4185 tror jag den heterSupersnygg! Vad är det för ref och verk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
4185 tror jag den heterSupersnygg! Vad är det för ref och verk?
Gillar din laureato! Har du något WS med kronografen eller är det 34mm varianten?En GP-tråd? Här är mina bidrag...
Laureato 4266-3 BO:
![]()
![]()
GP7000:
![]()
Gillar din laureato! Har du något WS med kronografen eller är det 34mm varianten?
Jag hittade en panda 34 för 14k men kanske 38 man ska kika på då. Tack!38mm på kronografen, men jag tycker den bärs lite större, som en 5-siffrig sub ungefär. Här på ett blått läderband. Sjukt mycket klocka för ganska liten peng.
![]()
Så vackert det där quartzverket! Men handen på hjärtat, visst måste du justera batterilocket!? Gör liksom lite ont i både ögon och själ när det sitter snett!En GP-tråd? Här är mina bidrag...
Laureato 4266-3 BO:
![]()
![]()
GP7000:
![]()
Wow! Riktigt snygg!Honeymoon! Blå sekundvisare (som förvisso inte syns nu), alltid ett trevligt inslag.
![]()
Vad är det för ref på den?Två dagar efter köp var den här! Riktigt bra skick, knappt några hairlines och bandet/spännet i mycket gott skick. Första intryck av klockan är att den är mycket gedigen, fina subtila detaljer, kvalitet rakt igenom.
![]()
![]()
![]()
9050Vad är det för ref på den?
Grattis till en mycket snygg klocka
Den är verkligen snygg. Hittade en likadan, fast vitguld på Chrono24 för c:a 22.000kr, skitbilligt för en så snygg klocka, men nu är jag inte likvid så det är bara at hoppas att den blir osåld.
Den är verkligen snygg. Hittade en likadan, fast vitguld på Chrono24 för c:a 22.000kr, skitbilligt för en så snygg klocka, men nu är jag inte likvid så det är bara at hoppas att den blir osåld.
Tyckte att som jag skrev att det var skitbilligt, och får gratta dig extra om du t.o.m. hittade din ännu billigare600 kr mer än jag betaladeverkligen årets kap med tanke på fantastiskt skick/klocka, GP, in house verk, 18k guld. Var förvisso inget box/cert.
Detta är en keeper, har en ny Tank på ingång i stål, kommer bli en bra dressduo.
Vitguld är väl dyrare än gult så 600 extra för vitt känns minst sagt rimligt prisTyckte att som jag skrev att det var skitbilligt, och får gratta dig extra om du t.o.m. hittade din ännu billigare![]()
Är det så? Hade jag ingen aning om. Vet du om det gäller även när man sätter guldpris, är det skillnad på gult och vitt i grampris?Vitguld är väl dyrare än gult så 600 extra för vitt känns minst sagt rimligt pris
Väldigt prisvärt. Vittguld är väl dyrare än gulguld där. @Strindberg är insatt i guldÄr det så? Hade jag ingen aning om. Vet du om det gäller även när man sätter guldpris, är det skillnad på gult och vitt i grampris?
Oavsett, vitt eller gult, så var priset för en guldklocka från GP för lite styvt 20.000 prisvärt i mina ögon.
Räkna med att vitguld i smycken och liknande kostar ca 50 till 75 kr mer per gram än rött eller gult guld. Det beror på att de metaller man legerar guld med för att få till 18K vitguld (typ pallladium osv) kostar mer än de man legerar med för att få 18K rött/gult guld (koppar).Är det så? Hade jag ingen aning om. Vet du om det gäller även när man sätter guldpris, är det skillnad på gult och vitt i crampris?
Räkna med att vitguld i smycken och liknande kostar ca 50 till 75 kr mer per gram än rött eller gult guld. Det beror på att de metaller man legerar guld med för att få till 18K vitguld (typ pallladium osv) kostar mer än de man legerar med för att få 18K rött/gult guld (koppar).
”Skrotvärdet” är dock lika för VG och RG, eftersom det kostar en peng att utvinna de ”extra” metallerna.
Har inte läst tråden, så tycker ingenting om något annat i tråden.
Edit: fixade en otydlighet.
Är det denna vitguladare du menar?Den är verkligen snygg. Hittade en likadan, fast vitguld på Chrono24 för c:a 22.000kr, skitbilligt för en så snygg klocka, men nu är jag inte likvid så det är bara at hoppas att den blir osåld.
Japp, det var den jag menade. Från sidan 2 i denna tråd ser du "Spontanklippte precis denna, 34mm, från slutet av -90, GP kaliber 3000. Läste denna tråd imorse och blev inspirerad!" så det ser ut som det är en 34mm. Inte skitstor, men som kostymklocka helt okÄr det denna vitguladare du menar?
https://www.chrono24.se/girardperregaux/automatic-ultraflat--id5842369.htm
Jag var i kontakt med säljaren själv. Klockan är 34 mm i diameter, samt senast servad för 10 år sen (2009).
@Drencrom är din också 34 mm i diameter? Ser större ut på dina bilder!
Har varit sugen på en likadan. Har du någon aning vad den kostar att serva?38mm på kronografen, men jag tycker den bärs lite större, som en 5-siffrig sub ungefär. Här på ett blått läderband. Sjukt mycket klocka för ganska liten peng.
![]()
Ingen aning men jag tror att det i dessa modeller sitter ett ETA-verk av något slag, så det borde inte vara så blodigt...Har varit sugen på en likadan. Har du någon aning vad den kostar att serva?
Då undrar jag, går du bara in till närmaste urmakare?Ingen aning men jag tror att det i dessa modeller sitter ett ETA-verk av något slag, så det borde inte vara så blodigt...
34 it is, men bärs lite större pga vit tavla. Bjuder på två bilder, en med Tank Small brevid. Jag har 17,5cm handlederÄr det denna vitguladare du menar?
https://www.chrono24.se/girardperregaux/automatic-ultraflat--id5842369.htm
Jag var i kontakt med säljaren själv. Klockan är 34 mm i diameter, samt senast servad för 10 år sen (2009).
@Drencrom är din också 34 mm i diameter? Ser större ut på dina bilder!