skaffat och älskar båda. Möjligen är 750T lite stor så får se blir det en keeper. Ett som är säkert är att samlingen nog snart växer med en Searambler, men kan inte besluta mig blir det en 300 eller 1200. Vad tycker ni som har båda två?
 
Senast ändrad:

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Vill nog ge ett stort tack åt Klocksnack och Doxa-tråden. Har ju blivit en total Doxaholic åt senaste månaderna varit nästan totalt ointresserad av alla andra märken. En 750T Professional och en 1000T COSC Sharkhunter har jag redan skaffat och älskar båda. Möjligen är 750T lite stor så får se blir det en keeper. Ett som är säkert är att samlingen nog snart växer med en Searambler, men kan inte besluta mig blir det en 300 eller 1200. Vad tycker ni som har båda två?

Bra, då vet vi vart Sharkhunter COSC befinner sig! Var lite orolig där när den försvann iväg från Jens :)

Jag håller med, 750T är för stor. Jag har alltid varit en förespråkare av 1000T. Av alla de Doxa jag har provat så är det min favorit-ref. Gällande Sea-rambler skulle jag ha valt 1200T. 300T må vara hur fin som helst men när det kommer till kvalitét så tycker jag att 1200T håller en högre sådan. Andra kan säkert ha en annan uppfattning så du får försöka avgöra själv vad som är viktigast för dig. Har du en 1000T redan så kanske en 300T bidrar till lite mera bredd? 1000T och 1200T är ju ändå hyfsat lika.
 

Kenuko

Cartier
Bra, då vet vi vart Sharkhunter COSC befinner sig! Var lite orolig där när den försvann iväg från Jens :)

Tack för svar! 1000T är ju helt perfekt, närmast tänker jag just kvalitetsmässigt när jag tänker på 300 och 1200. Lite osäker om 300 är för liten och vet inte heller om jag skulle tycka om den väldigt kuperade safiren. Men om 1200 håller minst samma kvalitet så tror jag det är den jag vill ha. Svårt me Doxa när de är så lika men ändå olika :)

Har inte ännu vågat medge att jag köper över era svenska Doxan hit till Finland, men jag måste ju nog delta i den här tråden som gett mig så mycket. Sharkhunter COSC:en befinner sig nu i Helsingfors och troligen stannar den här, men man vet ju aldrig.
 
Senast ändrad:
Topp