• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Girard-Perregaux tråden

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Finns homemage för 11-12 kkr.
70792C72-601A-4BBF-BD00-6EAC05D72A33.jpeg
 

Mr A.M

Omega
2-Faktor
GP ligger ganska högt på min lista. Synd att de inte riktigt får ihop det varumärkesmässigt och att de pumpar ut en del modeller som I mina ögon är ganska oattraktiva. Iofs så passar dåligt andrahandsvärde mig som hand i handsken. :)

Men när de får till det så tycker jag att de lyckas designa några av klockvärldens snyggaste klockor!

Äger inga för tillfället men har haft en ww.tc chrono i Vitguld (var tyvärr för stor och klumpig för mig och hade känsligt verk), samt en 40mm pour de Ferrari chrono (sådan utan Ferrari logga).

Min gamla GP 250 Tdf från 1997 limited edition I 1997 ex.
IMG_20190130_103912.jpg
Har spanat på den själv. Vad menar du med "känsligt verk"?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Fina ur allihop. Av något skäl som jag inte riktigt kan förstå fastnar jag för Richeville. Ovanligt med tonneau, lite Franck Mueller känsla. Helt klart en förvärvad smak. Får den någon handledstid? Bekväm, gångsäker? Tack för din folkupplysning om GP!
Det är en favorit. Fint inhouseverk som är så smooothe i tryckknapparna, mycket trevlig klocka. Tavlan i Art deco stil är fantastisk med mycket djup. Olika intryck beroende på ljuset. Dessutom gillar jag Tonneau;
https://klocksnack.se/threads/tonneau-–-tråd-för-dig-att-visa-upp-din-tunnformade-klocka.42303/
DDFBD20D-641E-45B8-8EAD-ACA7BB385D36.jpeg
AC06EC0A-E909-4A9D-ACDF-5B864E0668AD.jpeg
785B0C5C-DE8C-4A25-9C5A-EDAB069139A6.jpeg
 

oystercase

Cartier
Har spanat på den själv. Vad menar du med "känsligt verk"?
Det är ett inhouse verk men uppbyggt i två moduler. World timer resp chronograf. Modulerna sitter ihop med klen konstruktion så om klockan får en smäll kan de hoppa ur läge.

En kompis köpte min ww.tc och måste råkat slå i den för den började gå ruskigt fel. Kostade 24k att laga (bara GP själva som servar). En vecka efter att han fick tillbaka den så slog den i en dörrkarm (inte hårt) och fick skicka in den igen...
Köp vanliga ww.tc utan chronomodul eller behandla klockan försiktigt och inte som ett sportur.
 

Timer

Panerai

Timer

Panerai
Min nya pärla. Lite för stor på min handled så funderar på att byta till en 38mm... Eller vad tycker ni? (denna är 42mm).
IMG_20190816_100038_659878117802141103.jpg
Jag är själv väldigt nyfiken på att se 38an, så jag är biased. Vet inte vad du har för handledsstorlek, men skulle vara kul att se några wristshots på 38an, du borde testa i alla fall!
 

Mr A.M

Omega
2-Faktor
Jag är själv väldigt nyfiken på att se 38an, så jag är biased. Vet inte vad du har för handledsstorlek, men skulle vara kul att se några wristshots på 38an, du borde testa i alla fall!
Har 18 cm (sommartid) och ~ 17,5 på vintern. Har faktiskt inte haft möjlighet att testa en 38mm. Fredmans Ur har varit min GP källa, och tyvärr har dom bara tagit in 42mm modeller.
 

DrDalgren

Breitling
2-Faktor
Jag är själv väldigt nyfiken på att se 38an, så jag är biased. Vet inte vad du har för handledsstorlek, men skulle vara kul att se några wristshots på 38an, du borde testa i alla fall!
Jag har aldrig mätt min handled men smala är dem iaf... ;) Har alltid haft större klockor innan, men då har det varit "bling bling" klockor och nu när jag köpte denna "dress" klockan så blev den bara för stor i mitt tycke. Tyvärr är det ju inte lätt att hitta en GP 38mm här i Sverige för att testa.
 

Timer

Panerai
Jag har aldrig mätt min handled men smala är dem iaf... ;) Har alltid haft större klockor innan, men då har det varit "bling bling" klockor och nu när jag köpte denna "dress" klockan så blev den bara för stor i mitt tycke. Tyvärr är det ju inte lätt att hitta en GP 38mm här i Sverige för att testa.
Jag har tänkt precis samma tanke och resignerat, tror inte det finns en 38 någonstans att prova i Sverige (?). Inget man klickar hem på chans från utomlands heller direkt...
 

DrDalgren

Breitling
2-Faktor
Jag har tänkt precis samma tanke och resignerat, tror inte det finns en 38 någonstans att prova i Sverige (?). Inget man klickar hem på chans från utomlands heller direkt...
Nä det räcker med att att jag köpte denna här på chans ifrån utlandet. Får se hur jag gör kanske säljer denna och köper en 38mm men har inte bestämt mig än...
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
16ECD02A-335F-4883-9C79-BD6AA3749FBE.jpeg

Mycket bra trådstart! Bumpar med min enda GP. Har inte öppnat klockan men det torde sitta ett GP352-verk i denna skönhet jag kallar tvålen. Att den kom på en GP-märkt länk från Gay Freres var ju grädden på moset.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Denna har fått lite för lite handledstid, trots att jag gillar den mycket.
Så är det när man gillar alla klockor, men det ser lite löjligt ut med flera klockor på armen så det är bara att acceptera ;)
DBC81EEC-F156-4A16-9705-91A4FA3433D6.jpeg
 

Mr A.M

Omega
2-Faktor
Satte min GP på svart band med gummerad undersida, vilket gör bandet lite tjockare. Då bandhornen på SeaHawken är långa, tyckte jag det blev bra att bandet följer hornen. 22 mm band, nertryckt till 21 mm för övrigt.
Sista bilden på oranga strutslädret är för att illustrera hur det se ut om bandet är ”normaltjockt”. Funkar bra det med, men som ni ser är bandhornen ovanför lädret.

Länk till svarta bandet som kan rekommenderas, och är ett bra alternativ till Hirsch performance.
https://www.watch-band-center.com/watchstrap-p32705h158s367-Watch-strap-Belize-2.html
91A9E516-F134-47B6-9349-E40EC177F48B.jpeg

4E587F57-465D-422D-8BE3-531ABD057D1F.jpeg

3A0E6462-0F13-4AEC-A20F-B02EB18CD95B.jpeg
 
Topp