• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Skulle se hur långt efter/före Tudorn var idag och såg att den var hela 2-3 minuter back efter bara några dagar. Antingen har jag ställt klockan fel från början eller så går den helt enkelt helt fel. Ska hålla ett öga på tidsavvikelsen och se. Kanske får lämna in den. Vet ni vad Tudor har för intervaller där tidsavvikelsen är godkänd på ETA-verken? Tänkte se om man kunde fixa detta på garanti isåfall.
image.jpg
 

m_s

Patek
2-Faktor
”I have seen a photo of the watch in the ADs hand (hence can't post it) - it is a stunner (but I think I still prefer the original BB58) and Tudor will sell tons of these.

The blue is indeed like the Blackbay blue and the dial/markers etc are the exact same as BB58 but not gilt. The bip on the bezel and markings on bezel are white - no single gilt bit on the watch.”

- Rykten fortsätter komma från alla håll
 

BenD

Cartier
2-Faktor
”I have seen a photo of the watch in the ADs hand (hence can't post it) - it is a stunner (but I think I still prefer the original BB58) and Tudor will sell tons of these.

The blue is indeed like the Blackbay blue and the dial/markers etc are the exact same as BB58 but not gilt. The bip on the bezel and markings on bezel are white - no single gilt bit on the watch.”

Vems citat är detta? Det betyder alltså svart tavla. Isf svalnade intresset från min sida.
 

JonasG

Omega
Officiellt nu från Tudors instagram!
B4CEF595-A2DE-415A-9797-C64728FD7AA4.png
Edit: var lite för triggerhappy när jag såg inlägget på insta att jag inte märkte att bilden på klockan ser ut att vara en ”vanlig” Black Bay :banghead: kan dock vara en teaser från Tudor inför kommande släpp :D
Haha, jag höll på att göra samma sak tidigare :) Det sista som överger en är hoppet!
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Gillar iof konceptet på en blå men samtidigt känns ju de rosésskimmrande visarna och tavlan ikonisk för 58:an vid det här laget. Om det blir den versionen som visats på conceptbilderna blir valet tungt. Men kommer en BB Steel med 58 måtten så kommer jag att hänga på låset hos AD på tisdag. :woot:
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Jag är nästan själv förvånad över mitt eget beteende. Finns ingen annan produkt i denna prisklass som jag skulle köpa till fullpris som har en potentiell defekt. När jag la handpenningen för 10 mån sedan räknade jag kallt med att Tudor skulle lösa problemet eller att de till och med redan gjort det. Nu 10 månader senare blev jag så glad att klockan äntligen kommit och just nu struntar jag i defekten eftersom jag är så jädrans glad och intalar mig själv att det inte är en stor grej. Kommer säkert att bli helt furious när/om det händer.

Håller med att det är stor skillnad mellan länder/forum hur detta har debatterats. Vi kanske är lite mer återhållsamma i Sverige?
På något sätt blir det som att GMT:n är så förbenat bra och i mina ögon även prisvärd att man väldigt lätt övertalar sig själv ungefär som du och jag gjort :)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Gillar iof konceptet på en blå men samtidigt känns ju de rosésskimmrande visarna och tavlan ikonisk för 58:an vid det här laget. Om det blir den versionen som visats på conceptbilderna blir valet tungt. Men kommer en BB Steel med 58 måtten så kommer jag att hänga på låset hos AD på tisdag. :woot:
För mig tappar den, förmodat, en stor del av sin charm utan gilt-färgsättningen. Så för min del planeras inget byte.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
För mig tappar den, förmodat, en stor del av sin charm utan gilt-färgsättningen. Så för min del planeras inget byte.
Känns väl helt rätt drag av Tudor, man vill komma åt så stor del av marknaden som möjligt. Den mindre storleken tilltalar många som upplevde BB för klumpig och den blå helmoderna utan giltdetaljer är ju den av original-BlackBayerna som mest skiljer sig från BB58 i uttrycket. Nu får man (om det nu stämmer) en mindre smidig modell helt utan antydningar av fauxtina mm som var avtändande för många på den ursprungliga BB58, förhoppningsvis attraherar de två helt olika kundgrupper.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Känns väl helt rätt drag av Tudor, man vill komma åt så stor del av marknaden som möjligt. Den mindre storleken tilltalar många som upplevde BB för klumpig och den blå helmoderna utan giltdetaljer är ju den av original-BlackBayerna som mest skiljer sig från BB58 i uttrycket. Nu får man (om det nu stämmer) en mindre smidig modell helt utan antydningar av fauxtina mm som var avtändande för många på den ursprungliga BB58, förhoppningsvis attraherar de två helt olika kundgrupper.
Helt enig och som det sades i tidigare inlägg så tror de (Tudor) att det kommer bli en riktig best seller. Enbart baserat på rykten och spekulationer börjar gilt BB’n kännas som den mer attraktiva av de två.

