• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Hansel

Cartier
Jag har precis bokat en CH20 och det blir min start i resan mot att byta vår köksgrupp. Det som tilltalar mig är formen, storlek och läderdynan som lär åldras trevligt.

stol-ch20-carlhansen-miljo-1.jpg
Fantastisk! Lär vara lika snygg solitär som i matgrupp
 

Zthlm

Omega
Finns de någon här inne som är insatt i konst/tavlor? Om man vill ha något riktigt fint på väggarna vad rekommenderar ni?
Jag har varit inne på plexitavlor från yellowkorner men också sett enfärgade tavlor med struktur och tyckt det sett ganska tilltalande ut. Vill ju också ha något som inte är för specifikt och ganska neutralt. Är de inne just nu med enfärgade tavlor eller vad är ”syftet” med dessa? Jag tyckte dessa nedan skulle vara ganska coola att ha som kontrast mot en ljusgrå vägg. Var köper man liknande tavlor till rimligt pris? Att köpa prints som kommer ihoprullade som man sedan ramar in och sätter upp känns inte lika kul och levande :)

FFCD949A-DEFF-4138-AA53-2B54B9BD9515.png

Var är bilden ifrån? Jag är nyfiken på soffan nämligen
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jag har precis bokat en CH20 och det blir min start i resan mot att byta vår köksgrupp. Det som tilltalar mig är formen, storlek och läderdynan som lär åldras trevligt.

stol-ch20-carlhansen-miljo-1.jpg
Väldigt fin, tyckte den fick fin patina på mågra av bilderna jag såg. Nu har ”lilla Åland” också seglat upp som en kandidat, gillade den i det ljusa nästan obehandlade träet.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag har precis bokat en CH20 och det blir min start i resan mot att byta vår köksgrupp. Det som tilltalar mig är formen, storlek och läderdynan som lär åldras trevligt.

stol-ch20-carlhansen-miljo-1.jpg

Försöker hitta köksstolar att åldras med :) Tanken är att det jag köper nu i princip ska få hänga med till det är dags att fälla in årorna. Gillar verkligen tanken på vackert patinerat trä och skinn och tror precis som du skriver att CH20 kommer att åldras trevligt.

Men är det någon som har erfarenhet av sits med papperssnöre över tid? Är det vanloigt att man blir tvungen att klä om sådana stolar?

Skärmavbild 2021-03-30 kl. 19.52.53.png
Skärmavbild 2021-03-30 kl. 19.54.48.png
 

Hansel

Cartier
Försöker hitta köksstolar att åldras med :) Tanken är att det jag köper nu i princip ska få hänga med till det är dags att fälla in årorna. Gillar verkligen tanken på vackert patinerat trä och skinn och tror precis som du skriver att CH20 kommer att åldras trevligt.

Men är det någon som har erfarenhet av sits med papperssnöre över tid? Är det vanloigt att man blir tvungen att klä om sådana stolar?

Skärmavbild 2021-03-30 kl. 19.52.53.png
Skärmavbild 2021-03-30 kl. 19.54.48.png
Jag tycker dom får en fin patina med tiden, dock är det väl inget att rekommendera om man har småbarn hemma, blåbärssyltspatina är kanske inte lika kul. 😅 å andra sidan så går dem ju att snöra om med tiden. Jag har ett gäng, både wegmer och mogensen som jag köpt begagnade. Mina har hållit snörningen fint, men det finns absolut möjlighet att du behöver snöra om dem med tiden. I övrigt jättefina stolar som kommer hålla livet utan
 

Bilagor

  • 20210401_075412.jpg
    20210401_075412.jpg
    530.6 KB · Visningar: 61

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag tycker dom får en fin patina med tiden, dock är det väl inget att rekommendera om man har småbarn hemma, blåbärssyltspatina är kanske inte lika kul. 😅 å andra sidan så går dem ju att snöra om med tiden. Jag har ett gäng, både wegmer och mogensen som jag köpt begagnade. Mina har hållit snörningen fint, men det finns absolut möjlighet att du behöver snöra om dem med tiden. I övrigt jättefina stolar som kommer hålla livet utan

Märkligt, sitter och messar med en kompis exakt just nu om köksstolar och skinn vs pappsnöre :)

Jag tycker verkligen om formerna på CH24 och har hittat en dansk firma där man kan köpa dynor i skinn, (anilinläder). Men det blir kanske en lite tveksam kompromiss.

Skärmavbild 2021-04-02 kl. 21.58.02.png
Skärmavbild 2021-04-02 kl. 22.00.01.png
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Märkligt, sitter och messar med en kompis exakt just nu om köksstolar och skinn vs pappsnöre :)

Jag tycker verkligen om formerna på CH24 och har hittat en dansk firma där man kan köpa dynor i skinn, (anilinläder).

