• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Förbered er på spam snart igen 😁
Två veckor kvar ungefär 😍
IMG_6121.jpeg

Anklaga mig inte för att skämma bort Yoda.. Tänk om det vore tvärt om. Hundarna sitter och äter vildsvins fille och du får sitta på golvet och storögt titta på när godbitarna slinker in. Lite guldkant på tillvaron är våra fyrbenta vänner värda. :)

PS. Vinfläcken på duken är mattes verk :angel:

1691440509296.jpeg

1691440601480.jpeg

IMG_3805.jpeg

”Avfallskvarnen” ute på kvällspromenad. Två ggr på en vecka så har hon tryckt i sig nåt som hon tyckte var en bra idé när hon fann det. Hennes huvud och övrig kropp har dock varit oense om den saken. Helt plötsligt en kväll så gnäller hon av nåt jag uppfattar som illamående. Fröken kräks ett par ggr, mest vatten, men pipandet fortsätter. Till slut ligger hon och småskakar också, men somnar till slut för natten. Dagen efter är det som om inget har hänt. Tre dagar senare så är det nästan samma visa igen, denna gång så så hinner jag på apoteket för inköp av aktivt kol som jag lyckas få ner i halsen på henne. Det slutar med att hon kräks nån sörja mest bestående av aktivt kol på ljusa mattan som fick bli sopor! Köp hund sa dom, det blir kul…

J

Edit: Fröken är vid god vigör och fortsätter att hitta saker att äta som om morgondagen inte fanns.

IMG_3805.jpeg

”Avfallskvarnen” ute på kvällspromenad. Två ggr på en vecka så har hon tryckt i sig nåt som hon tyckte var en bra idé när hon fann det. Hennes huvud och övrig kropp har dock varit oense om den saken. Helt plötsligt en kväll så gnäller hon av nåt jag uppfattar som illamående. Fröken kräks ett par ggr, mest vatten, men pipandet fortsätter. Till slut ligger hon och småskakar också, men somnar till slut för natten. Dagen efter är det som om inget har hänt. Tre dagar senare så är det nästan samma visa igen, denna gång så så hinner jag på apoteket för inköp av aktivt kol som jag lyckas få ner i halsen på henne. Det slutar med att hon kräks nån sörja mest bestående av aktivt kol på ljusa mattan som fick bli sopor! Köp hund sa dom, det blir kul…

J

Edit: Fröken är vid god vigör och fortsätter att hitta saker att äta som om morgondagen inte fanns.
Så där gjorde även yoda som valp. Åt något olämpligt antagligen. Spydde, darrade och pep en timme. Husse åkte i panik till djursjukhuset och där piggnade den lilla valpen till och roade sig med djursjukskötaran.. Falsk larm, ingen verenärn behövses så det blev ett gratis besök men lämnade en peng så dom kunde ha något gott till fika dagen därpå.

Bostonterrier är inte idealisk att ha med i blåbärsskogen, sitta i knä är viktigare än att husse får sin dagsdos av blåbär :)

1691779920402.jpeg

Så där gjorde även yoda som valp. Åt något olämpligt antagligen. Spydde, darrade och pep en timme. Husse åkte i panik till djursjukhuset och där piggnade den lilla valpen till och roade sig med djursjukskötaran.. Falsk larm, ingen verenärn behövses så det blev ett gratis besök men lämnade en peng så dom kunde ha något gott till fika dagen därpå.

Bostonterrier är inte idealisk att ha med i blåbärsskogen, sitta i knä är viktigare än att husse får sin dagsdos av blåbär :)

1691779920402.jpeg
Grejen är att jag inte vet vad dom kan göra hos veterinären mer än att ge aktivt kol?
Tänker att det måste va bättre att dom får i sig det så snabbt som möjligt och då är det bättre att ge själv. Nu är väl det ingen mirakelkur som hjälper mot all förgiftning, men det binder åtminstone upp lite skit som dom inte tål.
Yoda ser ut att vara en rejäl pjäs, vad väger han?

J

Grejen är att jag inte vet vad dom kan göra hos veterinären mer än att ge aktivt kol?
Tänker att det måste va bättre att dom får i sig det så snabbt som möjligt och då är det bättre att ge själv. Nu är väl det ingen mirakelkur som hjälper mot all förgiftning, men det binder åtminstone upp lite skit som dom inte tål.
Yoda ser ut att vara en rejäl pjäs, vad väger han?

J
Självklart kan inte vetrenären göra några underverk, men vaf...n med en husse som får pank så fort valpen nyser 😂

Han väger nu 10,2 kg. går upp och ner någon tiondel då och då men skulle tro att han ländar på 10,5 vid 1,5 års ålder.

IMG_5085.jpeg
Taxen återhämtar sig efter dagens rehab i vattentrasken. Det tog en stund innan poletten trillade ner men när han väl hajade vad det gick ut på var det helt okej!
Fantastisk återhämtning hittills (ta i trä), drygt två veckor efter förlamande diskbråck och åtföljande operation är han på benen igen. Först kunde han stå, sen gå och nu springa 😁 hab blir fort trött men det går framåt varje dag..

IMG_5085.jpeg
Taxen återhämtar sig efter dagens rehab i vattentrasken. Det tog en stund innan poletten trillade ner men när han väl hajade vad det gick ut på var det helt okej!
Fantastisk återhämtning hittills (ta i trä), drygt två veckor efter förlamande diskbråck och åtföljande operation är han på benen igen. Först kunde han stå, sen gå och nu springa 😁 hab blir fort trött men det går framåt varje dag..
Härligt att höra att återhämtningen går bra, håller tummarna för att det fortsätter på samma sätt. :)

Bilagor

• IMG_5891.jpeg
    IMG_5891.jpeg
    563.4 KB · Visningar: 8
Fröken växer så det knakar! Hon blev 6 månader förra veckan och väger nu 15 kg inkl moms(valphull). Jag tycker att det börjar räcka nu, men får väl inse att hon hamnar på runt 20. Extremt mkt självförtroende just nu och en jaktlust som resulterar i att jag får stå och skämmas! Det låter som att jag misshandlar henne när hon får syn på en hare el katt! Ett skrik som mest låter som när domaren blåser i pipan på fotbollsplanen. Hon är inte särskilt valpsöt heller längre, mest jobbig. Men jag älskar den jäveln och saknar henne så det gör ont ibland när jag är på jobbet.
IMG_3923.jpeg
IMG_3925.jpeg

J

Nu har det snart gått ett år sedan Zooki fick diagnosen ej opererbar tumör i urinblåsan (kissade lite blod). Statistiskt var då prognosen överlevnad mellan två månader och två år. Snart ett år senare kissar hon oftare än vanligt men är fortfarande pigg, glad och hänger med på allt som vanligt. :heart:
Zooki 2023-08-31.jpg

Tillbaka
Topp