Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte många rätt där inte...Provade natoband för ett par veckor sen. Funkar men svårt att mäta sej med länken...![]()
Haha tänker du på bredden på bandet?Inte många rätt där inte...
Ja, och så hög kontrast mot resten. Svårt att konkurrera ut en anpassad länk till denna monokroma klockan.Haha tänker du på bredden på bandet?
Jag gillar kontrasten men den åkte snabbt tillbaka på länken. Är dock bra sugen på ett curved gummiband i vitt eller liknande till denna....Ja, och så hög kontrast mot resten. Svårt att konkurrera ut en anpassad länk till denna monokroma klockan.
Vitt brukar se lite billigt ut. Grått eller ljusblått är nog bättre. Ljusare toner iaf enligt mig. Lär finnas lite exempel online.Jag gillar kontrasten men den åkte snabbt tillbaka på länken. Är dock bra sugen på ett curved gummiband i vitt eller liknande till denna....
Kostar mao ungefär som en sådan här 35a:En YM 37 av modernt snitt är nog min holy grail. Vet inte om jag nånsin kommer vilja lägga så mkt på en klocka dock, men tittar, drömmer o njuter osv.
Ett par reflektioner. Om man kollar t.ex Chrono24 så verkar dom som många rollar gått ner en del i pris. Går idag att få fullset för strax söder om 120’. Känns ändå ”prisvärt” på nåt vis.Men nåt som slog mig var att det är relativt nära prismässigt till DJ. Varför känns det som om intresset för YM är relativt svalt? Kanske är en bidragande anledning till att den för mig känns attraktiv iofs.
Väldigt sällan en modern YM37 dyker upp till salu på KS. Vad betingar en sån för värde här tror ni?![]()
Bra val av grailEn YM 37 av modernt snitt är nog min holy grail. Vet inte om jag nånsin kommer vilja lägga så mkt på en klocka dock, men tittar, drömmer o njuter osv.
Ett par reflektioner. Om man kollar t.ex Chrono24 så verkar dom som många rollar gått ner en del i pris. Går idag att få fullset för strax söder om 120’. Känns ändå ”prisvärt” på nåt vis.Men nåt som slog mig var att det är relativt nära prismässigt till DJ. Varför känns det som om intresset för YM är relativt svalt? Kanske är en bidragande anledning till att den för mig känns attraktiv iofs.
Väldigt sällan en modern YM37 dyker upp till salu på KS. Vad betingar en sån för värde här tror ni?![]()
Tack för långt svar.Bra val av grail
Har inte så mkt mer att tillföra om prisutveckling än du själv säkert hittat på forum et c.
Men håller såklart med om att man får något mer unikt, inkl platinaringen, som man inte får med en DJ. Den senare ligger väl runt 100 nu för en ny tror jag, så iofs med vitguldsring.
Har haft min i tre år. Ja, den har absolut potential att inte bara vara en grail utan även en exit watch, om du funderar över det. Så blev det för mig i alla fall.
Researchade och funderade länge och testade mig fram med ett par andra Rolex bl a, men det landade i denna. Sparade pengar ett tag ocksåSlutliga valet stod mellan 40 och 37 mm, tack och lov hade Nymans i Sthlm båda inne för prov samtidigt, så jag kunde välja i lugn och ro. Helt säker på att jag valde rätt, dvs 37.
Kan tilläggas att även jag tyckte den var en bra bit över min budget. Men då (2022) fanns det färre val på lyxdykare i denna storlek. Hade helt klart provat BB54 om den funnits då. Hade Omega gjort Seamaster i mindre storlekar hade jag definitivt provat och övervägt dessa (för övrigt en häpnadsväckande strategi att inte erbjuda Seamaster i olika storlekar).
Men nu blev det en av de finaste och mest unika lyxdykare som producerats (jag dyker inte djupt, men simmar och åker mkt båt, så YM är mer linjerad än Sub, även om så klart alla dykare passar även lättare vattenaktiviteter). En daglig påminnelse på armen om möjligheten att välja, sträva efter och uppnå excellens och skönhet.
Släpp inte det hjärtat vill ha!
Hur kan du kasta upp sån poesi utan att ge oss en bildsamling av den vackra klocka du beskriver i texten????Bra val av grail
Har inte så mkt mer att tillföra om prisutveckling än du själv säkert hittat på forum et c.
Men håller såklart med om att man får något mer unikt, inkl platinaringen, som man inte får med en DJ. Den senare ligger väl runt 100 nu för en ny tror jag, så iofs med vitguldsring.
Har haft min i tre år. Ja, den har absolut potential att inte bara vara en grail utan även en exit watch, om du funderar över det. Så blev det för mig i alla fall.
Researchade och funderade länge och testade mig fram med ett par andra Rolex bl a, men det landade i denna. Sparade pengar ett tag ocksåSlutliga valet stod mellan 40 och 37 mm, tack och lov hade Nymans i Sthlm båda inne för prov samtidigt, så jag kunde välja i lugn och ro. Helt säker på att jag valde rätt, dvs 37.
Kan tilläggas att även jag tyckte den var en bra bit över min budget. Men då (2022) fanns det färre val på lyxdykare i denna storlek. Hade helt klart provat BB54 om den funnits då. Hade Omega gjort Seamaster i mindre storlekar hade jag definitivt provat och övervägt dessa (för övrigt en häpnadsväckande strategi att inte erbjuda Seamaster i olika storlekar).
Men nu blev det en av de finaste och mest unika lyxdykare som producerats (jag dyker inte djupt, men simmar och åker mkt båt, så YM är mer linjerad än Sub, även om så klart alla dykare passar även lättare vattenaktiviteter). En daglig påminnelse på armen om möjligheten att välja, sträva efter och uppnå excellens och skönhet.
Släpp inte det hjärtat vill ha!
Jag tänkte kanske att jag varit ganska generös med bilder här i trådenHur kan du kasta upp sån poesi utan att ge oss en bildsamling av den vackra klocka du beskriver i texten????![]()