• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Darabont

Omega
Någon som har tips på bra gummiband till https://www.uret.se/tag-heuer-aquaracer-bla-stal-o41-mm-p-315306.html? Tänker mig antingen ett blått eller gult i matchande nyans som färgerna på tavlan.
Sån här tror jag hade varit skitsnyggt med den där tavlan. https://www.royalstraps.se/products/zuludiver-400-mkii-rubber-strap-blue?_pos=2&_sid=4e2d65155&_ss=r


Har ett sånt själv som jag är mycket nöjd med! Texturen är jättesnygg och den sitter skönt kring handleden.
 

Peddjy

Cartier
Inte riktigt gillat Tag. Men den nya gröna var riktigt läcker!

03B577C3-FC63-44AF-9E7D-F1885E7F5FF7.jpeg
36B93189-E962-4CED-9EF4-05A64FA21887.jpeg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Satt och tittade på lite Aquaracers här till sommaren. De verkar trots 41mm inte bäras speciellt stort och har en lug to lug på runt 48..

Jag har inga kvartsklockor ( även om jag är på väg att köpa en Max Bill) men vart ändå lite intresserad av aquaracern i kvarts för att ha som "beater". Är det för övrigt kvalitetsskillnad i länk, bezel och känsla automat och kvarts emellan?

Jag ser att automaterna har mer textur i tavlan vilket iofs är fint.

Sedan är det förståss frågan om man ska satsa på den metallfärgade bezeln eller svart/blå:confused:
Jag har haft en blå sådan som köptes från Harvey Store på C24 för ca 12500 med giltig garanti. Så köp inte till fullpris i Sverige är min rekommendation. Tror kvalitén är exakt samma som auto vad jag kunnat se men har inte har inte haft någon auto själv. Vad gäller färg så hade min blå lite väl stora nyansskillnader mellan tavla o Bezel i olika ljus så gå på någon av de andra. Och.. gillar du svart så fundera på om inte CWs Trident mk3 är ett bättre köp. Den har samma verk (elabore) men bättre finish, betydligt bättre länk o lägre pris. Snyggare också men lite tjockare och lite sämre lume dock.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Inte riktigt gillat Tag. Men den nya gröna var riktigt läcker!

03B577C3-FC63-44AF-9E7D-F1885E7F5FF7.jpeg
36B93189-E962-4CED-9EF4-05A64FA21887.jpeg

Den gröna var det som jag tyckte minst om av de som som presenterades. Opopulär åsikt som jag förmodligen kommer att få en del skit för, men jag tyckte tvåtonaren är rätt cool.
TAG-Heuer-Carrera-Sport-Chronograph-44-mm-Calibre-Heuer-02-Automatic-Watch-14.jpg

Våldsamt coola! Men 44 mm..?

Frånsett den limiterade Carreran (39 mm), så trycker man in Heuer 02 i den ena klossen efter den andra.. :banghead:
 

D..S..

Panerai
Jag har haft en blå sådan som köptes från Harvey Store på C24 för ca 12500 med giltig garanti. Så köp inte till fullpris i Sverige är min rekommendation. Tror kvalitén är exakt samma som auto vad jag kunnat se men har inte har inte haft någon auto själv. Vad gäller färg så hade min blå lite väl stora nyansskillnader mellan tavla o Bezel i olika ljus så gå på någon av de andra. Och.. gillar du svart så fundera på om inte CWs Trident mk3 är ett bättre köp. Den har samma verk (elabore) men bättre finish, betydligt bättre länk o lägre pris. Snyggare också men lite tjockare och lite sämre lume dock.
Samma verk? Menar du mellan automat aquaracern och CW c60?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Den gröna var det som jag tyckte minst om av de som som presenterades. Opopulär åsikt som jag förmodligen kommer att få en del skit för, men jag tyckte tvåtonaren är rätt cool.
TAG-Heuer-Carrera-Sport-Chronograph-44-mm-Calibre-Heuer-02-Automatic-Watch-14.jpg
Gillar sällan gröna klockor heller men tyckte den var snygg ändå. TT var ju också snygg. Men som sagts redan är ju 44mm ett skämt.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Gillar sällan gröna klockor heller men tyckte den var snygg ändå. TT var ju också snygg. Men som sagts redan är ju 44mm ett skämt.
Alldeles för stort, ingen tvekan om den saken. Samtidigt kör ju Omega vidare på sina 44,25mm på sina Speedmaster Racing, så TH är långt ifrån ensamma tyvärr.
Haha nä, jag hade en Carrera 39 och den bär ganska stort. Motsvarande i 5mm till kräver nog monster armar för att se vettig ut.
Vi får se hur den ser ut när den kommer ut i handeln. Tydligen ska det vara helt ny boettdesign, så den kanske bärs mindre jämfört med gamla skolans Carreror?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Alldeles för stort, ingen tvekan om den saken. Samtidigt kör ju Omega vidare på sina 44,25mm på sina Speedmaster Racing, så TH är långt ifrån ensamma tyvärr.

