• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Varma dagar 🐶

_47A5505-CR3_DxO_DeepPRIME_1.jpg

Halloj! Det är en hane, F1 Labradoodle med tur i genetik. Syskonen har smala nosar, är ljusa i päls och är inte alls lika stora, vår lyckades komma upp i 27kg och är störst i kullen.

Nu ska han få njuta av att ha en tratt ett tag…
FD7E7C4F-F21A-4780-9EF0-FBEB7CE3DCE6.jpeg
Ahhhh , så jäkla fin ju :D
Har du provat "badringen" istället för tratt?
När jag hade Witte så funkade den perfekt.. Han blev trattdum på riktigt annars...

Grattis till bästa rasen 😍

Vart kommer han ifrån? ☺️
Han kommer från Kronsäter's.

Berätta mer! Vad letade du efter och hur fann du det? Högintressant!

J
Jag letade efter en uppfödare som har koll på rasen och inte avlar på vad som helst. Föräldrardjuren till denna kull har A/A höfter vilket jag sett är ganska ovanligt. För mig som gärna vill aktivera mig och hunden är det viktigt även om det inte finns garantier för nåt.
Fick kontakt med flera uppfödare som pluppat upp de senaste åren och avlade på allt och tog flera kullar med samma föräldrar med väldigt korta mellanrum.

Det skulle helt enkelt kännas rätt i magen och det gjorde det med Kronsäters kennel.

Han kommer från Kronsäter's.

Jag letade efter en uppfödare som har koll på rasen och inte avlar på vad som helst. Föräldrardjuren till denna kull har A/A höfter vilket jag sett är ganska ovanligt. För mig som gärna vill aktivera mig och hunden är det viktigt även om det inte finns garantier för nåt.
Fick kontakt med flera uppfödare som pluppat upp de senaste åren och avlade på allt och tog flera kullar med samma föräldrar med väldigt korta mellanrum.

Det skulle helt enkelt kännas rätt i magen och det gjorde det med Kronsäters kennel.
Bra val, hon är duktig 😊👍

Jag fick det intrycket :)
Först ville hon träffa och utvärdera oss, efter några dagar betänketid fick vi veta att vi skulle få köpa en valp.
Vi fick inte välja valp, hon valde ut den hon trodde skulle passa oss bäst.

Proffsigt och välskött hela vägen.
Tänk om fler uppfödare kunde följa hennes exempel! En snabb överlämning vid en mack efter ett telefonsamtal verkar vara alltför vanligt, tyvärr. De senaste årens fullkomliga explosion av ”uppfödare” gynnar ingen vettig. Jag önskar innerligt att fler blev upplysta om att det stora utbudet av valpar många gånger är resultatet av rent djurplågeri och en djurhållning som fan själv skulle må illa av.
Alla seriösa uppfödare får på tok för lite uppmärksamhet och beröm!

Ser fram emot fler bilder på din nya under uppväxten!

J

Tänk om fler uppfödare kunde följa hennes exempel! En snabb överlämning vid en mack efter ett telefonsamtal verkar vara alltför vanligt, tyvärr. De senaste årens fullkomliga explosion av ”uppfödare” gynnar ingen vettig. Jag önskar innerligt att fler blev upplysta om att det stora utbudet av valpar många gånger är resultatet av rent djurplågeri och en djurhållning som fan själv skulle må illa av.
Alla seriösa uppfödare får på tok för lite uppmärksamhet och beröm!

Ser fram emot fler bilder på din nya under uppväxten!

J
Verkligen, hon är otroligt duktig.
Något jag tyckte var extra bra var att hon under vårt första möte inte sa en enda positiv sak rasen.
Vi fick allt det jobbiga/negativa upptryckt i nyllet, hon ville säkert se vår reaktion.

Ex: Vi frågar om staffar kan gå ihop med andra hundar och katter då svärmor som brukar vara hundvakt har både hund och katt.
Hennes svar: Jag skulle inte räkna med det, det går för det mesta väldigt bra men det är inte säkert.
Vill ni ha en hund som är kompis med alla andra hundar så är detta fel ras för även om er hund bara försvarar sig så kommer ni alltid få skulden.

Många uppfödare skulle svara att det går alldeles utmärkt så länge de växer upp tillsammans och lär känna varandra tidigt.

Även om jag är övertygad om att det kommer att gå bra så fick jag mig en liten tankeställare.

Verkligen, hon är otroligt duktig.
Något jag tyckte var extra bra var att hon under vårt första möte inte sa en enda positiv sak rasen.
Vi fick allt det jobbiga/negativa upptryckt i nyllet, hon ville säkert se vår reaktion.

Ex: Vi frågar om staffar kan gå ihop med andra hundar och katter då svärmor som brukar vara hundvakt har både hund och katt.
Hennes svar: Jag skulle inte räkna med det, det går för det mesta väldigt bra men det är inte säkert.
Vill ni ha en hund som är kompis med alla andra hundar så är detta fel ras för även om er hund bara försvarar sig så kommer ni alltid få skulden.

Många uppfödare skulle svara att det går alldeles utmärkt så länge de växer upp tillsammans och lär känna varandra tidigt.

Även om jag är övertygad om att det kommer att gå bra så fick jag mig en liten tankeställare.
Hehe, bra där av henne! 😃

”Tyvärr” har staffen blivit på tok för populär och uttrycket Nannydog fått helt fel betydelse hos många.
Staffen är en människohund ja, andra hundar - not so much…

Jag rekommenderar alltid mina valpköpare att välja med omsorg en elr ett par kompisar som de kommer träffa frekvent under sin uppväxt och sedan hålla sig till dessa. Inte ens där är det säkert att det kommer fungera när valpen passerat två år och könsmognaden är passerad.

Det behöver som sagt absolut inte vara ens egen hund som är problemet men den kommer få skulden när (inte om) det smäller.

Att lägga till beräkningarna är att samkönsaggressivitet är väldigt vanligt förekommande. Hane/hane tik/tik är sällan en bra idé i vuxen ålder.

Tillbaka
Topp