• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Skönt att veta vad en ska lägga pengarna på.
20160212_121106.jpg

Djurakuten igen.
14552763380392059767736.jpg

Vad tråkigt...hoppas det inte är något allvarligt :(
Njä. Han har en klolossningssjukdom som är vanlig bland schäfer och pudel. Tyvärr har vi inte fått medicineringen att fungera helt så det blir ibland att operera tassarna. Jag är iaf glad att han fått hyfsat lindrig form och inte tappar alla samtidigt. Tyvärr är han allergisk mot all smärtlindring vilket försvårar det hela.

Njä. Han har en klolossningssjukdom som är vanlig bland schäfer och pudel. Tyvärr har vi inte fått medicineringen att fungera helt så det blir ibland att operera tassarna. Jag är iaf glad att han fått hyfsat lindrig form och inte tappar alla samtidigt. Tyvärr är han allergisk mot all smärtlindring vilket försvårar det hela.
Trist, Hur visar sig allergin?

J

Trist, Hur visar sig allergin?

J
Han kaskadspyr oftast och får magsår som följd och med det följer mat och dryckstrejk och svårighet att få i honom alla mediciner. Han är mag- och tarmsjuk (också) så allergi är egentligen inte rätt benämning mer än mot vissa läkemedel.
Dags att gifta sig med en veterinär. :D

Han kaskadspyr oftast och får magsår som följd och med det följer mat och dryckstrejk och svårighet att få i honom alla mediciner. Han är mag- och tarmsjuk (också) så allergi är egentligen inte rätt benämning mer än mot vissa läkemedel.
Dags att gifta sig med en veterinär. :D
Jobbigt läge. Dock så har man nån konstig förmåga att kunna få fram pengar när det kommer till våra fyrbentas utgifter.
Man kanske skulle skola om sig till veterinär ist för att gifta sig med en, de tjänar ju bra dessutom! Win Win situation. :)

J

Jobbigt läge. Dock så har man nån konstig förmåga att kunna få fram pengar när det kommer till våra fyrbentas utgifter.
Man kanske skulle skola om sig till veterinär ist för att gifta sig med en, de tjänar ju bra dessutom! Win Win situation. :)

J
Sant. Sen har vi ett Albinkonto och i värsta fall får han ta ut förskott på arvet. :)
Vettetusan om veterinär är min grej. Jag föredrar friska djur och slipper gärna att karva och greja. :stop:

Sant. Sen har vi ett Albinkonto och i värsta fall får han ta ut förskott på arvet. :)
Vettetusan om veterinär är min grej. Jag föredrar friska djur och slipper gärna att karva och greja. :stop:

Hoppas att det gick ok till sist idag. Jag var hos veterinären för första gången igår, men det var falskt alarm och bara jag som var en hönspappa. Nu har det gått drygt två veckor sedan hon hamnade hos mig men tyvärr, (för min skull), tror jag att matte snart är redo att ta tillbaka henne.

Vi hade i alla fall en fin dag idag med en tretimmarspromenad på Gärdet och lite lek med andra hundar. Nu ligger hon i sängen och snarkar högt och drömmer så att tassarna rycker :)

image.jpeg
image.jpeg

Hoppas att det gick ok till sist idag. Jag var hos veterinären för första gången igår, men det var falskt alarm och bara jag som var en hönspappa. Nu har det gått drygt två veckor sedan hon hamnade hos mig men tyvärr, (för min skull), tror jag att matte snart är redo att ta tillbaka henne.

Vi hade i alla fall en fin dag idag med en tretimmarspromenad på Gärdet och lite lek med andra hundar. Nu ligger hon i sängen och snarkar högt och drömmer så att tassarna rycker :)

image.jpeg
image.jpeg
Det borde vara förbjudet att lämna tillbaks hundar som en haft längre än 2 veckor. :happyhappy:

Vad gör man inte för sina polare. Vi skulle med sedvanlig missriktad omtanke piffa till det uppvärmda rummet i hundgården. Någon form av dyna insydd i lakan för bättre bekvämlighet. Några dagar senare hajar jag till när Scooby går förbi mig i köket strax efter att ha blivit insläppt. Vafan... Har han två svansar? Jag lyfter på den ena och ur balongknuten hänger 30cm lakan. På med diskhandskar och ut. Ut drar jag ett imponerande stycke lakan. Han kollade extremt förebrående på mig under övergreppet. Han har ätit så mycket konstigt att jag redan tidigare bett veterinären installera blixtlås. Men det gör de tydligen inte. Men efter en vecka kunde vi lättar konstatera att vi inte behöver lämna in honom för tömning. Kunde blivit dyrt eller dödligt. Men vad bryr sig han om det. Lite efter detta åt han upp grabbens cowboyhatt. Håller på indianerna rödskinn som han är.
image.jpeg

Vi förstår varför han alltid är slö när vi kommer hem. 8 timmars arbetsdag med att hitta på skit.

Edit: han sitter inte där själv. Han har sällskap av en till ligist.
image.jpeg

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    96.9 KB · Visningar: 41
Senast ändrad:
Åh vilka grymma staffar. Den mest ultimata sällskapshunden om man själv är aktiv och man får en ordentlig hund (ej rädd mm).
Sällskap av den livsfarliga kamphunden i köket idag!
DSC_0366.JPG

Hehe, "Ja hallå" :D

J

Nu har hon varit hos mig ca en månad, men på måndag ska hon tillbaka till sin matte.

Det kommer bli tomt som bara den...det är lätt att vänja sig att vakna till den här synen.

image.jpeg
Usch ja, stackare. Inte kul

Jag har haft Rottweiler i två omgångar. Nästa jycke blir en Presa Canario/Dogo Canario.

När det snackas om hundar så kommer jag ihåg hunden Diablo som någon oseriös person annonserades ut på blocket..

13z0bi0.jpg

Uppfyller så många fördomspoäng att man nästan kan misstänka någon privat SD-agitator...
Möjligt, jag föredrar dock att inte blanda ihop hundägande med politik. Har sett så jävla många misslyckade hussar o mattar inom alla samhällsklasser och falanger att jag inte ens höjer på ögonbrynen över en sån annons längre.

J

Kul som hundägare att se sin hund utvecklas. Våran har varit enormt duktig som valp i princip rumsren från V.8, bara kissat inne 3 ggr. Runt året började det riktiga jobbet och nu igen lite drygt efter 2år är vi där igen :) turen är att man nu vet hur genomsnäll han egentligen är även om det kan låta annorlunda. Han vaktar rätt så mkt och kan bli överladdad och skälla åt andra hundar men det går sakta framåt och kul att ha nåt att "jobba med". Kastar in en till bild.

20160130_114623.jpg

Tillbaka
Topp