Laddar...
Nymansur

Den officiella Tudortråden

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ernesto, 10 januari 2014.

1. dräpdrulle

dräpdrulle Silver Friends Of KS

Synd att det inte blev någon mörkblå matt tavla.

Angeli gillar detta.
  2. Björn Eriksson

Björn Eriksson Titan

Vågar mig på att säga... nej? Det där är väl en vanlig blå bb?

URsinne och CBO gillar detta.
  3. Darabont

Darabont Titan

Från:
    Stockholm
    Tror också det. Kanske är det en tease från deras håll eftersom de lagt upp både denna idag och en blå pelagos tidigare i flödet.

Björn Eriksson gillar detta.
  4. Björn Eriksson

Björn Eriksson Titan

Kan säkert vara medvetet ja :) Jag reagerade mest på att det inte fanns något i texten taggarna som sa "58".

Darabont gillar detta.
  5. BenD

BenD Titan

Tror också det är vanliga Black Bay. Den har en tydligare ”ring” intill kronan jämfört med BB58. Ber om ursäkt för bristen av rätt terminologi här.

Darabont gillar detta.
  6. TobiasD

TobiasD Diamant Friends Of KS

Skulle se hur långt efter/före Tudorn var idag och såg att den var hela 2-3 minuter back efter bara några dagar. Antingen har jag ställt klockan fel från början eller så går den helt enkelt helt fel. Ska hålla ett öga på tidsavvikelsen och se. Kanske får lämna in den. Vet ni vad Tudor har för intervaller där tidsavvikelsen är godkänd på ETA-verken? Tänkte se om man kunde fixa detta på garanti isåfall.
    image.

7. Frallet

Frallet Titan

Från:
    Gbg
    Aj aj aj var lite för triggerhappy där :banghead:

8. micke_s

micke_s Platina

”I have seen a photo of the watch in the ADs hand (hence can't post it) - it is a stunner (but I think I still prefer the original BB58) and Tudor will sell tons of these.

The blue is indeed like the Blackbay blue and the dial/markers etc are the exact same as BB58 but not gilt. The bip on the bezel and markings on bezel are white - no single gilt bit on the watch.”

- Rykten fortsätter komma från alla håll

9. BenD

BenD Titan

Vems citat är detta? Det betyder alltså svart tavla. Isf svalnade intresset från min sida.

10. micke_s

micke_s Platina

Verkar som nya prislistan gäller Tyskland som tydligen har en temporär moms sänkning pga Corona

Angeli gillar detta.
  11. micke_s

micke_s Platina

Fortfarande bara rykten så fortsätt hoppas!

Laban, Heimo och BenD gillar detta.
  12. JonasG

JonasG Titan

Haha, jag höll på att göra samma sak tidigare :) Det sista som överger en är hoppet!

Frallet gillar detta.
  13. CBO

CBO Tantal

Gillar iof konceptet på en blå men samtidigt känns ju de rosésskimmrande visarna och tavlan ikonisk för 58:an vid det här laget. Om det blir den versionen som visats på conceptbilderna blir valet tungt. Men kommer en BB Steel med 58 måtten så kommer jag att hänga på låset hos AD på tisdag. :woot:

Burnman och URsinne gillar detta.
  14. Smeden

Smeden Tantal Friends Of KS

Från:
    Östersund
    På något sätt blir det som att GMT:n är så förbenat bra och i mina ögon även prisvärd att man väldigt lätt övertalar sig själv ungefär som du och jag gjort :)

Laban gillar detta.
  15. URsinne

URsinne Silver

För mig tappar den, förmodat, en stor del av sin charm utan gilt-färgsättningen. Så för min del planeras inget byte.

Angeli, dräpdrulle och CBO gillar detta.
  16. The_Escapement

The_Escapement Titan

Enig!

