• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den perfekta semesterklockan?

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
kul att du frågar :) Jag brukar aldrig reflektera över hur klockan klarar sig om jag är iväg under kort tid. Men nu är jag väldigt mån om den. Hittills har jag inte sett en ny hairline på den (känns konstigt eftersom vi klättrar och är relativt aktiva). Under någon dag tyckte jag att bezeln kändes lite seg, det avtog senare under dagen (sköljde sötvatten och rengjorde osv).
Ska bli bättre på att ladda upp fler bilder!
26692109_546395319056628_2131775739_o.jpg
26653812_546395249056635_140971341_o.jpg

Härligt o höra! Ser inte heller ut som ni lider.
Ser själv framemot Asien trippen nu, flyget avgår nästa vecka. Ser jag en Black Bay på nato passar jag påväg att hälsa :D
 

Åskviggen

Panerai
vilka ställen tycker du har varit bäst @Åskviggen?
Har själv rest runt en del, men fastnade för Koh Tao mest, blev några månader där vintern 13-14 och 14-15. Snart dags att åka dit igen! :cool:

Kan lätt säga att jag också har fastnat för detta ställe. Bangkok var inte min kopp te, även om det var kul under den korta perioden jag var där. Var ett tag i Surat Thani (vid kusten) ett litet tag innan jag åkte hit. Som semesterort är Koh Tao oslagbart, iallafall när det kommer till slappa och bara njuta av vågornas skvalpande ;) Stötte på några vänner här och har ändrat om mina planer lite så jag blir kvar här en vecka längre en tänkt innan.:happyhappy:
 

cjm

Omega
2-Faktor
Den optimala semesterklockan ska helst vara färgglad, ha gummiband, vara vattentät till 200 m, ha en GMT-funktion samt vara quartzdriven. Jag har själv inte lyckats hitta den kombinationen... Några förslag?

Tills vidare kör jag på SKX009!
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Kul! Måste bara säga att jag själv övervägde att ta med mig en Pelagos på en asienresa men landade i beslutet att jag skulle ta med mig en SKX istället - är glad att jag gjorde det. Det var riktigt skönt att kunna slappna av och inte behöva tänka på någon förhöjd rånrisk. Nu vet jag inte hur ni ska bo eller i vilka områden ni ska vistas i, men ett välmenat tips är att överväga att ta med dig något billigare!
Skulle ta med mig denna. 200m och tre tidzoner. Stenhårt utseende dessurom Blir inte bättre på resan :)

C6889695-BAE7-4508-B51C-6C2A593FF4E2.jpeg

Hade beslutsångest inför Mexico-trippen senast. Slutade med att jag körde både en airman (för tidszonerna) och en skx (för dykningen). :)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Jag tar med min Khaki field. Som gjord för semesteräventyr. Passar både till all inklusivebuffén, eventuell kamelridning eller bazarshopping. Klarar även den den vanliga semesterfirarens magplask i poolen med bravur :D.
PSX_20180119_222259.jpg
 
Topp