Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra kondition! Gillas
Snyggt par!Brunos föräldrar en sval sensommarkväll för några år sedan.
Håller tummarna så att han piggnar på sig. Det viktigaste är ju att han mår så bra det går.Snyggt par!
Morgonen tillbringades hos veterinären.
Chucky har en stor tumör i rumpan som vi för andra gången fick åka in för att tömma på vätska.
Vid undersökning visar det sig att han har ett brock som gör att avföringen stannar kvar som i en ficka. Vidare gör detta att han får svårt att bajsa osv...
Hoppas vi slipper operation, han är trots allt inne på sitt tolfte år.
Snyggt par!
Chucky har en stor tumör i rumpan som vi för andra gången fick åka in för att tömma på vätska.
Vid undersökning visar det sig att han har ett brock som gör att avföringen stannar kvar som i en ficka. Vidare gör detta att han får svårt att bajsa osv...
Snyggt par!
Nu har lilla Elsa bott hos oss i lite mer än en vecka.Två veckor kvar nu. Känns som en evighet!
han är en kopia av min särbos hund, då den var valpTvå veckor kvar nu. Känns som en evighet!
Lille kraken!har han inte varit med om nog med elände,hoppas det blir bra med honom.Snyggt par!
Härligare bild får man leta efterDjur och barn... Det är något visst med dem.
Den bilden var inte från igår.. Med kpist och hela kittet Får ju fasen lite lumparminnen
Ja han har varit med om mycket. Men han är vid väldigt gott mod. Idag fick han till och med hälsa och sniffa på en yngre chihuahua-tik. Det uppskattade han mycket kan jag säga.Lille kraken!har han inte varit med om nog med elände,hoppas det blir bra med honom.
Skönt! Precis som det ska vara! Han är värd en mänsklig betjäntMin lurcherkille.. Adopterad från Irland för 4 år sedan. Då bara skinn och ben och levde på sopor.. Idag kung över soffa/säng och lever på köttbullar/lax/kyckling gärna matad av sin mänskliga betjänt
Jomenvisst!Den bilden var inte från igår.. Med kpist och hela kittet Får ju fasen lite lumparminnen
+1 på den!man vill ju göra allt det går för ens hund men man får ju inte tänka själviskt,hur råder veterinären?Jag kan tyvärr inte råda i ämnet @Moorflax mer än att göra det som känns rätt. Jag lider med er.
Väldigt svårt att råda... Jag har varit i liknande läge. Man får fråga sig hur hundens status och livskvalité kan vara efter operationen. Och tänka så klart och rättvist man kan.Hur skulle ni göra i följande:
Chucky har varit hos veterinären ännu en gång. En stressande situation för en liten farbror på 11 år.
Problemet är en vätskefylld tumör vid sidan av rumpan. De har inte tagit någon biopsi.
Veterinären sövde, undersökte och tömde tumören på vätska. Hon upptäckte också ett brock på tarmen som gör att avföringen hamnar som i en ficka och därför får han svårt att bajsa. Veterinären säger att vi kan underlätta genom att ge lite olja i maten men att han ska få den vanliga maten han äter idag.
Hon säger vidare att han kommer få svårare och svårare att bajsa och att vi ska göra den tid han har kvar, så bra som möjligt.
I går när vi kom hem efter undersökningen så var han groggy i stort sett hela dagen och mådde inte så bra.
Svärmor som äger hunden(men pga sjukdom inte kan ta hand om honom) vill nu ha en second opinion från en veterinär i Västerås. Min fru och jag motsätter oss detta pga att vi inte vill utsätta honom för mer lidande helt enkelt.
Vad säger ni som är mer vana hundmänniskor än mig? Ska vi låta dem söva honom igen, ta en biopsi och kanske eventuellt genomgå en operation som jag antar, kan gå hur som helst?
Min åsikt i det här lyser ju igenom men har jag fel så är det ok. Jag vill bara det som är absolut bäst för Chucky.
Chucky är i vanliga fall en väldigt glad hund som älskar min fru över allt på jorden. När han kommer hem till svärmor så vill han inget hellre än att komma därifrån.
Uppskattar jättemycket era åsikter i detta!
Ah, hundens status och livskvalitet efter operationen. Det ska jag ta med mig. Tack!Väldigt svårt att råda... Jag har varit i liknande läge. Man får fråga sig hur hundens status och livskvalité kan vara efter operationen. Och tänka så klart och rättvist man kan.
Vår hund tog vi bort, Chuck är en annan och de har inte samma facit.
Siri o jag tänker på er.Ah, hundens status och livskvalitet efter operationen. Det ska jag ta med mig. Tack!
Det absolut viktigaste är att han får lida så lite som möjligt.