• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den skarpa samuraj-tråden

aximand

Panerai
2-Faktor
Det verkade inte finnas någon tråd för en av de härligaste boetterna på marknaden idag så jag tar helt enkelt och startar en egen.

20181020_115557.jpg

Samurajen har varit en av mina absoluta favoritboetter sedan jag först såg SRPB09 i en post på forumet här. Upplever att den känns perfekt i storlek på min handled och den är precis så kantig som man skulle vilja.

Hittade även en intressant artikel där de diskuterar hur boetten fått sitt namn: https://www.seiko-design.com/en/aka/aka02.html
Vad finns det för samurajer ute på KS?
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Bra trådstartat! Jag har varit sugen på en sen flera år, ända sen jag såg en SBDA001 första gången. Har dock aldrig slagit till men nu har jag skärpt till mig och lagt ut en Köpes på K&S.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
4C8E2404-941A-4E84-AC68-6C683600BB2E.jpeg

Köpte denna gamla godingen (titan) på KS för några år sedan. Bästa modellerna enligt min smak men tyvärr gängade kronan dåligt och det gick inte att få tag på ersättningskrona så jag skickade tillbaka den. Bara några månader senare nylanserade de modellserien (och då kunde man alltså få tag på krona), då var jag inte helt glad. :D
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Det verkade inte finnas någon tråd för en av de härligaste boetterna på marknaden idag så jag tar helt enkelt och startar en egen.

20181020_115557.jpg

Samurajen har varit en av mina absoluta favoritboetter sedan jag först såg SRPB09 i en post på forumet här. Upplever att den känns perfekt i storlek på min handled och den är precis så kantig som man skulle vilja.

Hittade även en intressant artikel där de diskuterar hur boetten fått sitt namn: https://www.seiko-design.com/en/aka/aka02.html
Vad finns det för samurajer ute på KS?
Grym trådstart! Har själv tänkt tanken att starta en. Jag hade en pepsi, älskade den. Sålde ändå. Kan inte för mitt liv begripa varför. Grym klocka!
IMG_20180324_091404394_HDR.jpg
 
Topp