Edit: Ser nu att Jenni Elle’s video tagits ned. Gissar att någon inte var helt nöjd över publiceringen. Om det var källan eller Tudor låter jag vara osagt. :pompus:
 
Senast ändrad:

m_s

Patek
2-Faktor
God morgon Tudor tråden!

Om de påstådda bilderna är rätt (vilket de troligen är) så tycker jag iaf om att de valde en blå tavla.

Tror man måste få se lite bättre bilder, men gillar som sagt tanken på helt blått mot stålet. Är det blåa för mörkt så kan det bli kallt, men är det mer åt Pelagos nyansen kan det bli rätt nice kontrast.

Är det det roligaste som gjorts? Nä inte direkt.. men jag har länge sagt att folk nog förväntar sig alldeles för mycket varje år från Tudor.

Hade personligen hellre sett en ny Ranger, utveckling av North Flag eller ja the holy grail, en Pelagos med GMT :)
 
God morgon Tudor tråden!

Om de påstådda bilderna är rätt (vilket de troligen är) så tycker jag iaf om att de valde en blå tavla.

Tror man måste få se lite bättre bilder, men gillar som sagt tanken på helt blått mot stålet. Är det blåa för mörkt så kan det bli kallt, men är det mer åt Pelagos nyansen kan det bli rätt nice kontrast.

Är det det roligaste som gjorts? Nä inte direkt.. men jag har länge sagt att folk nog förväntar sig alldeles för mycket varje år från Tudor.

Hade personligen hellre sett en ny Ranger, utveckling av North Flag eller ja the holy grail, en Pelagos med GMT :)

P01 i Brons, sen hade jag vart klar. ”Aningen klossig”
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
God morgon Tudor tråden!

Om de påstådda bilderna är rätt (vilket de troligen är) så tycker jag iaf om att de valde en blå tavla.

Tror man måste få se lite bättre bilder, men gillar som sagt tanken på helt blått mot stålet. Är det blåa för mörkt så kan det bli kallt, men är det mer åt Pelagos nyansen kan det bli rätt nice kontrast.

Är det det roligaste som gjorts? Nä inte direkt.. men jag har länge sagt att folk nog förväntar sig alldeles för mycket varje år från Tudor.

Hade personligen hellre sett en ny Ranger, utveckling av North Flag eller ja the holy grail, en Pelagos med GMT :)
En mix av BB58 och ranger hade varit intressant
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
God morgon Tudor tråden!

Om de påstådda bilderna är rätt (vilket de troligen är) så tycker jag iaf om att de valde en blå tavla.

Tror man måste få se lite bättre bilder, men gillar som sagt tanken på helt blått mot stålet. Är det blåa för mörkt så kan det bli kallt, men är det mer åt Pelagos nyansen kan det bli rätt nice kontrast.

Är det det roligaste som gjorts? Nä inte direkt.. men jag har länge sagt att folk nog förväntar sig alldeles för mycket varje år från Tudor.

Hade personligen hellre sett en ny Ranger, utveckling av North Flag eller ja the holy grail, en Pelagos med GMT :)

Jag tycker verkligen om den blåa urtavlan och den knyter an till arvet med blåa urtavlor i dykare. Om jag hade varit ansvarig för Tudors designavdelning så hade jag gjort en BB58 med en blå version av urtavlan från P01, som i mitt tycke är den snyggaste urtavlan. Självklart blå bezel och en version med datum och en utan.
 
Senast ändrad:

essGunnar

Audemars
2-Faktor
God morgon Tudor tråden!

Om de påstådda bilderna är rätt (vilket de troligen är) så tycker jag iaf om att de valde en blå tavla.

Tror man måste få se lite bättre bilder, men gillar som sagt tanken på helt blått mot stålet. Är det blåa för mörkt så kan det bli kallt, men är det mer åt Pelagos nyansen kan det bli rätt nice kontrast.

Är det det roligaste som gjorts? Nä inte direkt.. men jag har länge sagt att folk nog förväntar sig alldeles för mycket varje år från Tudor.

Hade personligen hellre sett en ny Ranger, utveckling av North Flag eller ja the holy grail, en Pelagos med GMT :)
Förstår verkligen inte charmen med Ranger. Jag hyllade nyss Tudor's Rolexkoppling men Rangern är ju verkligen ett av de svagare utfallen i den skolan. Kanske är det för att de låste in sig på pitt-visaren så direkt när man skulle göra sin Explorer-variant och ville särskilja den? Hade man kört någon generation med mercedes eller kanske tom flinga eller annan alternativ visare så hade där funnits något att bygga på. Pitten är och förblir dock Rangerns akilleshäl. Det finns ett fåtal klockor som klarar av pitttvisaren och ändå är ok, Legend Divern och några samtida dykare kanske, men generellt är den en pestsmitta. Kanske man skulle kunna nå framgång med en modern Ranger med 369 och utan pitt men nånstans undrar jag om man inte redan har hittat en bättre lösning på att täcka Explorer-marknaden med BB36?
 
Topp