17. essGunnar

essGunnar Silver

Från:
    Skåne
    Känns väl helt rätt drag av Tudor, man vill komma åt så stor del av marknaden som möjligt. Den mindre storleken tilltalar många som upplevde BB för klumpig och den blå helmoderna utan giltdetaljer är ju den av original-BlackBayerna som mest skiljer sig från BB58 i uttrycket. Nu får man (om det nu stämmer) en mindre smidig modell helt utan antydningar av fauxtina mm som var avtändande för många på den ursprungliga BB58, förhoppningsvis attraherar de två helt olika kundgrupper.

ANALOGUE, CBO och Baramats gillar detta.
  18. CBO

CBO Tantal

Helt enig och som det sades i tidigare inlägg så tror de (Tudor) att det kommer bli en riktig best seller. Enbart baserat på rykten och spekulationer börjar gilt BB’n kännas som den mer attraktiva av de två.

Edit: Ser nu att Jenni Elle’s video tagits ned. Gissar att någon inte var helt nöjd över publiceringen. Om det var källan eller Tudor låter jag vara osagt. :pompus:

Senast ändrad: 28 juni 2020
  19. Laban

Laban Plast

Japp! Spot on, så är det :)

20. Robbanc76

Robbanc76 Titan

FB_IMG_1593393255115.

Angeli, Heimo och BenD gillar detta.
  21. galácticon

galácticon Diamant

Lite mer bakgrundsinfo hade inte skadat :D

Kristof gillar detta.
  22. cjperry

cjperry Silver

Från:
    Skogn'
    Fortfarande BB-kungen i mina ögon ;)
    Om det var denna tavla på nya BB58 så skulle det vara svårtslaget.

BlackBay_Rock_Instagram.

skyseeker, Scaramanga, micke_s och 1 annan gillar detta.
  23. BenD

BenD Titan

Jag kan inte hjälpa att känna att den är lite underväldigande även om den blir blå/blå som jag helst hade sett, för jag älskar ju Tudor 79090 i blått. Hmm...

24. Robbanc76

Robbanc76 Titan

Vill du ha hela historien om hur, var och varför Tudor startades eller räcker det att jag berättar att bilden är tagen hos en AD? =)
    Rätt intressant att den är fotograferad hos en AD dock då den då borde finnas ute i handeln direkt.

25. Robbanc76

Robbanc76 Titan

Men vem vet, folket har ju haft några dagar på sig att leka med Photoshop.
    FB_IMG_1593406986186.

Angeli gillar detta.
  26. The_Escapement

The_Escapement Titan

Om detta är deras nya storsäljare så blir jag förvånad. Den känns så kall och ärligt talat tråkig.

dräpdrulle, Holy diver, URsinne och 1 annan gillar detta.
  27. Back

Back Brons

Från:
    Sthlm
    Lite som att de återanvänt delar. Även om det inte är möjligt iom dimensioner.

28. Ivomichael

Ivomichael Titan

Från:
    Stockholm
    Ser den ut så, då tar jag en på direkten. Tycker den ser riktigt bra ut!

29. micke_s

micke_s Platina

God morgon Tudor tråden!

Om de påstådda bilderna är rätt (vilket de troligen är) så tycker jag iaf om att de valde en blå tavla.

Tror man måste få se lite bättre bilder, men gillar som sagt tanken på helt blått mot stålet. Är det blåa för mörkt så kan det bli kallt, men är det mer åt Pelagos nyansen kan det bli rätt nice kontrast.

Är det det roligaste som gjorts? Nä inte direkt.. men jag har länge sagt att folk nog förväntar sig alldeles för mycket varje år från Tudor.

Hade personligen hellre sett en ny Ranger, utveckling av North Flag eller ja the holy grail, en Pelagos med GMT :)

Scaramanga, Duddee, Angeli och 1 annan gillar detta.
  30. The_Escapement

The_Escapement Titan

P01 i Brons, sen hade jag vart klar. ”Aningen klossig”

Mollstedt