Det låter ju helt otroligt om du kunde hitta en på 48 timmar? Det finns ju även nya ex på Chrono.Även Tony på luxury watches hade svårt att få tag på den blåa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det låter ju helt otroligt om du kunde hitta en på 48 timmar? Det finns ju även nya ex på Chrono.Även Tony på luxury watches hade svårt att få tag på den blåa
Jag gissar att du får ta i beräkningen att LW vill tjäna en slant på affären också.Det låter ju helt otroligt om du kunde hitta en på 48 timmar? Det finns ju även nya ex på Chrono.
Håller med! Den tillverkades bara under en kortare tid (2år)? Vore kul att äga en någon gång!Kan bara instämma! Bruna är svingrym. Och rimligen mest ”rare”!?
Misstänker att LW försökte få tag på en ny från AD med ev lite rabatt(?). Men att den är slut i princip överalltDet låter ju helt otroligt om du kunde hitta en på 48 timmar? Det finns ju även nya ex på Chrono.
Jo, men finns några runt om i Europa. Inte många men en handfull som verkar seriösaDet låter ju helt otroligt om du kunde hitta en på 48 timmar? Det finns ju även nya ex på Chrono.
Kanske det. Men frågade om de hade inne på lager. Ibland har de klockor som de inte ställer ut än. Men ickeMisstänker att LW försökte få tag på en ny från AD med ev lite rabatt(?). Men att den är slut i princip överallt
De ringde mig ocksåFick igår mail från Nymans ifall någon vill ha en overseas silver så finns de inne nu.
Hej XX
Hoppas allt är fint med dig!
Vi har fått in en VACHERON CONSTANTIN Overseas Self-Winding med silver urtavla (jag ser att du har noterat intresse för den modellen fast med blå urtavla).
Jag kontaktar dig för att höra om den modellen med silver urtavla är av intresse?
Du är alltid välkommen in i butiken för att se mer och prova de klockor vi har hemma.
Fortsatt trevlig dag!
Fredrik Nilsson
Customer Service Manager
Nymans Ur 1851
Tel: 08-545 061 60
Email: [email protected]
Nymans Ur 1851
Bibilioteksgatan 1
Box 7162, 103 88 Stockholm
Pratade med dem igår gällande en annan klocka och frågade då även om den blåa och han nämnde att det var ett otroligt tryck på den blåa klockan. Gissar att denna tråd har skapat ett habegärDe ringde mig också
Vad göra?De ringde mig också
Vänta på den blå naturligtvisVad göra?
Är det möjligt?Pratade med dem igår gällande en annan klocka och frågade då även om den blåa och han nämnde att det var ett otroligt tryck på den blåa klockan. Gissar att denna tråd har skapat ett habegär![]()
Haha ångrar inte en dag att jag slog till!!Pratade med dem igår gällande en annan klocka och frågade då även om den blåa och han nämnde att det var ett otroligt tryck på den blåa klockan. Gissar att denna tråd har skapat ett habegär![]()
Spännande! Var har du hört det?Kanske nämnts ovan. Men ryktas att blå 4500v kommer vara Boutique Only.
Det sa AP om RO Grå tavla också men idag säljer alla ad den. Sen om de kan få in den är en annan fråga...Kanske nämnts ovan. Men ryktas att blå 4500v kommer vara Boutique Only.
Den ser 10p ut, är du nöjd med den?Dual Time
![]()
Väldigt nöjd. Köpte ny för något år sedan, tror aldrig den lämnar.Den ser 10p ut, är du nöjd med den?
Har varit sugen på en VC American sjukt länge men aldrig slagit till. Overseas börjar också bli intressant ju mer jag ser denVäldigt nöjd. Köpte ny för något år sedan, tror aldrig den lämnar.
Håller med på.americaine 1921. ❤Har varit sugen på en VC American sjukt länge men aldrig slagit till. Overseas börjar också bli intressant ju mer jag ser den
Även Quai de l’lle, som tyvärr utgått.Har varit sugen på en VC American sjukt länge men aldrig slagit till. Overseas börjar också bli intressant ju mer jag ser den
Jag tror ingen lägger sina ”enda” ihopsparade pengar på varken VC, PP eller AP då bör man nog prioritera omMkt fina klockor nu, jag har (band många andra) kikat lite på VC overseas, då särskilt dualtime.
Utseende och pris är inte att klaga på (MEN, och det är wtt stort men, precis som hos AP) hur ser det ut med servicekostnaderna på dessa?
Även om de faller rejält begagnat, så finns ju eventuella servicekostnader kvar och de kommer att bita dig oavsett ett inköpspris på 100k eller 300k.
Så kan nån ge ett klart svar, någon som är en riktig VC connoiseur (hehe) som kan säga mer.än att "har du inte råd att serva så köp inte", för de e säkert fler än jag som undrar, och på ett fprummlikt detta, säkert en hel del som lägger sina enda hopsparade/åtkomliga 100, 200 eller 300k på den här enfa APn, Pateken, VCn eller gråhandlarrollen..
Så var schysst med ett trevligt svar![]()
Den är sjukt fin!Håller med på.americaine 1921. ❤
Den är skitfin!!Även Quai de l’lle, som tyvärr utgått.
Service är ju dyrt på varenda premium-klocka som finns. Det positiva är ju att dom inte måste servas stup i kvarten om man tar hand om dom men att komma ifrån den kostnaden helt blir svårtMkt fina klockor nu, jag har (band många andra) kikat lite på VC overseas, då särskilt dualtime.
Utseende och pris är inte att klaga på (MEN, och det är wtt stort men, precis som hos AP) hur ser det ut med servicekostnaderna på dessa?
Även om de faller rejält begagnat, så finns ju eventuella servicekostnader kvar och de kommer att bita dig oavsett ett inköpspris på 100k eller 300k.
Så kan nån ge ett klart svar, någon som är en riktig VC connoiseur (hehe) som kan säga mer.än att "har du inte råd att serva så köp inte", för de e säkert fler än jag som undrar, och på ett fprummlikt detta, säkert en hel del som lägger sina enda hopsparade/åtkomliga 100, 200 eller 300k på den här enfa APn, Pateken, VCn eller gråhandlarrollen..
Så var schysst med ett trevligt svar![]()
10-30k sek låter sickens dyrt! Enda erfarenheten jag har är att min förra VC Oversea chrono blev ruckad och den blev skickade till Genève. Kostade 14k att fixa och tog ca 4-5 månJag tror ingen lägger sina ”enda” ihopsparade pengar på varken VC, PP eller AP då bör man nog prioritera om
Min enda erfarenhet är vad mannen i boutique sa och det vad att det varierar mellan 1-3k euro beroende på vad som behöver göras. Det berodde på att urverket var ”så pass” nytt att det inte fanns stort fakta att gå på.