Junghans99
Basic
Min Junghans Meister. Inhandlad i Bonn 1999 och sedan dess en ständig följeslagare. Ich liebe sie!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där var riktigt fin!Min Junghans Meister. Inhandlad i Bonn 1999 och sedan dess en ständig följeslagare. Ich liebe sie!![]()
Tack! Din Meister Telemeter är förbaskat fin den också.Den där var riktigt fin!
Såldes dessvärre ifjol, ångrat mig flera ggr sedan dess:STack! Din Meister Telemeter är förbaskat fin den också.
Plexi är lätt att polera själv och billigt att byta om det går sönder.Hej! Graviterar mot att köpa en Max Bill Automatic. Någon som har erfarenhet av plexiglaset i den? Jag har bara haft klockor med safirglas so far och eftersom jag är lindrigt motoriskt utmanad har jag en farhåga att den kommer se ut som att jag nyss varit i kattslagsmål inom någon månad...
Hittade denna efter svärfar idag. Har en märkning 10/3, 1969, på fotstödet. Det som förvånade mig var att lysmassan fortfarande verkar funka. Någon som vet mer om dessa och vilket ämne som användes?
![]()
Ja, jag tyckte den var riktigt cool. Tickar på högt och fint också.Kanske är re-lumad? Verkar vara olika nyans på tavla o visare.
Snyggt ur!
Nja, schack-ur är typiskt två stycken som i princip ser ut som vanliga klockor (med flärpar på kl.12). Så något slags tidtagarur med hundradelar eller nåt?Även ett helt manuellt (ej eldrivet) tidtagningsur. Kan det ha vart ett schack-ur? Går bra om man vrider upp det.
![]()
Kan rekommendera Club Mates Cola också.När min kommer får jag väl fira med en Fritz-Cola![]()
Bra fråga. Kolla Club Mate Sveriges Facebook-sida. De finns inte på många ställen utanför fjollträsk tyvärr.Var hittar man Fritz-Cola i GBG?
Måste ju skaka liv i intresset för dessa underbara ur.Den här återuppståndna tråden fick mig att inse att jag måste skaffa mig ett nytt batteri till denna goding. Tyvärr kromboett, men annars väldigt trevlig.
![]()
Det där var riktigt snyggt. Ser dessutom ut att tåla vatten.Måste ju skaka liv i intresset för dessa underbara ur.![]()
Dålig koll på vad detta vintageur tål. Men tippar på 3 eller 5 atm. De flesta Junghans är ju "dressur" och passar bäst när de inte är så tuffa tag.Det där var riktigt snyggt. Ser dessutom ut att tåla vatten.
Problemet jag har med Junghans är "Wasserdisch 3 Bar" . och
- Bo i Blöteborg
- Köra Motorcykel i alla väder
- Gilla fiska i höjd med Vinga
Så, inga Max Bill-Ur med snygga vita tavlor här....