• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Örnen har landat! Grattis till nya bebisen!
Vad innebär ”1000 hours control” ?
Jlc kör sina klockor i 1000h i olika temperaturer och positioner. Det är 500h mer än cosc...

Edit Google fram detta!

Each watch provided with this designation is, prior to delivery to the customer, stringently and extensively checked for 1,000 hours, and this means that it has to undergo checks that are sharper than those laid down in the chronometer certification guidelines and requirements. The label "1000 Hours Control" and the engraving on the back of the models confirm that they have successfully passed all tests for accuracy, resistance to temperature and barometric pressure changes, vibrations and magnetic fields as well as water resistance.

And one most important difference to the chronometer certification by the COSC has to be added: while here only the bare movement is tested for accuracy, the Master test concerns the finished watch which the customer finally receives.

Vågade inte fråga men sa att jag tar det till nettopris och fick inga protester!
-skäms du inte?
NÄ!! :rolleyes:

Alligatorbanden ligger på 355€ utan spänne, tycker det är relativt bra jämfört med andra märken för alligator!

Är den värd pengarna? Vad är din åsikt om automatiken??

Jag gillar den skarpt, tycker att det är mycket klocka för pengarna. Datumfunktionen är det som vart lite bråkigt med det verket tidigare, men nu när den plockats bort så fungerar den mycket väl i mitt tycke!

Alligatorbanden ligger på 355€ utan spänne, tycker det är relativt bra jämfört med andra märken för alligator!

Jag gillar den skarpt, tycker att det är mycket klocka för pengarna. Datumfunktionen är det som vart lite bråkigt med det verket tidigare, men nu när den plockats bort så fungerar den mycket väl i mitt tycke!
Tack Ecco Delta! Lite fånigt men jag vet ju att du kan det här!

Tillbaka
Topp