• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Vi provade den nya bilen och hundgrindarna ordentligt igår genom att åka ut till ett par kompisar som bor där vägen slutar. Även hundarna hade kul där. (bilder: Fru laketwig)
Jaffa och Zooki 2022-08-27.jpg

Jaffa 2022-08-27.jpg

Senast ändrad:
Kenzo har fått sin 12v vaccination 🙂
0F9D51F5-1111-4D1D-B499-4FCF4CBD817E.jpeg
Bokade idag för våran staffe.
Han blev 10v idag :)

Hur är eran till sättet?
Vår är för det mesta rätt lugn men får flipp en gång varje dag, oftast kvällar.
Då är han okontrollerbar (visst lyssnar han när man säger till på skarpen men det sitter långt inne), bits, springer, attackerar gosedjur etc.

Jag har förstått att det kallas för staffefnatt :)

Hur är eran till sättet?
Då är han okontrollerbar (visst lyssnar han när man säger till på skarpen men det sitter långt inne), bits, springer, attackerar gosedjur etc.

Även om det är en klen tröst så finns det raser som är tio resor värre. En klen tröst, som sagt…

J

Hur är eran till sättet?

Våran är som du beskriver och biter i allt även skorna ibland när man går.
När han är överenergisk så brukar jag ta upp honom i knät och lugna ner han,det brukar funka fint.

Hur är eran till sättet?

Låter som generell hundvalpsfnatt 🙂 Valpar är bedrövliga att ha att göra med periodvis, brukar lugna sig m tiden.

20220902_105502.jpg
Jag har en liten fundering.
Våran lilla staffe (11 veckor på måndag) er exemplarisk på dagarna. Jag har med honom till kontoret mer eller mindre hela tiden.
När vi kommer hem så blir han lite busigare. Efter några timmar får han fnatt och då försöker han bitas och trigga igång oss.
När jag sedan vill lugna ner honom och närmar mig kan han vända sig mot mig skälla samt lufthugga mot mig.
Vi hade en fralla innan och jag kan inte minnas att frallan va lika intensiv.
Är detta normal staffebeteende eller gör jag något fel?

20220902_105502.jpg
Våran lilla staffe (11 veckor på måndag) er exemplarisk på dagarna. Jag har med honom till kontoret mer eller mindre hela tiden.
När vi kommer hem så blir han lite busigare. Efter några timmar får han fnatt och då försöker han bitas och trigga igång oss.
När jag sedan vill lugna ner honom och närmar mig kan han vända sig mot mig skälla samt lufthugga mot mig.
100%
Bullfnatt är härligt 😂 det blir bara värre!

När brukar det lugna ner sig?
Går det att dämpa på nåt sät
Min Amstaff på 1år kunde få det lite nu o då. Även fortfarande även om det är ovanligt.
Bitvis tyckte jag det berodde på över och understimulering… och bitvis bara en del av rasen, det hör lixom till. Var konsekvent men inte arg, du är den lilla parvelns allt och den vill bara få utlopp för alla känslor :)

20220902_105502.jpg
Min är 13v är likadan,jag brukar ignorera o vända mig om eller gå iväg.

Jag vet inte hur vanligt det är, men min nuvarande hund kollar på TV. Och då menar jag verkligen kollar på TV. Det räcker med att en siluett av en hund eller djur dyker upp så får hon spelet ock ska vakta. Jag har TV´n i vardagsrummet på en vägg mot hallen. På morgonen när det är V75 innan nyheterna har hon någon gång sett hästarna springa ur bild, och då sprungit ut i hallen 🤣 Det som gör mig lite brydd är att hon inte reagerar alls på annat an djur och konstiga filurer...

Jag vet inte hur vanligt det är, men min nuvarande hund kollar på TV. Och då menar jag verkligen kollar på TV. Det räcker med att en siluett av en hund eller djur dyker upp så får hon spelet ock ska vakta. Jag har TV´n i vardagsrummet på en vägg mot hallen. På morgonen när det är V75 innan nyheterna har hon någon gång sett hästarna springa ur bild, och då sprungit ut i hallen 🤣 Det som gör mig lite brydd är att hon inte reagerar alls på annat an djur och konstiga filurer...
Lustigt det där, vissa hundar verkar kolla på TV och andra inte. Vår hund är 100% obrydd, är som han inte uppfattar alls att det är saker som rör sig där vilket är lite konstigt. Å han är skapligt smart i övrigt tycker jag ändå 😁

Tillbaka
Topp