• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora förälder- och barntråden

Mycket möjligt. Har förmodligen hänt ett och annat med vaccinationsprogrammet på de 30 år som gått sen man själv var grabb :)

Fast det är ju en del saker man vaccinerar sig mot. Kan man undvika en månads kli och vabb och risk är minimal vore ju det något. Men ska plugga på.
Vi vaccinerade båda barnen efter att några av deras vänner i samma familj fick vattkoppor med 2x2 veckors VAB som följd direkt efter sommarsemestern förra året. Vän till familjen som är läkare vaccinerade sina barn, + att det ingår i många andra länders vaccinationsprogram. Mycket nöjd med det beslutet!

Har samma spann. Dock 2 år och 2 veckor nu, får återkomma om ett par år om vad som var lättast :D
Hur har grabben tagit den nya situationen? Jag var lite orolig innan men gick bra. Gäller att plussa mycket på nummer ett ett tag. Men man får ju mycket kvalitetstid särskilt som farsa då nummer två är ett kolli och bara hänger med mamman i början :)

Hur har grabben tagit den nya situationen? Jag var lite orolig innan men gick bra. Gäller att plussa mycket på nummer ett ett tag. Men man får ju mycket kvalitetstid särskilt som farsa då nummer två är ett kolli och bara hänger med mamman i början :)
Exakt ganska ren uppdelning nu med jag som hänger med grabben och mamma tar tjejen. So far so good. Men får se hur det går för dem när det är slut på semester/föräldraledighet :D

Kan inget annat än att instämma!
Vår dotter är 6 o lillen snart ett år!
Dottern härmar babisen och är avandsjuk men vi hoppas att det släpper snart.

Vänta tills dom kommer in i den förpubertala fasen. Jag har åldern 10, 9, 8 och just nu har 10åringen ett humör som påminner om en vresig gubbe med pmsinslag som skriker orättvis i varannan mening. Syskonen duckar bara dom ser henne och jag fasar inför att dom andra två snart också är där. Men vilken härlig sammanhållning dom haft under åren. De är ett järngäng som leker och slåss från morgon till kväll. Älskar att jag valde att ha barn i nära ålder.

Ska dock tillägga att jag fick mina barn när minsta var 3 år så jag slapp värsta (?) åldern. :D

Vi har en grabb som fyller två om några veckor och i början av november väntas en lillebror.
Vet inte om jag skall ställa min fundering här eller i biltråden.. Men vad har ni för bil? Jag tänker att vi kommer åka runt med två stora bilbarnstolar i två år, en på passagerarstolen fram och en höger bak. Men de tar ju sån sjuk plats?! Vi är båda två ganska långa jag och sambon, 193 och 181 så benutrymme för oss är också välkommet. Samtidigt åker jag mest själv (pendlar till jobbet) och vill inte köpa en onödigt stor bil och gillar i övrigt vår Mercedes B-klass vi har idag, kanske vi skulle klara oss med den ett år till så länge lillebror bara åker i ett babyskydd. Är väl dock rätt inne på en Skoda Superb redan nu. Dubbelvagn och packning tar ju rätt mycket plats och när i livet vill man ha en stor bil om inte när man har småbarn..?

Vi har en grabb som fyller två om några veckor och i början av november väntas en lillebror.
Vet inte om jag skall ställa min fundering här eller i biltråden.. Men vad har ni för bil? Jag tänker att vi kommer åka runt med två stora bilbarnstolar i två år, en på passagerarstolen fram och en höger bak. Men de tar ju sån sjuk plats?! Vi är båda två ganska långa jag och sambon, 193 och 181 så benutrymme för oss är också välkommet. Samtidigt åker jag mest själv (pendlar till jobbet) och vill inte köpa en onödigt stor bil och gillar i övrigt vår Mercedes B-klass vi har idag, kanske vi skulle klara oss med den ett år till så länge lillebror bara åker i ett babyskydd. Är väl dock rätt inne på en Skoda Superb redan nu. Dubbelvagn och packning tar ju rätt mycket plats och när i livet vill man ha en stor bil om inte när man har småbarn..?
Stor bil är guld. Skönt att bara kunna kasta in packning utan att behöva köra allt för mycket tetris. Vi kör XC60.

Stor bil är guld. Skönt att bara kunna kasta in packning utan att behöva köra allt för mycket tetris. Vi kör XC60.
XC60n är ju jätteliten i kupen? I alla fall gen 1. Kanske att gen 2 är mycket bättre? Prismässigt får det nog gärna stanna runt 200 kkr om det skall bli en "ny" bil för oss, max 10 k mil och 5 år tänker jag.
I Mercedesen sitter man ganska högt, och därav är kupémåtten inga problem för oss vuxna, men bilen är inte speciellt lång (sett till axelavstånd) så där i blir problemet med barnstolar tänker jag. Sen har MB nån speciallösning där man måste köpa deras babyskydd som har en sensor vilken stänger av airbagen, jäkla trams..

XC60n är ju jätteliten i kupen? I alla fall gen 1. Kanske att gen 2 är mycket bättre? Prismässigt får det nog gärna stanna runt 200 kkr om det skall bli en "ny" bil för oss, max 10 k mil och 5 år tänker jag.
I Mercedesen sitter man ganska högt, och därav är kupémåtten inga problem för oss vuxna, men bilen är inte speciellt lång (sett till axelavstånd) så där i blir problemet med barnstolar tänker jag. Sen har MB nån speciallösning där man måste köpa deras babyskydd som har en sensor vilken stänger av airbagen, jäkla trams..
Är sant när du säger det. Min fru är väldigt kort och jag kör alltid , men bagaget känns väldigt rymligt. :)

Tillbaka
Topp