"Am I the only one around here..."?
Nu låter det som gnäll här, men är uppriktigt bara nyfiken och fundersam
Tycker det är intressant att attityden till detta eventuellt diffar mellan forum/länder/kulturer (har inte grävt meterdjupt i frågan, mest sett indiktioner). På KS finns inte ens en dedikerad tråd för GMTns datumproblem och på WUS läser man i dedikerade trådar hur personer lämnat in klockor flertalet gånger på service och fått tillbaka samma problem. Samt hur nya (tydligen bedömt ej old stock?) klockor 2020 har problem.
Tudor har grova återkommande problem med datumväxling på en klocka som kostar mer än 40 papp. Det, och Tudors beteende runt problemet, är helt utanför i alla fall min egen gräns för vad man betalar för. Var tvungen att sälja min GMT för fick bara tråkiga känslor av att titta på den efter att den varit borta på service i 2.5 månader (Corona). När den kommer tillbaka får man inte veta om och vad Tudor/Rolex gjort, den är bara "fixad", medan man samtidigt kan surfa ut på the interwebs och läsa om att andra har lämnat in fler än 1 gång för att åtgärda samma problem. Helt normalt beteende i klockvärlden som inte hade funkat i många andra brancher?
Diskrepansen mot vad som är rimligt beteende mot kund som betalat dessa pengar är bara så stor att jag mest är förundrad över hela grejen