• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

laketwig

Patek
2-Faktor
Nyrastad Jaffa efter en kylslagen promenad i lätt snöfall. Både hon och jag vill in nu.
Jaffa 2023-11-15.jpg
 

cobbah

Omega
Frun har svårt att komma med något annat förslag än Anton och ratar alla förslag jag kommer med så det landar väl i att han snart ges namnet Anton vare sig jag är ombord med det eller ej 🤪😂
IMG_3161.jpeg

IMG_3165.jpeg

Det bara lyser bus i ögonen på honom 😂
Kommer springandes som en krokodil men munnen öppen och tänderna redo att bita i allt som kommer hans väg 😂
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Frun har svårt att komma med något annat förslag än Anton och ratar alla förslag jag kommer med så det landar väl i att han snart ges namnet Anton vare sig jag är ombord med det eller ej 🤪😂
IMG_3161.jpeg

IMG_3165.jpeg

Det bara lyser bus i ögonen på honom 😂
Kommer springandes som en krokodil men munnen öppen och tänderna redo att bita i allt som kommer hans väg 😂
Bedrövligt söt 😍 Anton eller varför inte Ante (lättare med ett kort namn). han ser ut som en Anton eller Ante
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Frun har svårt att komma med något annat förslag än Anton och ratar alla förslag jag kommer med så det landar väl i att han snart ges namnet Anton vare sig jag är ombord med det eller ej 🤪😂
IMG_3161.jpeg

IMG_3165.jpeg

Det bara lyser bus i ögonen på honom 😂
Kommer springandes som en krokodil men munnen öppen och tänderna redo att bita i allt som kommer hans väg 😂
Älskar den där galna valpblicken. 🥰
 

cobbah

Omega

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Ja som sagt det lär nog landa i Anton va det lider 😋


Ja den är otäckt härlig på något vis 😍😂

Rakbladen till tänder är jobbigare att handskas med 😂
Lite liknande blick, bostonterrier till trots. Vild och galen, vilken sekund som helst. Drygt åtta år mellan de där två, valpen fick ligga på nåder. ...Om det inte blev för bråkigt. 😊
PSX_20231117_235724.jpg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Haha instämmer.

I min mening är alla typer av ”I Sverige vanligt förekommande människonamn” trist.

Cliff, Cash och Conan var goda exempel. Själv hade jag, spontant, övervägt Chacha, Camus eller Capone.

Men är olika skolor det där. Superfin valp vilketsom! 🤩

Jag älskar människo-/gubb-/tantnamn på hundar. Våran nuvarande heter Sune. Jag argumenterade för Åke.
Bertil, Lars, Stellan funkar oxå. Om man inte känner nån sån väl.
Eller dubbelnamn; Jan-Åke, Sven-Bertil, Bo-Stefan…
 

Jens

Greedo
Fröken har aktiverat sitt första vinterläge. Hon är iofs född i februari, men det här är hennes första. Hon fullkomligt älskar snön, även att äta den. Visar inga tendenser till att frysa heller. Skönt att det har kommit lite snö till Sthlm då slasket som varit är bland det värsta man kan ha på promenader. Laddade ner en app för att hålla lite koll på hur mkt vi går per vecka. Kan konstatera att vi är uppe och nosar(!) på 10 mil per vecka. Brukar bli strax över milen på vardagskvällar och drygt det dubbla på lördagar och söndagar. Jag tycker att det är asskönt att komma ut på en rejäl promenad på kvällen oavsett väder.
Hur mkt går ni själva med era hundar?

IMG_8497.jpeg




J
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Fröken har aktiverat sitt första vinterläge. Hon är iofs född i februari, men det här är hennes första. Hon fullkomligt älskar snön, även att äta den. Visar inga tendenser till att frysa heller. Skönt att det har kommit lite snö till Sthlm då slasket som varit är bland det värsta man kan ha på promenader. Laddade ner en app för att hålla lite koll på hur mkt vi går per vecka. Kan konstatera att vi är uppe och nosar(!) på 10 mil per vecka. Brukar bli strax över milen på vardagskvällar och drygt det dubbla på lördagar och söndagar. Jag tycker att det är asskönt att komma ut på en rejäl promenad på kvällen oavsett väder.
Hur mkt går ni själva med era hundar?

IMG_8497.jpeg




J
Första snön, det är jätteskoj att se deras första reaktion, just när kliver ut i helt kritvitt ljus, fast det kanske vid sista nattpinken bara varit höstmörkt. Min äldsta hund liksom sprätte till med öronen av överraskning, precis varje år med nysnön.
Jag gick mycket med mina hundar, cyklade och sprang. Med stegräknaren på så låg jag sällan under 14.000 steg per dag.
FB_IMG_1572392158706.jpg
 
Topp