Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Åh, jag hade en sådan fast med vit ram (A714-500A). Glömde den tyvärr på ett vandrarhem för över 30 år sedan. Det löper en linje mellan den förlusten och min GS 9F.Härlig tråd!!
Bidrar med ett par 82or.....
A714-5000 "Running Man" & Donkey Kong
vad vet du om den här seiko a547-600cIdag blir det en C359, Seikos andra miniräknarklocka men den första med alarm
Inte sådär på rak arm tyvärr Har inte haft en själv Det är en 80-talare iallafall och lite häftig med både kronograf och alarm.vad vet du om den här seiko a547-600c
De är inte jättesvåra att ta isär och iaf inspektera och rengöra. Om inte det löser problemet så är det nog byte av modul som gäller. Sent svar så du kanske redan ordnat detta?Mitt digitala seikomögel A158-5010 går inte riktigt som det ska, slocknar efter 2 månader ca. Någon som har koll på om man som oerfaren hemmapulare kan göra något enkelt ingrepp för att få den på banan?
Nej den ligger och samlar damm. Tack för tipset! Blir perfekt semestergöra att ta isär och rengöra som steg 1.De är inte jättesvåra att ta isär och iaf inspektera och rengöra. Om inte det löser problemet så är det nog byte av modul som gäller. Sent svar så du kanske redan ordnat detta?
Underbart! Seiko at its finest0624
0634
0674
M158
M354
Om du inte har tummen mitt i handen helt så borde du kunna plocka isär den själv, det finns klipp på youtube som du kan ta hjälp av. ”My retro Watches” heter en kanal som kan vara till hjälp. Beroende på hur stort batteriläckaget har varit så kan det räcka med en rengöring. Det ser ut som att även LCD-skärmen har läckt ”LCD blod”. Det kan betyda att skärmen behöver bytas och de växer inte på träd. Glas har jag däremot sett att det finns att få tag i.En släktings mans klocka har hittat hem till mig. En Seiko M158 (Pan Am) som jag hade hopp om att få igång. Lämnade in den hos Svante och gänget på Fältöversten med förhoppning av att batteribyte skulle hjälpa. Men men, fick till svar att det inte finns delar. Synd för jag skulle vilja få igång den men om Svantes gäng säger så är det väl så, de är ju gamla rävar på just Seiko.
Eller? Finns det någon i denna tråd som känner till andra som kanske kan lösa problemet. Den gula belysningen lyser svagt och det finns spår efter gamla batterier = läckage. Glaset är minst sagt repigt men den har ju nåt ändå som gör att man vill rädda den.
Stort tack för tips och kul att se din som ser fantastisk ut. Jag tror inte jag ska pilla själv men tar den nog till Werner på Hornsgatan Sthlm. Han är förvisso Omega kung men kanske kan rengöra den åt mig. Kanske är det största bekymret? Ska kolla in rekommenderad kanal på YoutubeOm du inte har tummen mitt i handen helt så borde du kunna plocka isär den själv, det finns klipp på youtube som du kan ta hjälp av. ”My retro Watches” heter en kanal som kan vara till hjälp. Beroende på hur stort batteriläckaget har varit så kan det räcka med en rengöring. Det ser ut som att även LCD-skärmen har läckt ”LCD blod”. Det kan betyda att skärmen behöver bytas och de växer inte på träd. Glas har jag däremot sett att det finns att få tag i.
Finns en kanal på youtube som heter vintage digital watches också som drevs av en rumänsk ingenjör, har för mig att han hade en video där han räddade en Seiko panamStort tack för tips och kul att se din som ser fantastisk ut. Jag tror inte jag ska pilla själv men tar den nog till Werner på Hornsgatan Sthlm. Han är förvisso Omega kung men kanske kan rengöra den åt mig. Kanske är det största bekymret? Ska kolla in rekommenderad kanal på Youtube
KS när det är som bäst! Stort tack, ska kolla uppFinns en kanal på youtube som heter vintage digital watches också som drevs av en rumänsk ingenjör, har för mig att han hade en video där han räddade en Seiko panam