• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Cartier Tank-passaround-tråden!

JaTack

Rolex
2-Faktor
Eftersom det visade sig finnas ett stort intresse för att testa en Cartier Tank tänkta jag starta en passaround, det blev två. Efter väldigt bra kontakt med @Nymans Ur 1851 så hade jag klockorna undanlagda. När det var klart att passaround två skulle bli av bokade jag direkt biljetter till storstan, dagen efter bar det av :)

Har inte varit så nervös på ett tag, som tur väl var hade jag Spotify och Blumon som lugnade ner mig.

Mmm, där nere fanns klockorna!
DSC_3082.JPG


Så imorse var det dags, vaknade först vid sju och hade svårt att somna om.. Låg och spanade på KS och Nymans hemsida i en timme innan det blev frukost.

Till slut var jag på väg :D
DSC_3083.JPG

DSC_3087.JPG

Var dock helt tagen av stunden så väl inne och i väntan på mina klockor gick jag och spanade på andra klockor. Det är en bra morot till att jobba hårt när man ser VC-montern!

Första utprovningen:
DSC_3085.JPG


Båda klockorna framför mig:
DSC_3084.JPG


Hann med ett besök till Aspudden och Vinterviken, rätt bra käk:
DSC_3089.JPG


Sen blev det tuben, var såklart tvungen att köra den lite instoppad då. Man har ju hört ett och annat ;)
DSC_3090.JPG


Så, första intrycken är att den är riktigt bra. Känns inte alls liten tack vare sin kantiga form och längd. Men det är ovant att inte ha en sekundvisare! Blånerade visare och blå krona är dessutom en riktigt bra kombination, så jag är mer än nöjd hittills :)

Sitter på tåget nu, men det kommer mera! :)

Ser fram mot att höra alla andras intryck av den!
 
Senast ändrad:
Känner mig lite bakbunden av WR30 och läderband men testas skall det. ;)

Känner lika. Kreativiteten kommer sättas på prov ordentligt!

Hmm.. känner mig en aning orolig att ni två ska ha klockan efter varandra, den får ju ingen chans att vila sig ;)

Nej, skämt åsido, det ska bli riktigt roligt att det är igång och höra (och se alla bilder) allas intryck av klockan(orna).
 
Topp