Skärmavbild 2021-04-02 kl. 21.58.02.png
Skärmavbild 2021-04-02 kl. 22.00.01.png
Köp! Inte de skönaste stolarna och de tar plats men de är riktigt snygga. Carl hansen gör liknande läderdynor som är riktigt fina. Den stora frågan är vilket matbord du ska ha de med.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Köp! Inte de skönaste stolarna och de tar plats men de är riktigt snygga. Carl hansen gör liknande läderdynor som är riktigt fina. Den stora frågan är vilket matbord du ska ha de med.

Jag vill ha sköna stolar 😊 Kommer aldrig att ställa in något enbart för utseendet, men jag hoppas att de är tillräckligt sköna för att åtminstone kvalificera sig som en tänkbar kandidat.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag vill ha sköna stolar 😊 Kommer aldrig att ställa in något enbart för utseendet, men jag hoppas att de är tillräckligt sköna för att åtminstone kvalificera sig som en tänkbar kandidat.

Jag var 120% commitad till Y. Tycker de är bland världens vackraste stolar och jag har nördat mycket stolar...

Sambon provsatt och vägrade för att de var alldeles för obekväma enligt henne. Så prova. Jag tycker som ovan att de är neutrala, finns betydligt bekvämare Wegner.

Någon gång någonstans ska jag dock ha CH23 som du har på din andra bild, men jag är extremt nöjd som nämns ovanför så här i efterhand att papperssnöre får vänta tills efter småbarnsåren. Går som sagt ’lätt’ att snöra om men barnpatina gör sig inte speciellt bra på dem tycker jag.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Jag vill ha sköna stolar 😊 Kommer aldrig att ställa in något enbart för utseendet, men jag hoppas att de är tillräckligt sköna för att åtminstone kvalificera sig som en tänkbar kandidat.

Var precis i samma situation förra året, stolen jag fastnat för är Miss Holly från Stolab.
Hade i princip bestämt mig för originalet i mattlackad ek, klämt och känt på de flera gånger. Då fick jag av en slump provsitta en klädd Miss Holly och det var verkligen en ny dimension i bekvämlighet. Det blev en ickefråga, och vi är supernöjda med våra klädda stolar.
48DBEB79-D323-42B5-BEE3-60CFBD2CC60A.jpeg

93BAA162-1529-4207-882D-AA2CF38757B1.jpeg

D7123573-9FF1-491D-B922-B8C6289BDABC.jpeg

DF5DD713-75D3-492F-A362-5DA9493FDBC1.jpeg
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Var precis i samma situation förra året, stolen jag fastnat för är Miss Holly från Stolab.
Hade i princip bestämt mig för originalet i mattlackad ek, klämt och känt på de flera gånger. Då fick jag av en slump provsitta en klädd Miss Holly och det var verkligen en ny dimension i bekvämlighet. Det blev en ickefråga, och vi är supernöjda med våra klädda stolar.
48DBEB79-D323-42B5-BEE3-60CFBD2CC60A.jpeg

93BAA162-1529-4207-882D-AA2CF38757B1.jpeg

D7123573-9FF1-491D-B922-B8C6289BDABC.jpeg

DF5DD713-75D3-492F-A362-5DA9493FDBC1.jpeg

Mycket snygga! Försöker sälja in dem här hemma men det verkar svårsålt..
 
  • Like
Reactions: WHU

Zprty

Omega
2-Faktor
Behöver rådgivning kring matbord... Sitter på fyra vita Eames DSR och behöver köpa ett passande matbord. Kikat en del på superellips, vilket jag gillar skarpt. Någon annan kandidat jag bör titta på? Tacksam för input!
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Mycket snygga! Försöker sälja in dem här hemma men det verkar svårsålt..

Kanske kan löna sig att ta med din respektive på en lite tripp till affären och provsitta. Jag fastnade egentligen för den modellen utan klädsel, tycker fortfarande att den är snyggast, men funktionen (läs bekvämligheten) fick styra köpet.
Tanken är ju att de ska få hänga med ett tag.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Sambon o jag fyndade denna gamla karmstol för ett tag sen o är sugna på att pyssla om den nu. Vi är inte helt på det klara med hur vi vill ha den. Vad tror ni; slipa om och ytbehandla med någon mörk träolja? Klä om sitsen i något schysst ljust tyg? Någon som gjort en liknande operation?
IMG_0995.JPG
 
Trädet var ju supersnyggt! Verkar inte hitta det online. Vet du om det slutat producerats? Har någon länk tar jag gärna emot!
Tack så mycket! Jag tror tyvärr trädet har utgått. De mindre varianterna finns på nordiska och ett fåtal andra ställen. Jag har haft mitt i ca 2år och tror de slutades säljas kort därefter.
 

Gnomon

Cartier
Nischad fråga.. men tips på fina drinkunderlägg? Ska vistas på ett bord i ek.

Jag tror att du måste hantera detta med någon slags humor alternativt köpa ett annat bord ;)
 
Topp