• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den officiella MALM tråden

Lyssnade precis på Klocksnack podden med Marcus från Malm. Nu är jag ännu mer taggad på min kommande J29.
Inser dock att jag inte direkt är först i kön, överväger dessutom att se om jag kan uppdatera beställningen till det dyrare verket.
Funderar faktiskt på detsamma, när det gäller urverk, men det är ju täckt baksida så av den anledningen behöver man ju inte ta det lite mer arbetade MLJP. Har pratat med Marcus Malm om det dyrare verket har några andra fördelar och fick väl lite svävande svar att urmakare tycker dom är trevligare att jobba med! Så det är nog i detta fall bara gångreserven man förlorar.

Funderar faktiskt på detsamma, när det gäller urverk, men det är ju täckt baksida så av den anledningen behöver man ju inte ta det lite mer arbetade MLJP. Har pratat med Marcus Malm om det dyrare verket har några andra fördelar och fick väl lite svävande svar att urmakare tycker dom är trevligare att jobba med! Så det är nog i detta fall bara gångreserven man förlorar.
Precis, är mer sugen för att gå ”all-in” så att säga. Gillar deras tänk och roligt att stötta ett svenskt märke. Extra bonus när man jobbat ca 10 år i Försvarsmakten med start i Flygvapnet.

Precis, är mer sugen för att gå ”all-in” så att säga. Gillar deras tänk och roligt att stötta ett svenskt märke. Extra bonus när man jobbat ca 10 år i Försvarsmakten med start i Flygvapnet.
Kan hålla med när gäller att gå all in, det är ju inga hiskliga pengar vi pratar om, och att stötta ett svenskt brand! Kan verkligen rekommendera att hämta på plats om du har möjlighet dessutom är dom kanontrevliga👌🏼

Senast ändrad:
Varför använder de inte svarta visare på denna? Läsbarheten hade blivit grym😊
Screenshot_2023-08-20-11-51-42-77_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Vilket är snyggast? Kan ju ha att göra med tillfälle och säsong men ändå!
Hursomhelst mysig Malm- måndag på er alla Malmbärare👌🏼

Bilagor

• IMG_3410.jpeg
    IMG_3410.jpeg
    469.9 KB · Visningar: 34
  • IMG_3411.jpeg
    IMG_3411.jpeg
    325.5 KB · Visningar: 38
  • IMG_3412.jpeg
    IMG_3412.jpeg
    460.3 KB · Visningar: 38
  • IMG_3413.jpeg
    IMG_3413.jpeg
    392.8 KB · Visningar: 39
Börjat köra en del nato-band på mina Daltons och måste säga att jag gillar det! Förövrigt är jag positivt överraskad över kvalitén på Malms klockor. Jag beställde två likadana 2019 när jag fick möjligheten just ifall det skulle visa sig att de slits snabbt. Efter 4 år ser de fortfarande mycket bra ut och jag har hittills aldrig haft strul med något. Under samma tid har jag nog förbrukat mellan 3-4 st UTC Skydiver...

PXL_20230905_091949625.jpg

Börjat köra en del nato-band på mina Daltons och måste säga att jag gillar det! Förövrigt är jag positivt överraskad över kvalitén på Malms klockor. Jag beställde två likadana 2019 när jag fick möjligheten just ifall det skulle visa sig att de slits snabbt. Efter 4 år ser de fortfarande mycket bra ut och jag har hittills aldrig haft strul med något. Under samma tid har jag nog förbrukat mellan 3-4 st UTC Skydiver...

PXL_20230905_091949625.jpg
Nu blev jag lite nyfiken 🙂
Vad är det som slitits ut på dina UTC skydiver som Malm-klockorna klarat av?

Nu blev jag lite nyfiken 🙂
Vad är det som slitits ut på dina UTC skydiver som Malm-klockorna klarat av?
Det har varit olika saker som gått sönder. Kronan har lossnat, tryckknappar som slutat fungera, fukt i klockan, trasig display, trasig bezel är några av de saker som behövts lagas genom åren. Sen tappar den tiden förvånansvärt snabbt.

Nu vill jag inte påstå att malm är bättre än sjö Sandström på något vis, men jag är positiv till att Malmen inte strulat ännu jämfört med UTCn som ligger i en högre prisklass.

Funderar lite på Viggen men är det bara jag som tycker att storlek 40 är alldeles för litet? Tycker snarare att 43 är lagom… detta gör mig lite osäker på Viggen

Tillbaka
Topp