• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

MariaE

Panerai
Försökte ta en bild men insåg att mysloken sket högaktningsfullt i mig..
20160421_184954.jpg
 

MariaE

Panerai
Lyran ligger mer vid gränsen Bredäng/Mälarhöjden, men jo det är precis i faggorna. Underskattat område hela sträckan förutom Mälarhöjden som är lite mer tjusigt. Jag härjar mycket i skogen med både ungar och hundar.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Så söta!
Jag vill ha en långhårig tax någon gång, så jäkla söta! Ser ut som mini-goldens.

Hur kan man säga nej till detta?
IsidorIzak5m.JPG
Ja dom är extremt söta. Min fru vill ha en men jag vet inte om det är läge att ha tre taxar.. Tror Bruno och Daisy behöver bli lite äldre först.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ja dom är extremt söta. Min fru vill ha en men jag vet inte om det är läge att ha tre taxar.. Tror Bruno och Daisy behöver bli lite äldre först.
Min sambo har pratat om det innan, nu blev det en golden till men vi får se hur det blir i framtiden :)

Är det mycket jobb med tax?
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Ena de hade var dock lite sjåpig och unvek vattenpölar på slutet, som unghund var hon först fram och i alla vatten. Blev väl bekväm som gammal ;) Hon trodde förövrigt också att om hon stod med framtassarna utanför dörren så kunde hon kissa utan att det hamnade inne... Hon var ju ute :) Dock var hon gammal då :)
 

Frodda

Omega
Har helt missat denna tråden..
För sammanfatta saker så min rottweiler tik gick och dog i februari..
Suget efter hund är väldigt stort, men vi tycker inte att det passar med valp alls just nu med vår livssituation..
Där emot vill vi ha en familjehund/vakthund

Vi kommer få möjligheten ta över en staffordshire bullterrier, 11 månader hane.
Kan sitt och ligg, stilla mm. Är inte definierad som problemhund alls utan blivit över.
Han är kvar på Kenneln där han är född, mer info har jag inte om det nu..

Vad anser ni om rasen ? Något jag bör titta på extra?
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Har helt missat denna tråden..
För sammanfatta saker så min rottweiler tik gick och dog i februari..
Suget efter hund är väldigt stort, men vi tycker inte att det passar med valp alls just nu med vår livssituation..
Där emot vill vi ha en familjehund/vakthund

Vi kommer få möjligheten ta över en staffordshire bullterrier, 11 månader hane.
Kan sitt och ligg, stilla mm. Är inte definierad som problemhund alls utan blivit över.
Han är kvar på Kenneln där han är född, mer info har jag inte om det nu..

Vad anser ni om rasen ? Något jag bör titta på extra?
Ping @Jens Har inte du lite kläm på dessa raser eller är jag förvirrad som vanligt?
 

MariaE

Panerai
Har helt missat denna tråden..
För sammanfatta saker så min rottweiler tik gick och dog i februari..
Suget efter hund är väldigt stort, men vi tycker inte att det passar med valp alls just nu med vår livssituation..
Där emot vill vi ha en familjehund/vakthund

Vi kommer få möjligheten ta över en staffordshire bullterrier, 11 månader hane.
Kan sitt och ligg, stilla mm. Är inte definierad som problemhund alls utan blivit över.
Han är kvar på Kenneln där han är född, mer info har jag inte om det nu..

Vad anser ni om rasen ? Något jag bör titta på extra?
@Eric Jajjamensan P har inte du några staffar eller sviker minnet?
 

Jens

Greedo
Ping @Jens Har inte du lite kläm på dessa raser eller är jag förvirrad som vanligt?
Har lite koll o erfarenhet av den här typen av hund.
Jag har haft ett gäng amerikanska bulldoggar sedan 1994, hade ett par valpkullar också. Även haft engelsk bulldogg och nu en pitbull.
Jag gillar Bull/terrierraserna skarpt, får man ordning på dom så är svårmatchade som familje/barnhund och dom är förbannat roliga också.
Väldigt stabila mentalt, men kräver en fast hand och tydliga gränssättningar. Det enda är att vissa individer kan bli lite hundilskna, men det är inget som inte går att lösa. Det sitter ju djupt rotat i rasen, men det är hanterbart.
@Frodda Klart du ska ha en staffe och om du har haft Rottweiler tidigare så tror jag att du fixar det galant!



J
 

ScubaKing

Audemars
Har helt missat denna tråden..
För sammanfatta saker så min rottweiler tik gick och dog i februari..
Suget efter hund är väldigt stort, men vi tycker inte att det passar med valp alls just nu med vår livssituation..
Där emot vill vi ha en familjehund/vakthund

Vi kommer få möjligheten ta över en staffordshire bullterrier, 11 månader hane.
Kan sitt och ligg, stilla mm. Är inte definierad som problemhund alls utan blivit över.
Han är kvar på Kenneln där han är född, mer info har jag inte om det nu..

Vad anser ni om rasen ? Något jag bör titta på extra?

Behöver du en vakthund så känner jag till en Kaukasisk Ovtjarka som behöver omplaceras. Utpräglad vakthund. Dock stor som ett mindre hus och väldigt skarp vad jag har förstått av familjen som har den nu.

Lite om rasen...
http://gamla.vastranyland.fi/lokalt/2013-10-09/510186/hunden-som-slar-alla-tjuvalarm
 
Senast ändrad:
Topp