• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella Junghans tråden

Jag letade igenom forumet för att hitta trådar kring denna serie av klockor som jag personligen är förtjust i och funderat på ett tag. Jag har dock velat diskutera dess detaljer samt var man bör köpa den innan och nu tar jag saken i egna händer och skapar en helt ny och färsk tråd som förhoppningsvis kan hjälpa fler.

Vad tycker du om Bauhausdesignen?
Vilken modell är din favorit?
Bör en Max Bill vara manuell, kvarts eller fungerar även de automatiska?

7b183e5d-f5f6-4c5e-a3e6-d493665d01f4.jpg

junghans-gray-stainless-steel-milanaise-max-bill-automati.jpg

Jag undrar om denna kombination med den tunna kvartsmodellen på stålmesh inte är min favorit. Frågan är bara var i Sverige man kan köpa den.
Hur går Junghans-tankarna, slagit till än?:)

Hur går Junghans-tankarna, slagit till än?:)
Bra fråga. Jag har faktiskt inte gjort det ännu. Suget lugnade sig lite när flickvännen skällde ut mig för att jag ens tittar på en till klocka. Men då gav jag bort tre stycken så nu tycker jag att jag har plats för en till igen. Dock har det blivit så för mig att nu när jag jobbar hemifrån tar jag inte på mig klocka varje dag vilket inneburit att jag känner mig lugn för tillfället. Att jag inte vet riktigt var jag skulle köpa den heller bidrar nog även det.

Bra fråga. Jag har faktiskt inte gjort det ännu. Suget lugnade sig lite när flickvännen skällde ut mig för att jag ens tittar på en till klocka. Men då gav jag bort tre stycken så nu tycker jag att jag har plats för en till igen. Dock har det blivit så för mig att nu när jag jobbar hemifrån tar jag inte på mig klocka varje dag vilket inneburit att jag känner mig lugn för tillfället. Att jag inte vet riktigt var jag skulle köpa den heller bidrar nog även det.
I see, och hur var det, du ville endast köpa den F2F och inte online?

Då får äntligen jag vara med och posta här :)
En Max Bill, tillika min första manuella klocka.
Första intryck: väldigt nöjd! Oerhört glad att jag valde en variant på 34 mm, väldigt propert måste jag säga. Ser väldigt mycket större ut på bild än i verkligheten dock.

maxbill.jpg

Första intryck: väldigt nöjd! Oerhört glad att jag valde en variant på 34 mm, väldigt propert måste jag säga. Ser väldigt mycket större ut på bild än i verkligheten dock.

maxbill.jpg
Kuuuul, riktigt snygg!! Och snyggt band, är det original?

maxbill.jpg
Den du har har dessutom originaldesign ner på detaljnivå. Jag tycker MEGA fyller vardagskraven av datum bättre för mig, men det hade varit kul den haft alla detaljer
IMG_0966.jpg

Den du har har dessutom originaldesign ner på detaljnivå. Jag tycker MEGA fyller vardagskraven av datum bättre för mig, men det hade varit kul den haft alla detaljer
IMG_0966.jpg
Jag var ute efter ett rent dressur så jag valde bort datum. Sedan så är ju Megan rätt mycket dyrare också, det i kombination med storleken gjorde att jag valde den jag valde. Megan har ju dock radio vilket är väldigt coolt på den typen av klocka tycker jag.

Tack!
Inte orginal, det som kom med var den fulaste färgen jag någonsin har sett på ett läderband och det visste jag redan innan så jag hade redan beställt ett ödlmönstrat från tid och ting. Blev inte dumt alls.
Hahaha, den fulaste färgen någonsin på ett läderband låter helt klart spännande det med!

maxbill.jpg
Om en klocka inte är den dagliga arbetshästen tycker jag att det är smidigare att skippa datumet så man slipper ställa om det också varje gång man använder den. Det gäller extra mycket på manuella klockor.

Plexiglas är fint, men repar ju så lätt. Jag har sett att Junghans nu erbjuder safirglas till sina klockor, i alla fall som en uppgradering om man köper nytt. Är det någon som vet om det går att få safirglas ditsatt även på begagnade klockor?

Plexiglas är fint, men repar ju så lätt. Jag har sett att Junghans nu erbjuder safirglas till sina klockor, i alla fall som en uppgradering om man köper nytt. Är det någon som vet om det går att få safirglas ditsatt även på begagnade klockor?
Varför skulle det inte gå att göra på en begagnad? Jag har fortfarande inte en repa på mitt plexi, dom verkar hålla sig riktigt bra :)
Men om ett safirglas med samma trevliga kupning finns så skulle jag välja det

Plexiglas är fint, men repar ju så lätt. Jag har sett att Junghans nu erbjuder safirglas till sina klockor, i alla fall som en uppgradering om man köper nytt.

Spännande! Detta tillägg måste ju introducerats väldigt nyligen. Förvånad att de inte gjort mer väsen av sig om det, hittar inte ens en pressrelease? Vore spännande att se bilder/video hur det monterade glaset ser ut. :)

Spännande! Detta tillägg måste ju introducerats väldigt nyligen. Förvånad att de inte gjort mer väsen av sig om det, hittar inte ens en pressrelease? Vore spännande att se bilder/video hur det monterade glaset ser ut. :)
Ja, men i dessa Coronatider har det väl hamnat i skymundan... Jag ska dra ett mail till Junghans och fråga hur Safirglaset ser ut, och vad priset är. Enligt de två länkarna jag postade ska den men titan-mesch ligga på runt 10k medans den utan var ett par tusenlappar billigare...

Ja, men i dessa Coronatider har det väl hamnat i skymundan... Jag ska dra ett mail till Junghans och fråga hur Safirglaset ser ut, och vad priset är. Enligt de två länkarna jag postade ska den men titan-mesch ligga på runt 10k medans den utan var ett par tusenlappar billigare...
Så här ser safirglaset ut på min Bauhausmodell som kom förra året. Klockan levererades med safirglaset och är inte monterat i efterhand. Är det lika snyggt som plexi?
Junghans 1 (2).jpg
Junghans 2 (2).jpg

Tillbaka
Topp