• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Girard-Perregaux tråden

När modellen lanserades 1975?

IMG_9842.jpeg
IMG_9843.jpeg
Nä, jag menade när nya varianten släpptes och folk i olika forum skrek "RO wannabe"!

Ny Casquette 2.0:
IMG_4931.jpeg

Tycker den ser trevlig ut, men känns som att dom släppt väldigt många versioner av den nu. Sneglade en del på YSL varianten som kom förra året, men även om jag tycker dom är kul så hamnar dom inte högst upp på önskelistan.

Sea Hawk 2 ägare igen🥳! Så underskattad modell! Som jag saknat den.

Denna gången i 40 mm storlek. Hade hoppats på en svart tavla, men det blev en blå.
Det funkar dock bra med övriga klockor i kollektionen. 20 mm mellan luggarna för 40 mm vs 21 mm för 42 mm. Hade ett 20 mm rocka band hemma. Så det åkte på 🙂

Bilagor

• IMG_0350.jpeg
    IMG_0350.jpeg
    560.5 KB · Visningar: 22
  • IMG_0360.jpeg
    IMG_0360.jpeg
    603.4 KB · Visningar: 16
  • IMG_0339.jpeg
    IMG_0339.jpeg
    707.9 KB · Visningar: 15
  • IMG_0335.jpeg
    IMG_0335.jpeg
    581.5 KB · Visningar: 14
  • IMG_1490.jpeg
    IMG_1490.jpeg
    535.6 KB · Visningar: 7
  • IMG_1457.jpeg
    IMG_1457.jpeg
    637.7 KB · Visningar: 10
  • IMG_0932.jpeg
    IMG_0932.jpeg
    572.6 KB · Visningar: 6
  • IMG_0930.jpeg
    IMG_0930.jpeg
    563.7 KB · Visningar: 5
  • IMG_0554.jpeg
    IMG_0554.jpeg
    680.1 KB · Visningar: 4
  • IMG_0404.jpeg
    IMG_0404.jpeg
    567.6 KB · Visningar: 7
  • IMG_0395.jpeg
    IMG_0395.jpeg
    624.7 KB · Visningar: 4
  • IMG_0337.jpeg
    IMG_0337.jpeg
    597.8 KB · Visningar: 4
  • IMG_0339.jpeg
    IMG_0339.jpeg
    707.9 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:
Märkligt det där med Bamford, känns knappast premium? Sedan är det ju även märkligt med en mer eller mindre generisk 70-taldykare som kostar över 150' sek...
Jo, lite så jag känner. Även om nu Bamford gjort en del samarbeten med andra förtur.

Men som sagt, ändå kul att dom släpper något annat än en till version av Laureato.

Katalogbild vs verkliga. Är det bara jag som stör mig på hur GP gett bandet raka linjer vid boetten? Bra mycket finare när formen på boetten förlängs med hjälp av bandet än som det är på den högra bilden. Eller är det någon uppdatering GP gjort på sina läderband tro? Samma problematik på gummibandet.

1758262341013.png
1758262357131.png
1758262588412.png

Katalogbild vs verkliga. Är det bara jag som stör mig på hur GP gett bandet raka linjer vid boetten? Bra mycket finare när formen på boetten förlängs med hjälp av bandet än som det är på den högra bilden. Eller är det någon uppdatering GP gjort på sina läderband tro? Samma problematik på gummibandet.

1758262341013.png
1758262357131.png
1758262588412.png
Ja, den upplevs avlång i det utförandet. Skulle själv bara sikta in mig på integrerad länk. Mycket snyggare i det utförandet och bättre harmoni. En klocka jag någon gång måste äga.

Jag har gått och blivit extremt sugen på en Laureato 38. Mest sugen på Sage Green eller Copper (men är för det senare alternativet lite orolig för att man kanske tröttnar snabbt på en ovanligare färg på urtavlan).

Ni som har eller har haft en, vad tycker/tyckte ni om klockan? Styrkor, svagheter?

Finns det ingen AD i Sverige?

Ni som servat en, hur har det upplevts i form av logistik, tidsåtgång och pris?

Blir mer än glad över andra synpunkter, tips och erfarenheter!

Jag har gått och blivit extremt sugen på en Laureato 38. Mest sugen på Sage Green eller Copper (men är för det senare alternativet lite orolig för att man kanske tröttnar snabbt på en ovanligare färg på urtavlan).

Ni som har eller har haft en, vad tycker/tyckte ni om klockan? Styrkor, svagheter?

Finns det ingen AD i Sverige?

Ni som servat en, hur har det upplevts i form av logistik, tidsåtgång och pris?

Blir mer än glad över andra synpunkter, tips och erfarenheter!

Jag har en med blå tavla jag gillar väldigt mycket. Jag kan inte direkt nämna någon svaghet förrutom kanske att folk tror man köper den för att man inte har råd med en APRO. Det finns vad jag vet ingen AD kvar i Sverige längre. Jag servade en annan GP på Swiss Time Service i England, och även om de var bra är det en rejäl klump i magen att skicka dyra klockor man gillar på det viset.

Jag har en recension nånstans i recensionsdelen om du vill läsa mer om mina tankar 👍

Senast ändrad:
Jag har en med blå tavla jag gillar väldigt mycket. Jag kan inte direkt nämna någon svaghet förrutom kanske att folk tror man köper den för att man inte har råd med en Det finns vad jag vet ingen AD kvar i Sverige längre. Jag servade en annan GP på Swiss Time Service i England, och även om de var bra är det en rejäl klump i magen att skicka dyra klockor man gillar på det viset.

Jag har en recension nånstans i recensionsdelen om du vill läsa mer om mina tankar 👍
Tack för svar! Ska leta efter din recension direkt! 🙏🏼

Tillbaka
Topp