Vi får se hur den ser ut när den kommer ut i handeln. Tydligen ska det vara helt ny boettdesign, så den kanske bärs mindre jämfört med gamla skolans Carreror?
Ja så kan det ju förstås vara. Jag gillade annars verkligen storleken o hur den satt på armen (39an) så frågan är om det blir till det bättre...
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Tjena

Kikar som sagt runt efter en aquaracer. Denna :

https://www.chrono24.se/tagheuer/ta...00m--id14760403.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK

Är flera tusen billigare än närmsta klocka. Tror nu det finns skäl för oro? Lettisk försäljare med bra record.
Antar att du sett denna tråden? https://klocksnack.se/threads/varning-fÖr-vÄlgjorda-tag-heuer-kopior.123805/

Så ja, det finns definitivt skäl till oro. En Aquaracer skulle jag uteslutande köpa via AD, inte värt att spara en handfull tusenlappar och sedan gå runt och inte kunna släppa tanken på att man kaaaaaanske rockar en välgjord kopia...
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Den gröna var det som jag tyckte minst om av de som som presenterades. Opopulär åsikt som jag förmodligen kommer att få en del skit för, men jag tyckte tvåtonaren är rätt cool.
TAG-Heuer-Carrera-Sport-Chronograph-44-mm-Calibre-Heuer-02-Automatic-Watch-14.jpg
Förstår dock inte varför man väljer att sätta ett dressat alligatorband på de nya modellerna, även på H02 39: orna... hade gjort sig så mkt bättre på det klassiska perforerade (är det ett ord?) kalvläderbandet
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Förstår dock inte varför man väljer att sätta ett dressat alligatorband på de nya modellerna, även på H02 39: orna... hade gjort sig så mkt bättre på det klassiska perforerade (är det ett ord?) kalvläderbandet
Det, tillsamans med storleken, är såklart hål i huvudet och jag förstår inte riktigt vad de sysslar med. Kanske det var så att modellen planerades så långt i förväg att klockor i mindre storlekar inte hade börjat dyka upp hos TH's direkta konkurrenter?

Alligatorbandet kan jag dock förstå, jag misstänker att de har tittat lite för mycket på Omega Speedmaster Racing som både har rejäla storlekar och alligatorband? Med det sagt hade jag bytt till ett klassiskt perforerat Heuerband väldigt snabbt om det blev köp. Hur som helst så ser jag fram emot att den börjar hitta ut i butikerna så att man verkligen får testa. Tvåton lockar lite ändå om jag ska vara ärlig.
 

Decroned

Breitling
Blev med TH så nu kan man vara med i denna trevliga tråd. Ni som har/haft aquaracer med gummi eller nylon bandet, är dem väldigt långa eller funkar det på 16cm handled?
15954293929041173278781714357186.jpg
 

Bilagor

  • 20200717_102723.jpg
    20200717_102723.jpg
    348.2 KB · Visningar: 4

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Beställde den här för två veckor sedan https://www.uret.se/tag-heuer-aquaracer-bla-stal-o41-mm-p-315306.html

Vad är era tankar kring bezel i borstat / polerat stål? Hur står det sig mot repor i längden jämfört med keramisk bezel? Någon med en liknande modell som har erfarenhet?

Hej, bezel i keramik är ett väldigt hårt och blankt material = svårt att repa (dock ej omöjligt). Det finns dock fler varianter av keramik och därmed kvalité. Om du söker här på KS så kommer du upptäcka att klockor med matt keramisk bezel kan få repor. När det kommer till stål, så kommer det att uppstå repor. Stål är förhållandevis mjukt. Jag tycker att stål är snyggt. Men hade det jag haft 1 dykarklocka som skall användas ”alltid”, så hade jag tagit en i keramik för att det tål mer.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Blev med TH så nu kan man vara med i denna trevliga tråd. Ni som har/haft aquaracer med gummi eller nylon bandet, är dem väldigt långa eller funkar det på 16cm handled?
15954293929041173278781714357186.jpg
Skall du köpa original så hade jag kollat hos AD först. Annars finns många bra märken att testa. Gummi och Nato går att klippa i, även om du måste vara lite fingerfärdig för att få det snyggt. Skulle dock inte göra det på ett dyrt original band, utan beställt ett kort band. Barton vet jag skickar med ett kort och ett långt. Kolla det före.

Kolla även på band från Hirsch, Barton, Zuludiver eller lyx varianten från ISOfrane. Lycka till!
https://www.watchgecko.com/rubber-watch-straps
 

Decroned

Breitling
Skall du köpa original så hade jag kollat hos AD först. Annars finns många bra märken att testa. Gummi och Nato går att klippa i, även om du måste vara lite fingerfärdig för att få det snyggt. Skulle dock inte göra det på ett dyrt original band, utan beställt ett kort band. Barton vet jag skickar med ett kort och ett långt. Kolla det före.

Kolla även på band från Hirsch, Barton, Zuludiver eller lyx varianten från ISOfrane. Lycka till!
https://www.watchgecko.com/rubber-watch-straps
Original, närmsta ad hade inte det hemma.
 
Topp