• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

macallan

Cartier
Arktisk vinter i Skåne. Men en härlig dag på golfbanan för Morris.
Screenshot_20211226-135056_Gallery.jpg
Screenshot_20211226-140145_Gallery.jpg
Screenshot_20211226-135512_Gallery.jpg
Screenshot_20211226-135349_Gallery.jpg
20211226_124445.jpg
 

Anton

Omega
Tänkte se om någon här har erfarenhet av att operera en hund med diskbråck?

Har en franskbulldog på 3 år som senaste året åkt på det två gånger. Första vändan var det bara vila smärtstillande och rehab.
Men värre denna gång och det kan bli operation.

Har lite funderingar på hur pass dom kan återhämta sig. Samt hur aktiva dom kan vara vid en lyckad operation.

Vill att hon ska kunna springa, leka hoppa etc medtanke på hennes låga ålder…
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Tänkte se om någon här har erfarenhet av att operera en hund med diskbråck?

Har en franskbulldog på 3 år som senaste året åkt på det två gånger. Första vändan var det bara vila smärtstillande och rehab.
Men värre denna gång och det kan bli operation.

Har lite funderingar på hur pass dom kan återhämta sig. Samt hur aktiva dom kan vara vid en lyckad operation.

Vill att hon ska kunna springa, leka hoppa etc medtanke på hennes låga ålder…
Fy fasen vilken tråkig situation😟
Jag skulle i ditt fall lyssna på veterinärens råd och tankar.
Sen är jag iofs av den inställningen att jag skulle gett operation en chans, för man vill ju inget hellre än att sin hund ska bli frisk och bra igen🙂
Håller tummarna för att han/hon kryar på sig🙂
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Ja, nr 2. Egentligen min sambos hund eftersom jag inte ville ha fler men man vet ju hur det blir. Lite kul att han är helt vit vilket inte är så vanligt. Svårt med annan hund när man en gång har haft Staffe.
Min Staffe blev 17år.
Det är rätt vanligt att man fastnar på en ras, speciellt om "ettan" blev toppenbra. ...Därefter har man ju ofta grejer hemma som "tvåan, trean, fyran..." kan ärva. 😄 Och så vet man lite hur dom är...
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Det är rätt vanligt att man fastnar på en ras, speciellt om "ettan" blev toppenbra. ...Därefter har man ju ofta grejer hemma som "tvåan, trean, fyran..." kan ärva. 😄 Och så vet man lite hur dom är...

För oss verkar det som om cirkeln är sluten, i alla fall för tillfället ...: ;)

Henry (Springer Spanniel)
Nisse (Springer Spanniel)
Gunnar (Springer Spanniel)
Russin (Springer Spanniel)
Sissi (Irländsk Setter)
Stella (Irländsk Setter)
Audrey (Irländsk Setter)
Kelly (Gordon Setter)
Zooki (Gordon Setter)
Jaffa (Springer Spanniel)

Men det var häftigt när vi hade tre Irländare ... :heart:
Irländsk Setter.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
För oss verkar det som om cirkeln är sluten, i alla fall för tillfället ...: ;)

Henry (Springer Spanniel)
Nisse (Springer Spanniel)
Gunnar (Springer Spanniel)
Russin (Springer Spanniel)
Sissi (Irländsk Setter)
Stella (Irländsk Setter)
Audrey (Irländsk Setter)
Kelly (Gordon Setter)
Zooki (Gordon Setter)
Jaffa (Springer Spanniel)

Men det var häftigt när vi hade tre Irländare ... :heart:
Irländsk Setter.jpg

Bra uppställning. Ni måste ha haft många samtidigt?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det är rätt vanligt att man fastnar på en ras, speciellt om "ettan" blev toppenbra. ...Därefter har man ju ofta grejer hemma som "tvåan, trean, fyran..." kan ärva. 😄 Och så vet man lite hur dom är...

Så är det. Haft många olika raser i familjen. Men man vet inte hur det är att ha en liten clown med alldeles för stor motor innan man har haft en Staffe. 😁
Även om de har blivit tamare de sista 20 åren.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Stämmer nog bra det. Dom jag har stött på är oftast rätt jobbiga jämfört med dom otroligt lätthanterliga Engelska, men det finns givetvis undantag. Man får ju den hund man förtjänar ... ;)

Exakt. Han är otroligt hundvan men anser att det hade varit lättare att ta en räv från skogen och sätta i koppel.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Så är det. Haft många olika raser i familjen. Men man vet inte hur det är att ha en liten clown med alldeles för stor motor innan man har haft en Staffe. 😁
Även om de har blivit tamare de sista 20 åren.
👍🏻
Staffe är trevliga, men jag håller mig nog ändå till borderterrier. Om det blir hund igen... Förhoppningsvis.
PSX_20180622_141512.jpg
 
Senast ändrad:
Topp