• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

rickards

Rolex
2-Faktor
Kiro snart 7 månader. Tonårstrotsig, gillar att hoppa upp på bordet i uterummet i obevakade stunder för att sen sitta och skälla för att få uppmärksamhet 😁
PXL_20211016_130237677.jpg
 

Perro

Omega
Lånar mamma och pappas hund över helgen för att testa på hur det är att ha hund själv. Är rejält sugen på att skaffa hund men som student är ju framtiden lite oviss.
Någon här som har någon erfarenhet av att ha hund som student?
Lägger en bild på Zamba här också :)
20211029_211109.jpg
 

martaSM30

Audemars
Lånar mamma och pappas hund över helgen för att testa på hur det är att ha hund själv. Är rejält sugen på att skaffa hund men som student är ju framtiden lite oviss.
Någon här som har någon erfarenhet av att ha hund som student?
Lägger en bild på Zamba här också :)
20211029_211109.jpg
Jag hade tidigare hund (corgi) även när jag pluggade på universitetet. Jämfört med att jobba så var det lättare att komma hemma tidigare på dagen, bara läsa ikapp det man skulle efter hundpromenden.

Här är Yolanta, bästa sällskapet, saknad :heart:
38CF89BB-5E9B-4ECD-8834-4CC9F617C9DB.jpeg
 

Perro

Omega
Jag hade tidigare hund (corgi) även när jag pluggade på universitetet. Jämfört med att jobba så var det lättare att komma hemma tidigare på dagen, bara läsa ikapp det man skulle efter hundpromenden.

Här är Yolanta, bästa sällskapet, saknad :heart:
38CF89BB-5E9B-4ECD-8834-4CC9F617C9DB.jpeg
Kul att höra att det fungerar!
Flickvännen är fortfarande lite osäker men någon gång i framtiden skall vi ha hund, och jag tänker också att studentlivet borde passa en hund ganska bra. Vi festar inte särskilt mycket och universitet är bara 5 minuters cykelväg bort så någon av oss är ju nästan alltid hemma. Sen tänker jag att det nog kan vara bra för studierna att behöva ta pauser och gå ut och gå med hunden då och då.
 
Senast ändrad:

rickards

Rolex
2-Faktor
Kul att höra att det fungerar!
Flickvännen är fortfarande lite osäker men någon gång i framtiden skall vi ha hund, och jag tänker också att studentlivet borde passa en hund ganska bra. Vi festar inte särskilt mycket och universitet är bara 5 minuters cykelväg bort så någon av oss är ju nästan alltid hemma. Sen tänker jag att det nog kan vara bra för studierna att behöva ta pauser och gå ut och gå med hunden då och då.
Studentlivet går säkerligen utmärkt att kombinera med hund, ofta är schemat flexibelt och det finns mycket fritid. Det du bör ha i åtanke att är väl snarare tiden efter studierna, risken finns att du känner sig begränsad när det är väl dags att jobba. En hund lever ofta i åtminstone 10 år, och ställer rätt höga krav på engagemang och tidsåtgång om det ska vara kul. Är svårt att ha hund halvhjärtat liksom. Valperioden kan ju även vara betydligt mer krävande än man anar, men det brukar man glömma efter ett tag 😊 Kostnaderna är ofta lite högre än man kanske tror också, utöver inköpspris så kostar försäkring, mat, kanske klippning, lite prylar mm ofta mer än man tänkt. Och skulle hunden behöva veterinärvård så kan det för springa iväg bra många tusenlappar även om du har en bra försäkring.

Men oavsett allt tråkigt gnäll ovan är hund fantastiskt trevligt och kul om man är beredd att ge det tiden tid det faktiskt behöver 🙂
 

Perro

Omega
Studentlivet går säkerligen utmärkt att kombinera med hund, ofta är schemat flexibelt och det finns mycket fritid. Det du bör ha i åtanke att är väl snarare tiden efter studierna, risken finns att du känner sig begränsad när det är väl dags att jobba. En hund lever ofta i åtminstone 10 år, och ställer rätt höga krav på engagemang och tidsåtgång om det ska vara kul. Är svårt att ha hund halvhjärtat liksom. Valperioden kan ju även vara betydligt mer krävande än man anar, men det brukar man glömma efter ett tag 😊 Kostnaderna är ofta lite högre än man kanske tror också, utöver inköpspris så kostar försäkring, mat, kanske klippning, lite prylar mm ofta mer än man tänkt. Och skulle hunden behöva veterinärvård så kan det för springa iväg bra många tusenlappar även om du har en bra försäkring.

Men oavsett allt tråkigt gnäll ovan är hund fantastiskt trevligt och kul om man är beredd att ge det tiden tid det faktiskt behöver 🙂
Ja det tål att tänkas över. Just hur det kommer se ut efter studierna är något jag funderat lite över men samtidigt är det väl svårt att veta vad man skall göra kommande 10 år oavsett när i livet man befinner sig.
Tills vi har kommit fram till hur vi ska göra får jag passa på att spendera extra mycket tid med hundar när jag är hemma vid jul och somrar😄
 

Matte1970

Cartier
Själv har jag en amerikansk Cocker spaniel 8 år gammal.
Screenshot_20210823-202822_Photos.jpg
Screenshot_20210823-202251_Photos.jpg
 

Bilagor

  • Screenshot_20210823-203302_Photos.jpg
    Screenshot_20210823-203302_Photos.jpg
    224.7 KB · Visningar: 6
  • Screenshot_20210823-203129_Photos.jpg
    Screenshot_20210823-203129_Photos.jpg
    569.5 KB · Visningar: 6
  • Screenshot_20210823-203002_Photos.jpg
    Screenshot_20210823-203002_Photos.jpg
    108.8 KB · Visningar: 6
  • Screenshot_20210823-202812_Photos.jpg
    Screenshot_20210823-202812_Photos.jpg
    93.2 KB · Visningar: 6
  • Screenshot_20210823-202504_Photos.jpg
    Screenshot_20210823-202504_Photos.jpg
    294.6 KB · Visningar: 6
Senast ändrad:
Topp