• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Quaker

Panerai
2-Faktor
3379CCCA-F735-4143-9D7A-02296A58DAB6.jpeg

Fröken väntar på kommande jaktsäsong.
 
Senast ändrad:

Dondon

Cartier
VID_20200519_144449_exported_29229_1589915968166.jpg
Har en 15 månaders Flat-hane. Många gråa hårstrån får man av den, men är ändå helt fantastisk. Glad i folk men ogillar okända hundar samtidigt som han leker väldigt bra med de han lyckats lära känna. Var kanon fram till att han var 9 månader och en annan hund slet sig och sprang fram och gav honom ett litet elakt nyp i baken. Inget blodvite men blev hysteriskt rädd just då och det verkar sitta i samtidigt som han är ett testosteronknippe för stunden. Blivit bättre sen han hängt en del på Brukshundklubben men långt kvar innan han inte går upp i varv av att se en annan hund.

Så kämpar med det och att hålla honom lugn när man går med honom. Varvar att frivilligt gå fot som en dröm med att försöka släpa en längs med vägen nästa gång. Man vet liksom inte vad man får mellan dagarna. Men en grym, flamsig och glad hund är det, i alla fall med folk!
IMG_20200819_125356.jpg
 
Senast ändrad:
Skotträning av en hund som är extremt rädd för åska och fyrverkerier. Han hade inga problem med skotten från skjutbanan. Min teori är att det är skillnad varifrån ljuden kommer. Uppifrån är läskigt, marknivå är hanterbart. Anledningen till att jag utsatte honom för det är att det ingår ett skottprov vid viltspårsprov, anlagsklass och med den fallenhet han visat för viltspår vill vi gärna gå vidare. Jag tror dock också att skotträningen kommer att hjälpa honom att hantera åska och fyrverkerier bättre i och med att skotten representerar något positivt.
5F397F9F-E360-4B3F-9B71-D3262EE1E4A4.jpeg
24A9F307-B14C-4DBF-B2BF-5D000E6D4532.jpeg
 
Topp