Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då var det snart säsong igen!
Detta året blir det fokus på hängmatta, skall bli kul att prova det några nätter. Någon mer som är ute och kör hängmatta?
Snart? Säsongen är ju som bäst nu! Ca 25 minuter gammal selfie.
![]()
Hardcore!
För att förtydliga så syftade jag på hängmatte-säsong, även om det säkerligen fungerar fint i -25 med rätt grejjer också.
Ser trevligt ut. Vart är det? Och sover du ute?
Hade lite planer på att hälsa på kompisen i Ritsem men det får bli vid ett senare tillfälle..
Bor i Abisko så sover hemma i byn! Gick bara 3-4 mil i närområdet idag. Tänker gå en längre tur snart, då kommer jag nog tälta eller sova i stuga. Har varit ute när det blåste 20-30 m/s och snöade kraftigt, då var jag rätt glad att jag inte tältade, så prognosen får avgöra!
Jag tycker det är roligare att gå i fjällen på vintern. Inga mygg, mindre människor och man tar sig längre sträckor på kortare tid. Men det kräver såklart mer lite utrustning och klantar man sig kan det snabbt bli farligt på riktigt.
Sedan stugan i Hemavan såldes 2014 har vi kört fjällen jämna år och ngt liknande men utomlands ojämna år. På måndag åker vi till Island för nästan två veckors äventyr i westfjordarna. Härligt.Nu är de ju full vandringssäsong, Någon som har några planer på planerade rutter nu på sensommaren? Själv har jag och sambon planerat en 5-6 dagars tur i Jämtland i början på sept. Inte triangeln då jag redan har hunnit med den ett par varv..
Vad har ni för planer?
Sedan stugan i Hemavan såldes 2014 har vi kört fjällen jämna år och ngt liknande men utomlands ojämna år. På måndag åker vi till Island för nästan två veckors äventyr i westfjordarna. Härligt.
Lite från i somras. Bor här så är ute en del.
![]()
![]()
![]()
![]()
Har vandrat lite grann, förra året var jag och två kamrater i Sarek. Vackert, men fan vissa sträckor är tunga. Nästa tur blir det mycket mer pulvermat.
Har även paddlat på en stor fjällsjö någon timma från Jockmock för två år sedan, och året innan det vandrade jag upp till Everest Base Camp i Nepal
Som folk påpekar är prylar viktigt. Kör själv mycket Arc'Teryx, speciellt på överkroppen. Kör militärens M90-byxor (tunga!), och några dubbla strumpor har jag aldrig testat.
Grymt fint! Vart är detta?
Vy över Torneträsk sett från Nuolja (02.30), Midnattssol på Reinebringen på Lofoten, Vy över Tuolpagourni och Kebnekaise sett från Skartaklacken, traversen från Kebnekaises nordtopp till sydtoppen.
Kebne är ju ofta fint väder när man ser nerifrån men de två gånger jag varit uppe var det givetvis i moln, hur timade ni in bra väder, väntade på bra prognos?Vy över Torneträsk sett från Nuolja (02.30), Midnattssol på Reinebringen på Lofoten, Vy över Tuolpagourni och Kebnekaise sett från Skartaklacken, traversen från Kebnekaises nordtopp till sydtoppen.
Härliga fotonLite från i somras. Bor här så är ute en del.
![]()
![]()
![]()
![]()
Kebne är ju ofta fint väder när man ser nerifrån men de två gånger jag varit uppe var det givetvis i moln, hur timade ni in bra väder, väntade på bra prognos?
Såhär såg sydtoppen ut..
Tyskarna stod upp och drack öl, vi vågade inte ens stå upp för risken att kana nedåt.
Just de dagarna jag var där var nog de bästa på hela sommaren. Ska faktiskt dit om två veckor också och åka Tuolpagorni, Syndtoppen och Rullevararännan om vi vågar. Räknar med bra väder då också!