• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den smala tråden för blanka svarta urtavlor (vintage)

Å brorsan till ovanstående , som har åldrats på ett mindre värdigt sätt. Men glossy iaf
IMG_0796.jpeg

Kan man slänga in en bild på ett svart ur som är från 80-talet?
Ja visst. Är tavlan blank?

Jag är inte så värst brydd för att vara ärlig men när jag startade tråden hade jag vintage helblanka tavlor i åtanke. Idealet är glossy gilt, tex som denna
IMG_1953.jpeg

Men det finns också massa andra vintage-klockor som har blank tavla med ett djup i lacken. Moderna klockor har sällan det. Tex är ju en ny submariner blank men den har inget djup i lacken. Den blir lixom bara platt. Det är lite svårt att förklara men man ser stor skillnad om man håller i en riktig gilt-tavla irl.

Det var klockorna med dessa svarta blanka tavlor ”med ett djup” som jag ville se fler av när jag startade tråden :)

Men alla gamla blanka går bra, och 80-tal tycker väl många är vintage, även om det för mig helt beror på dess attribut.

Lång utläggning, men kör på bara, jag menar inte att vara någon snobb :)

Ja visst. Är tavlan blank?

Jag är inte så värst brydd för att vara ärlig men när jag startade tråden hade jag vintage helblanka tavlor i åtanke. Idealet är glossy gilt, tex som denna
IMG_1953.jpeg

Men det finns också massa andra vintage-klockor som har blank tavla med ett djup i lacken. Moderna klockor har sällan det. Tex är ju en ny submariner blank men den har inget djup i lacken. Den blir lixom bara platt. Det är lite svårt att förklara men man ser stor skillnad om man håller i en riktig gilt-tavla irl.

Det var klockorna med dessa svarta blanka tavlor ”med ett djup” som jag ville se fler av när jag startade tråden :)

Men alla gamla blanka går bra, och 80-tal tycker väl många är vintage, även om det för mig helt beror på dess attribut.

Lång utläggning, men kör på bara, jag menar inte att vara någon snobb :)
Tack ska leta upp en klocka som har det djup du eftersöker.
Sportar en Tag Monaco idag med den har mattsvart tavla…så det är kört.
Har en Titan-IWC, ska kolla den tavlan ikväll.
80-talare.

Tillbaka
Topp